Eetbuien! Help!

Hoi ik ben erg onzeker over mijn lichaam een half jaar geleden had ik nog een super lichaam ik ben 169 en woog 54 kilo maar ik ben sindsdien 30 kilo bijgekomen en daardoor heeft mijn vriendje me laten ziten en ik krijg alleen maar commentaar ik durf zelfs niet meer uit mijn kamer te komen
Ik zelf heb al vanalles geprobeerd maar ik kan niet afvallen en ik heb echt iedere dag een eetbui en daarna kom ik altijd aan mijn eetbuien zijn de laatste tijd echt ernstig ik weet niet wat ik hiermee moet

Help me aub❗❗❗❗❗❗❗

3 mrt 2019, Dickie


Reacties

plaats reactie
1

ik weet niet of ik je kan helpen maar je kan proberen op vaste tijdstippen te eten en dan niet ochtend middag avond maar dan meerder keren per dag. en als je dan wat eet kan je groentes eten. en als je van chips houd kan je ook gezonde chips eten. je kan ook wat je nu eet in je vreetbuien eten en dan langzaamaan steeds iets wegdoen en iets gezonds daarvoor in de plaats eten. bye

4 mrt 2019, 00:03, napping?!
2

Het best is om professionele hulp te zoeken want zoals je al hebt aangegeven kom je er in je eentje niet uit. Je kunt aan een ouder/leraar/dokter/andere volwassene vertellen dat je hulp wilt en die kunnen dat dan voor jou regelen.
Kun je misschien zeggen wat voor dingen je eet tijdens eetbuien? Dan kunnen we misschien helpen met gezondere alternatieven vinden.

4 mrt 2019, 00:03, Vis
3

Oh en als je het echt heel moeilijk vind om het te zeggen, kun je alles opschrijven in een brief en die brief dan geven aan iemand. Het is eng om te vertellen dat begrijp ik maar uiteindelijk zal je blij zijn dat je het hebt gedaan.

4 mrt 2019, 00:03, Vis
4

Ik heb er ook last van alleen niet elke dag, maar ik zal uitleggen hoe ik door de dag heen kom,
Smorgens doe ik yoghurt met cruesli, maar je kan ook 2 boterhammen eten. Ik heb op school om 11 uur pauze, maar je kan het ook al om 10 uur doen, dan neem ik een wortel of komkommer of een appel. Dan om 1 uur neem ik 2 boterhammen met smeerkaas. Rond 4 uur ben ik thuis dan eet ik weer een gezonde snack. Wij eten rond 6 uur ik eet dan gewoon wat de rest eet maar je kan wel een keer een stuk vlees weglaten. En dan om 8 uur neem ik weer een gezonde snack.

Daarnaast heb ik vorige week ook 3 eetbuien gehad maar toen had ik dit nog niet aangepast ook wil ik weer elke dag een half uurtje gaan skaten.

Ik hoop echt dat je afvalt!

Good Luck😘

4 mrt 2019, 07:03, Mirrie
5

Bedankt dat jullie me willen helpen maar ik heb echt al bijna alles wat jullie zeggen geprobeerd
Maar het lukt niet
En vanacht had ik weer een eetbui maar ik kan me zelf dan echt niet stoppen en ik eet tijdens zo'n eetbui ijgenlijk vrijwel alles wat ik kan vinden en ik kan dan ook niet zeggen van ik neem iets gezond want de drang naar eten is dan zo groot dat ik gewoon neem wat ik kan vinden

vanacht was het
bijvoorbeeld: een doos vanille ijs 5stukken chocolade en bijna alle koeken die ik kon vinden en als er in de koelkast nog iets staat eet ik dat ook nog op dezekeer stond er nog een ovenschotel in die niet op was en heb ik die helemaal opgegeten en mijn ouders zijn ook altijd boos op mij en als ik vraag om hulp
Dan willen ze me niet helpen en om het aan leerkrachten te vragen vind ik en en bovendien ga ik bijna nooit meer naar school omdat ze mij er pesten en mijn dokter vind ik ook eng want de laatste keer dat ik hem zag heeft hij me nog al hard aangepakt over mijn gewicht en ik vond het toen echt eng

Ik zou graag willen weten of er nog zij die dit hebben en ook de ervaringen erbij
Maar ook gewone reacties

4 mrt 2019, 08:03, Dickie
6

Ik raad aan om naar een diëtist te gaan om dat zij kritisch naar jou eetpatroon kan kijken, zo kan zij het verbeteren zo nodig.Want vaak eten mensen meer suiker dan ze denken bijv saus,vruchtensap,soep,potjes groente(wordt gedaan om langer te bewaren),toast,brood,muesli,ontbijtrepen en koek,yoghurt(toegevoegde suiker vaak),bewerkt vlees,sandwichspread,maaltijdmixen en pasta (heel soms)
En als ze je pesten moet je voor jezelf leren opkomen je kan daar ook trainingen voor volgen.Kruip niet in een hoekje, maar loop, sta,kijk in hun ogen en zit goed rechtop,zo laat je zien dat je sterk bent.Zeg duidelijk: ‘Ik vind het niet leuk wat jij doet, hou er mee op!’ Loop daarna gewoon rustig weg.Je kunt ook proberen om het pesten te negeren dan is de lol er van af.Probeer ook de pester na te laten denken over zen/haar gedrag en vraag: Hoe zal jij het vinden als ik het tegen jou zal zeggen? Zeg maar als je meer advies wilt
Hier nog wat anti eetbui tips:
Tip 1 Verwen jezelf met gezonde dingen(noten,fruitsalade,pure chocola en bakje plantaardige yoghurt)
Tip2 Ondanks dat het moeilijk is, moet je het verlangen opgeven om dingen om je heen helemaal te controleren. Iedereen maakt nou fouten. Dat is nu eenmaal onderdeel van het hele leven. Een van de redenen waarom mensen vaak blijven 'hangen' in eetbuien is omdat ze zich zo schuldig voelen en dan de hoop maar verliezen dat het mogelijk is om gewicht te verliezen. Door het los te laten en jezelf helemaal te vergeven is het veel eenvoudiger de draad weer op te pakken.Tip 3 Sta niet elke dag op de weegschaal,want iedereen schommelt op een dag.Tip 4 Zet doelen naar een gezond eetpatroon.Tip 5 Maak een eetdagboek.Tip 6 Haal nooit bootschappen op een lege maag en neem altijd een bootschappenlijstje mee.Tip 7 Mediteer om beter met jezelf om te gaan.Tip 8 Heb geduldTip 9 Hang een motivatielijst boven je bed.

4 mrt 2019, 15:03, juliatje.
7

Julia denk jij nou echt dat dat werkt

4 mrt 2019, 17:03, Lilie
8

Ik denk van wel en anders geef ik haar ander advies wat wel dan voor Dickie werkt.Hoezo denk je dat het niet werkt?

4 mrt 2019, 18:03, juliatje.
9

Dankje juliatje zou je nog meer en nog betere tips willen geven want ik vind jouw tips wel goed
En ook vooral voor als ik zoon eetbui krijg want als de dwang er is kan ik mezelf niet stoppen

Ook vandaag hat ik weer een eetbui e ik had 50 euro mee en dat had ik allemaal opgedaan
Ik schaam echt en ik kom ook iedere dag aan

Juliatje wil je me helpen⁉️⁉️⁉️

4 mrt 2019, 19:03, Dickie
10

Bedankt Dickie, ik ga je zeker helpen al duurd het ff voordat je er af van komt ik help je.En je kan altijd om meer tips vragen zoveel je wilt.
Tip 1 Om de verleiding te weerstaan van ongezond eten moet je natuurlijk eerst weten welke voeding ongezond is.Het ergste is nog niet eens dat ze zo ongezond zijn maar ook zeer verslavend blijken te zijn. Deze verslavende werking komt doordat de hersenen door deze voedingstoffen zeer sterk worden beloond. Hierdoor snakken ze maae continu naar meer. De producten die zo'n verslavende werking hebben, zijn: junkfood, ijs, 'niet pure' chocolade, koekjes, gebak en snoep. Wat je dus al kan raden, is dat je deze producten moet laten staan zo vaak mogelijk om de verleiding te kunnen weerstaan van ongezond eten.En het kan natuurlijk worden afgebouwd rustig.Tip 2 Wanneer je suikerrijk voedsel eet komt er een hele grote hoeveelheid dopamine vrij in je hersenen. Tegenwoordig eten we veel te veel voedsel dat rijk is aan suiker dus komt er continu dopamine vrij in onze hersenen. Wat er vervolgens gebeurt is dat de dopaminereceptoren steeds minder goed gaan reageren op alle suiker dus zal het effect steeds minder worden. Om deze reden zul je steeds meer suiker moeten eten om precies hetzelfde effect te krijgen. Om de verleiding te weerstaan van ongezond eten wordt dan steeds moeilijker. Uit onderzoek blijkt dat suikerrijk voedsel de hersenen net zo beloont als cocaïne en nicotine.Dus suiker is zeer verslavend.Wanneer je die verslaving in stand gewoon houdt, is het onmogelijk om de verleiding te weerstaan van ongezond eten. Op deze manier ga jij echter nooit alle slechte voedingsmiddelen de deur uit gooien. Doe het stap voor stap om van je suikerverslaving af te komen.Tip3 De dagen die vaak het lastigst zijn om van eten af te blijven zijn waarschijnlijk de dagen waarop je vrij hebt en ook niks te doen hebt.En dan kiezen sommige ervoor om veel en ongezond te gaan eten en dat moet je mijden dus zoek een hobby! Want eten uit verveling is niet goed.Tip4 Wat denk je dat er gebeurt wanneer jij je kasten thuis zeer vol hebt zitten met allemaal lekkernijen?Als ik de keukenkastjes van de gemiddelde Nederlander bekijk blijft het niet bij één lekkernij dus probeer ervoor te zorgen dat dit bij jou thuis niet het geval is want zo lok je eetbuien uit.Tip 5 Diëten bevorderen alleen maar de vele eetbuien tussendoor. Je blijft trek houden, vaak in etenswaren die je weer niet mag. Je zult een groeiende behoefte voelen om even aan de regels van je hele dieet te ontsnappen. En als je toch een moment van zwakte hebt, wil je deze ook natuurlijk optimaal benutten. Het gevolg is dat je in een korte tijd heel veel gaat eten waarna je spijt hebt.En aankomen tot gevolg kan hebben dus misschien kan het helpen om meer op herstel van je eetbuien te richten dan een dieet als dit werkt voor jou.Tip 6

4 mrt 2019, 21:03, juliatje.
11

Juliatje, je legt echt goed uit, wil jij later verder hiermee? Hoe oud ben jij nu eigenlijk? Kvind het echt goed dat je op bijna iedereen reageert! ❤️

4 mrt 2019, 21:03, Mirrie
12

Schrijf voor jezelf eens op welke gedachtes jij hebt voor en na een grote eetbui. Bekijk deze gedachtes vervolgens eens kritisch: kloppen ze wel? Op deze manier ga je je gedachten herkennen en kun je leren om de niet helpende gedachten de veranderen in weer helpende gedachtes. Herhaal deze helpende gedachten vervolgens zo vaak mogelijk , tot vervelens toe. Zo gaan de gedachten weer bij jou passen en wordt het steeds makkelijker ze in te zetten op de meest moeilijke momenten die je kan hebben.Tip 7Er is een grote relatie tussen negatieve emoties en eetbuien. Dit betekent niet dat je er niets aan kunt doen. Er is maar een iemand die de cirkel kan doorbreken en dat ben je zelf dus probeer er soms aan te denken.Tip 8 nog een compliment. Dat je steeds opnieuw zoekt naar een oplossing omdat je er mee wilt stoppen en niet opgeeft! Niets doen werkt niet. Jouw zoektocht naar alternatieven is al een stap in de goede richting.Tip 9Je kunt niet gewoon mislukken. Je hebt iets uitgeprobeerd en dat had blijkbaar nog niet het beste effect. Thats’ all. Als een actie niet oplevert wat je had gehoopt of verwacht, betekent dat niet dat je echter gefaald hebt. Het geeft alleen informatie dat deze stap nog niet het juiste effect had en dat he misschien geduld moet hebben of iets anders moet gaan doen.Tip 10 geef nieuwe methodes jezelf de kans. Niet 1x, maar 29x. Zo vergroot je de kans op succes.Tip11 Proberen is leren en mislukkingen zijn er gewoon niet, en misstappen zijn momenten van herinnering hoe het was en hoe ver je nu ook bent gekomen.Denk zelf: ja het is zo, ik ben van ver gekomen door door te zetten en regelmatig op nieuw te beginnen en dat is goed om soms weer even bij stil te staan.
Sterkte

4 mrt 2019, 21:03, juliatje.
13

Heel erg bedankt☺.zelf mag het bericht op 99 gram niet te lang zijn anders kan je het niet plaatsen en bedankt ik probeer het zo duidelijk mogelijk te houden en ik ben 15 in april 16 en nogmaals bedankt ik probeer zoveel mogelijk mensen te helpen.Hoe oud ben jij eigenlijk?

4 mrt 2019, 21:03, juliatje.
14

Juliatje, ik ben 14 jaar en zit in de derde 🙃

4 mrt 2019, 22:03, Mirrie
15

Beste Julia tip 4 vind ik een goede tip maar mijn ouders kopen alles en als ik vraag om wat minder ongezonde dingen te kopen luisteren ze niet en als de dwang er is voor een eetbui lukt het me niet om er aan te weerstaan

En alvast bedankt ik ben al een paar dingen aan uitproberen

4 mrt 2019, 23:03, Dickie
16

Bedankt, je kan altijd nog je vrienden en kennisen vragen voor advies en steun en wat rot voor je misschien helpt een brief schrijven naar hun met je gevoelens? Ik stuur je later wel tips.

5 mrt 2019, 07:03, juliatje.
17

Julia dat wordt nogal moeilijk sinds ik obesitas heb hebben al mijn vriendinnen me laten zitten

5 mrt 2019, 07:03, Dickie
18

Hoi dickie ik ben een jongen van 16 en ik vind echt dat je je niet druk moet maken meiden met obesitas zijn prachtig en je moet je niets aantrekken van wat anderen zeggen en die eetbuien maken echt niets uit je moet er gewoon van genieten want eten is er juist om van te genieten en as je nog aankomt word het aleen maar mooier

En ondhoud ( zwaarlijvige meiden =sexy)

5 mrt 2019, 07:03, Daan
19

Daan ik ben het niet echt met je eens. Tuurlijk mag je wat van eten genieten, maar dit meisje wil zelf graag afvallen, dus moet ze minder gaan snoepen en eigenlijk helemaal niet. En die eetbuien zijn helemaal niet leuk want daarna krijg je een schuldgevoel die je alleen maar verdrietig maakt. En of obesitas mooi is, is iedereens eigen mening. Maar te dik zijn is ook slecht voor je hart. Ze wil gaan afvallen dus eigenlijk moet je haar juist stimuleren 🤞🏻

5 mrt 2019, 07:03, Mirrie
20

Daan zelf is het goed dat je zegt dat ze zich er niks van moet aantrekken maar teveel eten is niet goed merendeel van de mensen die overgewicht hebben krijgen vroeg of laat gezondheidsproblemen.En dat is zeker niet mooi.Van eten moet je genieten maar je moet weer niet overdrijven,want dan ga je te grote hoeveelheden eten.Ik sluit me dus aan bij Mirrie

5 mrt 2019, 12:03, juliatje.
21

Julia je weet er niets van overgewicht is juist supper mooi

5 mrt 2019, 12:03, Daan
22

Wel aleen bij meiden

5 mrt 2019, 12:03, Daan
23

Daan ieder heeft zen smaak al vind jij het mooi gezond is het niet en ongezond dik zorgt alleen maar voor ellende.

5 mrt 2019, 14:03, juliatje.
24

Mager is ook niet zo gezond hoor

5 mrt 2019, 14:03, Daan
25

Dat ben ik ook met je eens daan dat TE mager ook slecht is. Maar daarom kan je met de bmi meter berekenen wat een goed gewicht is!

5 mrt 2019, 15:03, Mirrie
26

Klopt mager is ongezond dus het beste is gewoon in het midden zitten

5 mrt 2019, 17:03, juliatje.
27

Veel sterkte en hier wat tips nog zoals beloofd😌 Tip1 Voldoende eiwit in je dieet kan gewichtsverlies helpen, deels doordat je honger afneemt.Dus voldoende hennepzaad,quinoa,asperges,bonen ,peulvruchten,tempeh,noten,zaden,pitten,spirulina,edelgistvlokken en tofu.Tip 2 Vezelrijke voeding verlaagt de snelheid waarmee de maag helemaal wordt geleegd en beïnvloedt de afgifte van verzadigingshormonen.Ook kunnen vezels in de darmen fermenteren. Dit zorgt voor aanmaak van korteketenvetzuren die zouden helpen bij het bevorderen van het gevoel van je verzadiging. Een recent onderzoek laat zelfs zien dat het toevoegen van vezelrijke bonen, (kikker)erwten en linzen aan de maaltijd kan zorgen voor een grote toename van het gevoel van verzadiging met 31%! vergeleken met soortgelijke maaltijden die niet op bonen zijn gebaseerd. Vezelrijke volkorengranen kunnen ook de honger sterk verminderen en het gevoel van volheid langer in stand houden. Elke dag 14 gram vezels extra kan de calorie-inname tot wel 10% verlagen. Na 3,8 maanden zou dit kunnen leiden tot een gewichtsverlies tot totaal 1,9 kg. Recentere onderzoekem melden echter minder helaas dramatische effecten. Dit kan te maken hebben met de verschillende soorten vezels die werden werden bestudeerd. De wat meer stroperige soorten vezels zoals pectines, bètaglucanen en guargom, lijken vullender te zijn dan de wat mindere stroperige soorten. Er zijn overigens maar zeer weinig negatieve effecten die in verband worden gebracht met vezelrijke diëten. Vezelrijk eten bevat vaak ook veel andere gunstige voedingsstoffen, waaronder vitamines, mineralen, antioxidanten en de behulpzame plantenstoffen. Kiezen voor een dieet met voldoende fruit, groenten, bonen, noten en zaden kan dan ook een mooie langdurige gezondheid opleveren.Tip 3 De eetlust wordt door het eten van vaste calorieën heel anders beïnvloed dan door vloeibare calorieën. Uit een recent onderzoek blijkt dat mensen die een vloeibare snack namen 38% minder vaak compenseren door minder te eten bij het volgende maal, dan mensen die een snack van een soort vast voedsel namen. Ook meldden deelnemers aan een tweede studie minder honger, minder neigingen om te gaan eten en een beter gevoel van de verzadiging als ze een vaste snack kregen, vergeleken met degenen die een vloeibare snack kregen.Bij vast voedsel moet meer gekauwd worden, wat ervoor zorgt dat het verzadigingssignaal meer tijd heeft om je hersenen te bereiken. Wetenschappers geloven ook dat de extra tijd die aan kauwen wordt besteed, ervoor zorgt dat vast voedsel langer in contact blijft met je smaakpapillen, wat ook het gevoel van verzadiging goed kan bevorderen.Tip 4Een caloriearme drank voor de maaltijd kan je helpen minder calorieën te eten zonder met een groot hongergevoel te blijven zitten.Gezonde dranken zijn:water,plantaardige melk zonder E nummers en suiker en thee.Tip 5

5 mrt 2019, 17:03, juliatje.
28

Onder normale omstandigheden is je lichaam goed in staat om je hersenen te vertellen of je nog honger hebt of je al genoeg hebt gegeten. Snel eten, of afgeleid zijn tijdens het eten, kan er voor zorgen dat het moeilijker wordt voor je hersenen om deze signalen te herkennen. Los dit probleem op door afleidingen uit de weg te gaan en je aandacht te richten puur op het voedsel dat voor je staat, een hoofdaspect van aandachtig, ofwel het mindful eten. Uit onderzoek blijkt dat het beoefenen van mindfulness tijdens de maaltijd kan helpen om met veel meer plezier te eten. Het kan ervoor zorgen dat de aandacht op kwaliteit gericht wordt in plaats van kwantiteit, wat heel nuttig is als je een grote vreetbui wilt voorkomen. Er schijnt ook een verband te bestaan tussen honger, je verzadiging en wat je ogen zien. Bij één experiment werden twee soortgelijke milkshakes aan de deelnemers aangeboden. Op de ene stond ‘verwennerij, 620 calorieën’ en op de andere ‘verstandig, 120 calorieën’. Hoewel beide groepen evenveel calorieën innamen, zakte het niveau van het hongerhormoon meer bij degenen die geloofden dat ze de ‘verwennerij’ dronken. Geloven dat een drankje meer calorieën bevat kan ook de hersengebieden activeren die te maken hebben met je voldaanheid. Hoe vol je je voelt kan worden beïnvloed door wat je ziet en aandacht schenken aan wat je eet kan daardoor zeer gunstig zijn.Tip 6Het eten van pure chocola, of zelfs het ruiken eraan, kan de eetlust en het verlangen naar zoet helpen verminderen.Tip 7 Gember helpt tegen honger.Tip 8Stoffen die in hete pepers en paprika gevonden worden kunnen helpen bij het inperken van honger en bij het vergroten van het gevoel van verzadiging,Tip 9: Eten van kleinere borden kan ervoor zorgen dat je ongemerkt minder eet, zonder het gevoel van je honger te vergroten.Tip 10 Klinkt raar maar een grote vork helpt honger tegen gaan.Tip 11 Zowel cardio- als krachttraining kan helpen bij het verhogen van het gehalte aan verzadigingshormonen en leiden tot veel minder honger en minder calorie-inname.Tip 12 Omega 3-vetten zorgen voor minder honger bij mensen met overgewicht en ook obesitas.(zit in onder andere algenolie,walnoten,lijnzaad,chiazaad,spruitjes,hennepzaad en Perilla olie)Tip 13 Een eiwitrijke snack zal de honger stillen en kan voorkomen dat je bij de volgende maaltijd te veel eet.Tip 14 Als je jezelf voorstelt dat je het voedsel eet waar je heel veel zin in hebt dan kan dat ervoor zorgen dat je verlangen ernaar sterk vermindert.Succes!

5 mrt 2019, 17:03, juliatje.
29

Help Julia het lukt me niet en ik ben ook weer aangekomen
! En daan stop met zo te doen hier zijn mensendie andere proberen te helpen en daar hebben we jou stomme opmerkingen niet voor nodig

5 mrt 2019, 19:03, Dickie
30

Dickie geef niet op ! Ik geloof in je dat je het uieindelijk gaat lukken om de eetbuien onder controle krijgt.Probeer zo veel mogelijk mij tips te volgen en geloof in jezelf en probeer hier niet om te stressen want zo gaat afvallen juist niet.Probeer geduld te hebben want: Het kostbaarste bezit in slechte tijden, is de herinnering aan goede tijden.
Als je 90% van je aandacht richt op die 10% die niet goed gaat in je leven, dan ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat.En
Alles heeft haar eigen tijd en ritme.
Hopelijk geef ik je weer een beetje moed

5 mrt 2019, 20:03, juliatje.
31

Dickie, ik vind het heel knap dat je het in ieder geval hebt geprobeerd. Ik denk dat je nu echt met je ouders moet gaan overleggen om naar een diëtist te gaan.

Heel veel succes verder ❤️

Liefs mirrie

5 mrt 2019, 20:03, Mirrie
32

Help ik ben weer 3kg aangekomen 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭En ik ben echt verslaafd aan eten ik kan er gewoon niet afblijven help me en mijn allerlaatste vriendin die ik had pest me nu ook

Help!!!!!!!!!!!!!

20 mrt 2019, 14:03, Dickie
33

Probeer tegen je vriendin duidelijk te maken dat zij over jou grens gaat en dat je anders je mentor of haar ouders gaat inschakelen,als ze je pest sta dan een sterke houding en kijk haar goed in de ogen. En probeer haar in te laten leven hoe het voor jou moet zijn. Veder ik heb niet voor niets de tips gegeven aan jou,dus al kom je 20 kilo aan voordat je weer afvalt en op een gezond gewicht komt. Dus geef niet op! Want wat ga jij daar mee opschieten? En die eetbuien laten stoppen moet je wel uit jezelf doen ,want het is jou lichaam Veder,als je lacht, sport of gewoon lekker eet, dan word je beloningssysteem in je hersenen geprikkeld.Je maakt dopamine aan, waarvan je een lekker gelukzalig gevoel krijgt.
Prikkel je dit beloningssysteem te vaak, door het eten van voeding met geraffineerde suikers en veel vet, dan word het moeilijker voor het beloningssysteem om die dopamine te herkennen. Dat komt doordat deze suikers bepaalde celstructuren blokkeren die de dopamine ook waarnemen.Vanaf dat hele punt heb je dus steeds meer geraffineerde suikers nodig, om dat gelukszalige gevoel te houden! Hierdoor wordt de verleiding naar suiker en vetrijk niet alleen steeds groter, maar doordat de waarneming van de hoeveelheid dopamine afneemt, vermindert je vermogen om de juiste beslissingen te maken en neemt je instinct steeds meer de overhand helaas. Zo wordt de controle over je keuzes meer en meer beperkt.Als je dus al zeer lange tijd erg veel geraffineerde suikers en vetrijk voedsel eet, kan dit ervoor gezorgd hebben dat je een eetverslaving hebt gekregen. Dus Let hierop. Succes

20 mrt 2019, 17:03, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.