Dunner en minder gespierd

Ik ben best wel gespierd en daardoor ook best wel zwaar 62 kg bij 172 cm. Maar ik heb hele dikke bovenbenen daardoor dus broeken zitten boven altijd te groot enzo en als die boven goed zit is het rond m’n bovenbenen te strak. Dus ik wil gwn dunner worden en wat minder spier want ik vind t echt lelijk. Maar heeft iemand daar tips voor, want als ik minder ga eten verlies ik vet geen spier en als ik minder ga sporten beweeg ik helemaal niet meer want ik beweeg nu 1 uur tot 2 uur per dag

28 jan 2021, Nana


Reacties

plaats reactie
1

Nee, daar kan je niks aan doen:( als je minder gaat bewegen ga je inderdaad spieren verliezen, maar in ruil daarvoor krijg je extra vet. Daardoor worden je bovenbenen nog groter. Niet iedereen heeft immers dezelfde bouw.

28 jan 2021, 21:01, D
2

Weet je wel zeker dat het spieren zijn?

Als je lichaam immers te veel oestrogeen (‘het vrouwenhormoon’) aanmaakt leidt dit tot vetopslag op de benen, ook wanneer de rest van je lichaam goed slank is.

Oestrogeendominantie kan je tegen gaan door minder soja te eten en/of drinken en door het stofje DIM meer binnen te krijgen. DIM zit van nature in kool, broccoli, spruitjes en radijsjes. Meer van deze groente eten kan dus helpen om dikke bovenbenen te verminderen (wel blijven bewegen overigens 😉). Ook zijn er pillen in vitaminewinkels te koop met een geconcentreerde hoeveelheid DIM.

28 jan 2021, 23:01, Timo
3

Timo echt heel erg bedankt !! Hopelijk helpt dit! Ik ga het proberen

29 jan 2021, 08:01, Nana

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.