eetbuien waar gewoon geen einde aan komt

altijd kom ik uit school en heb ik bewust overdag al minder gegeten want ik voel het gewoon weer borrelen in me buik en achterin mijn hoofd: de drang naar eten. ik weet gewoon de seconde dat ik iets in me mond stop stop ik niet meer met eten. eerst huiswerk dan netflix en dan is het 5uur en hou ik het niet meer, eerst 2 broodjes dan nog 2 stukken fruit dan avondeten en vervolgens nog 1-2broodjes. dag in dag uit en toch kom ik bijna niks aan want overdag eet ik weinig genoeg dat ik 0,6 kilo afval en daarna er weer 0,5 aankom. maar die eetbuien blijven gewoon non-stop elke dag en ze gaan niet weg.! iemand enige tips want ik word er volledig panisch van?

16 sep 2019, ZS


Reacties

plaats reactie
1

Hi,,

Misschien is de eerste stap om je houden aan 3 goede hoofdmaaltijden. Dan heb je aan het eind van de dag misschien minder behoefte aan eetbuien.

Succes!

17 sep 2019, 14:09, Jesdance
2

Heey,
Wat ik altijd probeer is om water te drinken als ik honger heb. Ik had vroeger namelijk zoo vaak honger en nu eet ik voldoende

17 sep 2019, 19:09, Tara_
3

Uithongeren is niet gezond, en veroorzaakt vreetbuien dus om de paar uur eten is aangeraden veder als je teveel aan eten denkt kan dit duiden op een eetstoornis hiervoor raad ik aan om naar een arts te gaan.De tijd nemen voor je eten en een speciaal moment van je eten maken helpt tegen vreetbuien. Maar een gemiddeld persoon schommelt 2 kilo in gewicht. Vraag advies aan je omgeving voor steun en hulp veder wil ik je wel steunen en helpen als je dat wilt, ik kan ook meer tips geven als je dat wilt maar sterkte.

17 sep 2019, 22:09, juliatje.
4

Belangrijk is zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je verzadigd raakt. Bijvoorbeeld omelet met een beetje brood.
En als je na schooltijd nog even gaat bewegen, kom je lekkerder in je vel te zitten dan met netflixen.

4 mrt 2020, 15:03, Lucky

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.