Duizeligheid, maak me zorgen

Hallo lezer,
Sinds 17 september [Me verjaardag] voelde ik me ineens duizelig in de klas. Ik heb wat overgereageerd, en sinds dien heb ik bijna overal buiten thuis, school een slecht tot duizelig gevoel.. Hoe komt dit? Ik heb helemaal niks aangepast... Gewoon alles hetzelfde. Echt raar... Maak me een beetje zorgen ook vooral omdat we moeten zwemmen bij School, vroeger kon ik het gewoon maar nu heb ik schrik voor die duizeligheid... Help aub :)

12 nov 2018, Jens


Reacties

plaats reactie
1

Het kan echt van alles zijn, lage bloedsuiker, vermoeidheid, medicijnen, etc... Ik zou maar naar een dokter gaan want het is niet normaal om je zo vaak duizelig te voelen. Weten je ouders hier al van? En was het echt precies op je verjaardag (want dat is wel heel toevallig)

12 nov 2018, 22:11, Vis
2

Ja mijn dokter zei dat het allemaal in mijn hoofd zat.. de eerste keer was Beetje daarvoor maar echt vanaf mijn verjaardag komt het vaker en mijn ouders weten het al

13 nov 2018, 07:11, Jens
3

Hey Jens,

Wat vervelend dat zo'n last hebt van duizeligheid en hier geen duidelijke oorzaak voor te vinden is.
Ik lees dat jouw dokter denkt dat het 'tussen de oren' zit? Begrijp ik het goed dat het dan door angst en of spanning komt dat je soms duizelig wordt?

Het kan inderdaad zo zijn dat duizeligheid een uiting is van angst en/of spanningen. Sommige mensen krijgen daar last van in combinatie met paniekgevoelens en angst voor de angst. Je kan dan in een vicieuze cirkel terecht komen; juist omdat je bang bent voor die duizeligheid, heb je meer kans om duizelig te worden, simpelweg omdat de spanning toeneemt door de angst. En die spanning kan weer duizeligheid geven. Begrijp je het mechanisme?

Klopt het dat die duizeligheid bij jou ook te maken heeft met angst en/of spanningen? Wat je zou kunnen doen is om jezelf aanleren op zulke momenten te ontspannen. Als je je ademhaling heel diep en langzaam houdt, en je jezelf geruststelt kun je de angst en spanningen tegen houden.

Als dit niet lukt en je de klachten blijft houden, dan raad ik je aan om weer naar de huisarts te gaan voor een verwijzing. Een professional kan je goed helpen hoe om te gaan met de angst/spanning en duizeligheid.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs, Amy

13 nov 2018, 09:11, Amyxx
4

Hey Amyxx, eerst en vooral, ik zag je oude bericht en sorry dat ik niet reageerde. Het is idd met paniek ja, en we proberen zelf al wat. Het is al gebeterd, maar niet helemaal. Het is echt zeer vaak op Drukke plekken / plekken die ik niet ken. Ik ga je tips volgen, echt bedankt :) <3.

Jens.

14 nov 2018, 18:11, Jens
5

Hey Jens!

Wat vervelend dat het inderdaad paniek is, maar goed dat je dat al weet van jezelf! Dan weet je ook beter wat je er aan kan doen.

Paniekaanvallen zijn echt ontzettend vervelend en lastig, maar wel goed te behandelen.

Het is heel erg moeilijk om dit alleen te doen, omdat mensen met paniek vaak geneigd zijn om situaties die paniek kunnen oproepen liever vermijden. Echter wordt het daardoor alleen maar erger, omdat je de angst dan bevestigd. Om de paniek weer de baas te worden, moet je juist (stapsgewijs) de panieksituaties weer opzoeken en ervaren dat er niets gebeurd. Snap je wat ik bedoel?

Omdat het zo moeilijk is om alleen te doen, raad ik je aan om naar een professional te gaan die je daarbij kan helpen. Diegene kan samen met jou stapje voor stapje je angst overwinnen en de paniek de baas te worden.
Hoe zie jij dat zitten?

Tot slot; je hoeft je hier niet voor te schamen. Er zijn echt ontzettend veel mensen die hier last van hebben, maar bijna niemand durft dit toe te geven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

15 nov 2018, 08:11, Amyxx
6

Danku Amyxx, ik zal er zeker iets mee doen. We hebben het zelf ook al beetje opgelost door naar plekken te gaan dat ik niet goed durf. Echt bedankt!

Jens.

15 nov 2018, 19:11, Jens
7

Hey Jens!

Fijn dat je er wat aan hebt.
En echt super dapper en moedig van je dat je al op zoek gaat naar die plekken om je angst te overwinnen. Dat vind ik heel stoer van je!
Als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik dat graag.

Ga zo door!

Liefs, Amy

16 nov 2018, 07:11, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.