Dun maar opgeblazen buik en vetrollen waar je u tegen zegt

Heey heey,

Ik ben 17 jaar en en ik ben ongeveer 1.78 lang en ik weeg 60 kg. Een bmi van 18 of 19 dus. Ik ben eigenlijk overal wel slank, maar mijn buik.. Van de zijkant lijkt ik al zwanger en van voren is het al dik.. Als ik ga zitten zie je 3 grote vetrollen en elke legging in maat M of 36 zit strak..

Ik snoep volgens mij wel iets meer als gemiddeld, ik drink veel cristal clear, ik heb veel stress, verdriet en woede en ik moet aan veel dingen denken. Ik eet vegetarisch. En als ontbijt eet ik turks brood met pesto en kruidenboter. Ik eet eigenlijk nooit fruit.. 🥶 Waar zou het aan kunnen liggen denken jullie? Ik heb dit voor zover ik weet al sins ik 13 ben, en toen had ik een gevaarlijk laag bmi.. Sins ik 13 ben heb ik al veel negatieve gevoelens, maar alles wat ik at kotste ik wel uit, het buikje was er wel maar wel veel minder toen. Hoort dit bij mijn bouw? En wat kan ik er tegen doen? Liefs van mij♥️

25 jul 2021, X


Reacties

plaats reactie
1

Ik denk dat het gewoon je bouw is. Mijn opa en sommige andere mensen die ik ken hebben zo een bouw: heel dun en een gezond gewicht maar met een buikje. Ik denk dat jij er niks aan kan doen, gewoon accepteren is makkelijker, levert minder stress op. Iedereen is anders, en heeft een eigen bouw.

25 jul 2021, 22:07, Anoniem
2

Ik vind de zinnen die je gebruikt zo bijzonder naïef:

"ik eet veel brood en kruidenboter" (zetmelen en verzadigde vetten)
"en eigenlijk nooit fruit" (vitamines en mineralen)
"Waar zou het aan kunnen liggen!?"

Denk eens meer na over wat je eet en drinkt.
Wissel meer af wat je zoal eet. Veel brood zijn zetmelen die omgezet worden tot suiker. Kruidenboter en pesto zijn grote hoeveelheid verzadigde vetten en zouten die je niet nodig hebt op dagelijkse basis en bieden weinig voedingswaarde.
Crystal Clear is gewoon frisdrank! Er zit een lading zoetstoffen in die echt slecht voor je zijn. Je kunt beter voor water met smaak gaan. (Spa en Barlé Duc hebben vele lekkere smaken)

Daarnaast bestaat de kans dat je het zelf er erger uit vind zien dan het daadwerkelijk is dat buikje. Als je emotioneel niet lekker in je vel zit, ben je altijd negatiever op je zelfbeeld.

26 jul 2021, 04:07, Daphne
3

@Daphne.. Dat bedenk ik natuurlijk zelf ook wel, maar dat hoeft nier altijd zo te zijn, want vroeger was dat een stuk minder. Je hoeft het niet op die wat bottere manier over te brengen.

26 jul 2021, 21:07, -.-
4

Hey TS, het zou aan meerdere dingen kunnen liggen. Natuurlijk aan je voeding; niet zo zeer de hoeveelheid, aan je gewicht te zien moet je zeker niet minder gaan eten, maar je energie meer halen uit dingen als groente, fruit, noten en zaden zou kunnen helpen. Daarnaast aan beweging. Bijvoorbeeld buikspieroefeningen gaan doen zou kunnen helpen. Ook kan het nou eenmaal gewoon je bouw zijn. Heel vervelend, maar waarschijnlijk valt dat vooral jezelf op en een ander veel minder. Je zou dus eens wat kunnen experimenteren met andere voeding en meer beweging, maar ga zeker niet proberen af te vallen. Grote kans dat je bouw ervoor zorgt dat er aan je buik niet veel verandert. Ga, voordat je zoiets probeert, voor jezelf eerst wel na hoeveel moeite je erin wil en kan steken, om teleurstellingen en frustratie te voorkomen.

27 jul 2021, 12:07, B

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.