Eerste keer ongesteld + doorlekken

Haiii!!!
Ik ben dus sinds 3 dagen geleden ongesteld geworden, heb het tegen m’n moeder gezegd en maandverband gekocht blablablabla, nou nu begint het dus, ik moet maandag weer naar school en ik heb gelezen dat je ongesteldheid onregelmatig is in het begin, dus ik ben best bang dat ik het word op school en dat ik doorlek, ook al draag ik maandverband ik ben gewoon bang dat ik doorlek😕 ook lekte ik vannacht door, heeft iemand tips en/of advies tegen doorlekken?!!🥺 owh en ik heb geen tampons😶 m’n moeder wel maar ja...
In ieder geval ik zou het erg waarderen als iemand kan helpen🙃
Xxx me

12 aug 2020, Xxx me


Reacties

plaats reactie
1

Je eerste menstuatie is meestal korter dan normaal. Dus vgm 5 dagen max. dus als je geluk hebt, ben je dan al klaar!
Daarbij kan je ook of extra dik maandverband gebruiken, of 2 dunnere als je geen dikkere hebt. Voor het slapen zijn er ook speciale maandverbanden!
Hopelijk kon ik je een beetje helpen!
En alvast succes op school meid!

12 aug 2020, 21:08, :)
2

Hartstikke bedankt! Ik ga je advies zeker gebruiken!!🥰

13 aug 2020, 09:08, Xxx me
3

Ik zou in jou geval ook (extra dik) maandverband aanraden. Als er geen tampons mini (als je er aan toe bent) aanwezig zujn zou ik in ieder geval afraden de tampons van je moeder te gebruiken aangezien die meestal groot zijn. Ik heb ooit eens uit angst voor doorlekken een tampon van mijn moeder ingebracht. Ze gebruikt super. Het ging al moeilijk en achteraf bleek in niet heftig ongesteld meer te zijn waardoor het uithalen heel moeilijk en echt heel pijnlijk was. :-(

13 aug 2020, 09:08, Wendy

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.