Eetbuien maar toch jeweetwel

Hey ik ben 15,9 en ik heb al bijna 2 jaar anorexia. Maar ik heb wel eens een vreetbui (zo voelt het). Ik eet dan een reep chocola, een klein zakje chips, een stroopwafel en soms een cornetto. Alles zoek ik op en er stond dat dit geen vreetbui was. Ik werd kreeg van mijn arts te horen dat ik Anorexia had. Ik was ergens trots want ik dacht dat ik dat andere had. Ik vertelde wel eerlijk dat ik ook wel eens dingen in een half uur at. En ik had nog steeds Anorexia Nervosa. Sommige mensen denken dat we niks eten en heel bang zijn voor eten. Nou ik niet ik was wel blij toen ik naar een friettent ging. En ik sport ook niet veel. Ik had tegen iedereen erover verteld omdat ik eigenlijk gek genoeg er blij mee was. En iedereen vroeg hoeveel ik woog. Het sufste is dat ik dat ook zij. Nu ben ik ervanaf. Ik heb daarna nog boulima gehad (sorry ik ben hier zo slecht in). En daarna Orthorexia. En nu ben ik bijna helemaal klaar ermee. Ik heb ze allemaal van mijn arts tehoren gekregen. Ik ben niet opgenomen. Mensen hebben bij anorexia heel vaak deze beelden:
- Wanneer je op je laagste gewicht bent dat je dan het slechts met je gaat.
Misschien met je gezondheid, maar ik was trots.
- Dat je in een kliniek komt of in een ziekenhuis.
Nee dat is ook niet zo. De meeste houden het geheim en kunnen dat zo goed dat het niet eens gebeurt. Of de wachtlijst is te lang.
- Dat je heel dun moet zijn.
Heel veel mensen hebben ook een normaal gewicht. Of de meeste met anorexia DE MEESTE hebben ondergewicht. Dat lees je hier zelfs ook.
Ik groei nu niet meer. Ik was op mijn 11e zoals de meeste ongesteld geworden. Maar door mijn ziekte zeker niet. Ik had licht ondergewicht zoals de meeste. Ik heb ook Orthorexia en die andere gehad. Wil iemand erover mee praten?
Random en lastig topic maar ik ben niet heel slim ook.

3 aug 2018, down


Reacties

plaats reactie
1

Hey Down,

Wat vervelend voor je dat je al een paar jaar last hebt van verschillende eetstoornissen.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu graag wilt met je eetstoornis. Ben je er nu blij mee of zou je er graag vanaf willen?
En wat voor effect heeft de eetstoornis op jou? Hoe zit je in je vel en ben je blij met je leven?

4 aug 2018, 08:08, Amyxx
2

Hey
Ik heb geen vrienden meer en ik word gehaat. Ze vinden me een prinsesje met anorexia en een aandachts(!;:;

4 aug 2018, 16:08, Down
3

Hey Down,

Wat verschrikkelijk dat je geen vrienden meer hebt.
Hoe is dat voor je?
En wat wil jij zelf graag?

8 aug 2018, 08:08, Amyxx
4

Hey Amy
Het is niet leuk eigenlijk soms huil ik ook in het klaslokaal.

9 aug 2018, 17:08, Down
5

Hey Down,

Wat verdrietig om te horen dat je soms huilend in het klaslokaal zit. Dat lijkt me erg naar. Voel je je ook vaak alleen en eenzaam?

Wat zou je graag willen? Met je eetstoornis en qua vriendschappen? Heb je behoefte om met iemand te praten over wat jou allemaal bezighoudt?

Een heleboel vragen van mij... Ik probeer je wat beter te leren kennen :)

9 aug 2018, 18:08, Amyxx
6

Hey Amy
Ik vind dat heel lief van je want zo voel ik me minder alleen. Ik heb eigenlijk behoefte on niet veel Te prate. Want Dan schiet ik vol. Ook omdat iedereen me aso vind.

9 aug 2018, 21:08, Down
7

Hey Down,

Fijn dat je je zo wat minder alleen voelt.
Vind je het ook wel fijn dat ik je vragen stel? Of maakt dat het alleen maar lastiger voor je?

Je zegt dat je liever niet praat omdat je dan volschiet. Ik kan me voorstellen dat je het daarom liever uit de weg gaat. Maar wil je er echt niet over praten, of wil je gewoon die emoties niet voelen als je erover praat?
Hoe dan ook, als je wilt, wil ik het er wel met je over hebben als je dat prettig vindt. Maar ik begrijp ook heel goed dat je dat niet wil! :)

Wat naar om te horen dat anderen jou asociaal vinden. Hoe komt dat zo?
Ik geloof overigens niet dat je asociaal bent. Anders zou je hier niet op dit forum zitten, toch?

Ik hoop van je te horen.

Liefs

10 aug 2018, 08:08, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.