Eerst meer stress bij hulp, wanneer minder

Ik wilde dit eigenlijk bij eten plaatsen maar ik kan die rubriek niet kiezen daarom is mijn vraag hier

Ik ben sinds kort begonnen met de online behandeling hier en nu moet ik een eet dagboek bijhouden en gedachtes opschrijven. Eerst at ik gewoon en verder niets. Maar nu ik dingen op moet schrijven lijkt het wel of ik bij elke hap gedachtes heb en is voor m'n gevoel het eten steeds meer een rommeltje. Ik begrijp dat het eerst erger kan worden omdat je overal bij stil staat maar vraag me ook af hoe snel dit weer beter gaat.

Wie herkent het dat het lijkt alsof je nu alleen maar negatieve gedachtes hebt en hoe snel gaat alles beter?

2 jun 2022, Rachel


Reacties

plaats reactie
1

Hoi Rachel,

Ik herken dit zeker, zelfs nu nog wel terwijl ik aan het eind van mijn behandeling zit. Het is uiteindelijk eerst een andere behandeling geworden maar daar is zeker ook gekeken naar mijn eetbuien.
Als er nu iets is gebeurd en ik moet bij mijn gevoel en gedachtes stil gaan staan dan lijkt het ook alsof alles erger is dus ik herken het echt heel goed.
Laat het op je af komen en schrijf het goed op. Op een gegeven moment merk je dat je weer dezelfde gedachte hebt en je leert dat hij niet waar is of dat je kunt denken het is maar een gedachte. Misschien kun je dit met je behandelaar bespreken?
Een eetstoornis is hardnekkig en is niet zomaar over.
Misschien gaat het volgende week beter en val je de maand daarna gigantisch terug.
Geen pasklaar antwoord, vooral herkenning

4 jun 2022, 06:06, Lotte435
2

Bedankt voor je reactie.

4 jun 2022, 09:06, Rachel
3

Hoi gaat het nu met je? Is het eten al wat makkelijker? Kun je merken dat je minder eetbuien hebt en minder gedachtes

17 jun 2022, 08:06, Lotte435
4

Ik heb sinds 4 juni geen eetbui meer gehad maar het is elke dag een strijd. Ik ben nu ziek dus ik kan nu niet eten. Misschien ook daarom.

17 jun 2022, 21:06, Rachel
5

Wat ontzettend knap!!! Ik hoop dat je dit vol kunt houden en vergeet niet dat mocht het mis gaan je gewoon weer opnieuw kunt beginnen

18 jun 2022, 07:06, Lotte435

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer