Eetstoornis advies

Hallo lieve meiden en jongens,

Ik ben 19 jaar oud en ik heb al ruim 7 jaar een eetstoornis.. In het begin was ik veel te dik, ik was 1.63 en woog 95 kilo.. Ik ben toen heel veel gaan afvallen , dmv braken en laxeermiddelen. Nu ben ik 1.70 en weeg ik 75 kilo. Ik vind mezelf nog steeds te dik, maar wil heel graag weer normaal eten. Ik heb er namelijk heel erg veel last van en het stomme is dat ik weet dat ik niet goed zit. Mijn gewicht blijft ook maar schommelen en ik word er wanhopig van.. IMaar ik durf geen hulp te zoeken. Ik ben heel erg bang dat men me uitlacht..

Hebben jullie wat advies voor me?

Veel liefs,
Kimberley

9 nov 2013, Kimberley.


Reacties

plaats reactie
1

jij hebt geen eetstoornis

10 nov 2013, 19:11, lovejouxx
2

Ik zou niet veel meer afvallen dan krijg je een anorexia en geloof mij dat is niet leuk. Ik heb zelf anorexia deug ga niet veel meer afvallen!!

10 nov 2013, 21:11, anoniempje
3

loveyouxx ga normaal doen. Zoek professionele hulp als je niet normaal kan reageren

10 nov 2013, 21:11, Didadodo
4

Lieve Kimberly,
Waarom denk je dat mensen je gaan uitlachen als je hulp zoekt? Er is toch niks raars aan? Jij vindt jezelf te dik, dat ben je niet, je wilt hulp zoeken. Vertel het alsjeblieft aan iemand. Die kan je helpen. Ga gewoon weer normaal eten en niet meer braken en laxeerpillen gebruiken. En ook niet extreem sporten. Je zult dit natuurlijk wel moeten opbouwen maar het gaat je lukken! Dat weet ik zeker. Als je echt je best er voor doet en je wilt het ook echt dan lukt het. Als je inzet vanaf het begin al niks is dan lukt het natuurlijk niet. Heel veel succes!
Dikke kus xMeisjeX

11 nov 2013, 19:11, xMeisjeX
5

Ik heb ook een eetstoornis en ik heb hulp. De hulp die ik krijg is vreselijk onbetrouwbaar, want nergens kunnen ze me aan. Omdat ik depressief ben, suïcidaal en een eetstoornis heb. Er is geen enkele psycholoog/psychiater in de buurt die me kan helpen.

Maar hoe dan ook, ik heb het aan m'n vrienden vertelt en ze doen er helemaal niet moeilijk over. De enige die er moeilijk over doet is m'n zusje, als we ruzie hebben zegt ze altijd dat ik ziek in m'n hoofd ben enzo.

Maar goed het is niks om je voor te schamen!! Als jij beter word en blij bent, is je omgeving ook blij voor je. En je kunt er ook over zwijgen en het pas vertellen als ze het vragen. Ook kun je iemand in vertrouwen nemen en er vertellen, diegene kan je dan helpen.

Heel veel succes!!!

x

6 dec 2013, 16:12, D
6

Nep en dik zijn is geen anorexia. e moet heel mager zijn X

13 sep 2017, 13:09, tamaraaaa
7

*niet iedereen met anorexia is mager.

* dit bericht is aangepast door de moderator.

13 sep 2017, 17:09, juliatje.
8

Als je niets weet van een eetstoornis, hou je mond dan even.. NIET IEDEREEN MET EEN EETSTOORNIS IS MAGER. Het begint VAAK met wat stevigere mensen die steeds meer gaan afvallen en voor je het weet boulimia te pakken hebben. Ook met anorexia kan dit, anorexia is een psychische ziekte. En Kimberly vraagt duidelijk om hulp dus dan is het niet nodig om iemand de grond in te drukken lijkt mij?.. afvallen mey overgewicht is juist goed voor je.

Ik zou (professionele) hulp zoeken, misschien heb je wel bijvoorbeeld boulimia, je wil niet dat dat uit de hand loopt. En er is niks mis met afvallen. In jouw geval zou ik wel hulp zoeken. En behandel elk probleem als een probleem, het is niet fijn om met een naar gevoel rond te lopen.
Stay Strong.

13 sep 2017, 19:09, Mai

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.