Eetbuien stoppen? Tips?

Hallo!

Ik ben een meisje van 13, ongeveer 1,65m en weeg ongeveer 51/52 kg, zal nu wel 52 kg zijn...
Ik zit met een probleem. Namelijk, ik koop van mijn eigen geld eten (snoep, chips, koekjes, chocola etc.) en die eet ik thuis dan op. Ik koop het natuurlijk in een supermarkt, meestal na schooltijd. Mijn ouders en niemand weet dat ik dat doe behakve mijn zus. Alleen die weet niet dat ik eetbuien heb. Dus als ik dat dan heb gekocht eet ik superveel ervan op, soms een hele chipszak met nog een half pak koekjes. Ik zit dan echt vol, ook voor het avondeten. Achteraf heb ik er dan natuurlijk spijt van, maar ik kan niet stoppen met het kopen van lekkere dingen en de eetbuien. Ik spuug mijn eten niet uit, maar ik heb dan wel een schuldgevoel...

Heeft iemand een tip hoe ik hiervan af kom??? Graag zonder dat iemand het weet. Alleen ik dus.

Groetjes, bruh

2 jun 2016, bruh


Reacties

plaats reactie
1

gewoon niet kopen!

2 jun 2016, 20:06, anonymous
2

ik heb het zelfde probleem!

3 jun 2016, 08:06, kaas
3

Probeer na te gaan waarom je het eet? doe je het omdat je honger hebt? of omdat je je verveeld? Wanneer je echt honger hebt kan je kiezen voor een appel of banaan. Als je je verveeld moet je zorgen dat je afleiding zoekt. En elke keer wanneer je op het punt staat om eten te kopen moet je bedenken hoe vervelend dat schuld gevoel is. En als je durft zou ik het zeker met je ouders over hebben, zij kunnen je helpen hiermee!
Succes.

3 jun 2016, 11:06, vlinder
4

Neem een aparte portemonnee met geld voor gezind eten en een voor snacks. Natuurlijk is die voor het gezonde eten voller 😉

5 jun 2016, 11:06, Mousie
5

Ga naar een winkel waar ze alleen maar gezonde dingen kan kopen, en als je het toch niet kan laten, spreek met jezelf af dat je vanaf 3 stukken fruit, ik heel klein pak koekjes mee mag nemen!

7 jun 2016, 20:06, Htr

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.