Dromen over zelfmoord

Hoi,

Afgelopen nacht heb ik gedroomd over zelfmoord. Afgelopen tijd heb ik veel stres met school en andere dingen. soms voel ik me somber en wil ik de hele dag mezelf opsluiten.
Afgelopen nacht heb ik gedroomd dat ik zelfmoord pleegde. Het was heel raar. het voelde alsof ik 'bevrijd'was, ook al was het maar een droom. ik ben nu heel erg bang dat als ik me een keer echt niet goed voel, ik mezelf iets kan aandoen. Wat moet ik doen?

3 jun 2018, Lola


Reacties

plaats reactie
1

Je kan het beste met de zelfmoordlijn bellen.

3 jun 2018, 13:06, juliatje.
2

Kijk anders bv op de ik kindertelefoon.

3 jun 2018, 17:06, 🍫
3

Ik denk dat het handig is om in ieder geval even met iemand die je vertrouwt te praten over de stress en somberheid. Zou je dat durven? Een huisarts kan je bijvoorbeeld verder helpen.

6 jul 2018, 03:07, 1
4

Dat je droomt over zelfmoord betekent niet dat je ook echt dood wilt. Je hoeft dus niet bang te zijn voor jezelf. Het laat wel zien dat het niet goed met je gaat.

6 jul 2018, 03:07, 2
5

Als je overdag ook aan zelfmoord denkt kun je inderdaad met 113 of de kindertelefoon bellen of chatten. Het lijkt me ook dan verstandig om het tegen iemand te zeggen.

6 jul 2018, 03:07, 3

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.