Eetstooris Maar kom er nu achter

Ik ben een meisje van 15 en ik ben ong een jaar/ iets langer al bezig met eten/afvallen
Ik wilde zo graag anorexia dat ik helemaal niet doorhad dat ik een eetstoornis ontwikkelde. Ik stopte met eten op school en als ik iets lekkers at wilde ik mezelf het liefste dood hebben.
Nu ik er op terug kijk denk ik dat ik een eetstoornis had maar ik weet niet goed wat ik nu heb want k vind het eten niet zo moeilijk meer maar ik eet juist heel gezond nu.
K wilde vooral even mijn verhaal vertellen. Zet hieronder als je iets eroverheen kwijt wilt want alles helpt me. Dankjewel dat je dit wilde lezen💓

22 apr 2019, Daan


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb dit dus al ong drie jaar... ben inmiddels ook verslaafd aan braken en ben net 5/6 kilo afgevallen (van gezonde BMI, naar net ondergewicht) . Het wordt dus naarmate de tijd vordert erger (het gaat je meer in de weg zitten). Ik durf er niet over te praten en volgens mij hebben mensen ook niet echt door ofzo, vind ik wel fijn zelf. Maar ik zou wel hulp zoeken als ik jou was, want ik zelf wordt er gek van en ik weet niet wat ik ermee moet en/of ik iets heb of niet. Je kan er nu nog vrij makkelijk wat aan doen. Dus praat erover!

23 apr 2019, 01:04, E
2

Hoi E
Hoe ben je hier allemaal mee begonnen?
Ik zou als ik jou was naar een vriendin van je gaan want die helpen je en zeg gewoon dat je niet wilt dat je ouders het weten. Wat ik wel raar vind is dat je vriendinnen dit nog niet gemerkt hebben.

23 apr 2019, 08:04, Els
3

Hoi E
Mag ik je wat vragen stellen?
Hoe ben je begonnen met dit allemaal?
***
Albast dankjewel

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

23 apr 2019, 08:04, Daan
4

Beste Daan, Anorexia is een ernstige ziekte waarvan er vrij veel mensen dood gaan. Veel mensen met deze ziekte lopen ook blijvende schade er aan op. Ook is de kans groot dat je lichaam er medisch op achteruitgaat. Zelf verpest de ziekte ook je sociale leven vaak. De ziekte maakt je kapot fysiek en mentaal. Anorexia kan ook nog voor andere problemen zorgen zoals depressie en angstoornis. Wel goed van je dat je geen moeite met eten hebt! Ik denk dat je een eetstoornis had. Hoe is het je eigenlijk gelukt om minder moeite met eten te hebben?Ik denk dat er nog steeds sporen van die eetstoornis zitten in jou. Want ik denk dat je de eetstoornis nog niet helemaal hebt los gelaten. Ik weet niet wat jij 'gezond' vind maar het is altijd goed om voor jezelf te zorgen, want de gemiddelde Nederlander eet 28 suikerklontjes op een dag en een belg 17 dus als jij geen producten of weinig producten met toegevoegde suiker neemt zoals appelstroop,jam en bewerkt vlees dan ben je goed op weg voor je gezondheid!Al ben ik geen arts ik kan je wel aanraden om je te laten onderzoeken hievoor en zoals E zei om hulp te zoeken.Veel Sterkte💜 zeg maar als je meer hulp nodig hebt

23 apr 2019, 09:04, juliatje.
5

Beste E , ik zou toch de stap wagen om eerlijk te zijn over het braken, want deze ziekte van je speelt met je gezondheid en jezelf. Want wil je hier je hele leven mee rond lopen? Deze ziekte pakt je alles wat je lief hebt van je af. Tot je niks meer hebt. En dat gun ik je niet al ken ik je niet, ik wil je helpen naar een leven zonder al de zorgen van je eetstoornis. Want je verdient veel beter💛 En ja je hebt zeker een eetstoornis denk ik, ik ben geen arts maar ik zie wel kenmerken van een eetstoornis in je bericht en ja hier moet je ook zeker wat mee doen. 1 Is de waarheid aan je omgeving vertellen. Mag ook een andere volgorde als je wilt E
2 Hulp zoeken denk aan therapie.
3 Je door een arts laten onderzoeken of er mogelijke gevolgen van het braken zijn geweest.
4 Geduld hebben, want herstel kost tijd.
5 Niet opgeven bij herstel.
6 Laat jezelf liefhebben door jezelf en anderen om herstel te bevoorderen. Sterkte💚 zeg maar als je meer hulp nodig hebt

23 apr 2019, 09:04, juliatje.
6

hoi allemaal. ik ben het weer.
mijn 'anorexia' waarvan ik vind dat ik het niet heb ik denk ik terug. vandaag nog maar 1 boterham gegeten met kaas. ben ook niet van plan om vanmidag wat te eten. ik dacht echt dat het weg was maar nu ineens is het terug. ik kan het niet stoppen ik wil gewoon dun zijn en geen zorgen meer hebben. sorry

4 mei 2019, 13:05, daan
7

Hey allemaal,
Ik heb een beetje een ontwikkeling van ortorexia.
Kan iemand hierover over meepraten.
Liefs Eva!💖💕

4 mei 2019, 18:05, Eva
8

Daan je hoeft zeker niet sorry te zeggen, veel mensen met Es krijgen een terugval vaak ook meerdere.Fouten maken is menselijk. Maar de eerste stap om van je anorexia af te komen is accepteren dat je het hebt en hulp zoeken in vorm van therapie. Ook kan het helpen om met lotgenoten die door hetzelfde als jou gaan te praten.(kan op internet) maar dun zijn is niet alles in het leven er zijn meer dingen die ook belangrijk zijn, natuurlijk is een slank lichaam mooi maar dat moet niet je leven beheersen en je gezondheid in gevaar brengen. Want is het dan echt waard dat je zoveel moet inleveren voor maar een ding? Maar er zijn ook mensen die een Es voor het leven hebben of nog een deel daarvan hebben en misschien kan dat jou overkomen. Dus probeer rekening te houden dat herstellen misschien niet mogelijk is voor jou of maar voor een deel. Maar herstellen....... dat kost tijd misschien een jaar of wel 30 jaar iedereen doet het op zen tempo zelf gaat dat met vallen en op staan en makkelijk gaat het zeker niet worden maar het leven is niet makkelijk. In het leven zijn uitdagingen en tegenslagen die je nou moet begaan of je het wilt of niet.
Sterkte hopelijk lukt het om hulp te zoeken en zeg maar als je meer advies wilt.

4 mei 2019, 20:05, juliatje.
9

Eva, ik wil je er wel over mee laten praten.

4 mei 2019, 20:05, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.