Droge huid

Hey weet iemand misschien hoe ik me huid vetter maakt.
Mijn huid is zo droog dat het gewoon vervelt.
Ik smeer niet altijd, omdat ik soms geen tijd er voor hebt.
Ik smeer een dagcream op me gezicht, maar nu niet.
Weet iemand misschien hoe ik er van af komt?

30 jun 2018, Amalia


Reacties

plaats reactie
1

Maak tijd vrij om te smeren. Het duurt toch maar een paar minuten.

30 jun 2018, 13:06, Vis
2

Ik doe altijd voor dat ik ga slapen paar minuten van tevoren smeren en als ik opsta gelijk smeren. Ik gebruik het merk simple bij de Kruidvat van nachtcrème. Werkt heel goed had ook altijd last van droge huid.

30 jun 2018, 14:06, Bluemerel
3

ik heb speciale spray van de trekpleister genaamd revelution (nieuw) en dat werkt echt super

1 jul 2018, 14:07, xxhelppbhxx
4

Behalve een goede crème, is het ook belangrijk dat je genoeg en gezond eet en vooral genoeg drinkt. Verder niet met zeep (die niet speciaal voor je gezicht is) of heet water wassen. Als het na een tijdje niet beter wordt kun je misschien even langs de huisarts gaan.

8 jul 2018, 23:07, H
5

Kijken naar oorzaken. Zoals te weinig maagzuur en tekorten aan voedingsstoffen. Onder andere vitamine B, gammalinoleenzuur en omega 3.
Douchefilter kan schelen in het uitdrogen door harde water.

26 feb 2020, 18:02, Lucky
6

@Lucky
Een tekort aan maagzuur kan ervoor zorgen dat de vertering van voedsel niet goed verloopt, waardoor je darmen er bovengemiddeld veel werk aan hebben. Als dit vaak gebeurd kan dit het darmslijmvlies beschadigen en hierdoor kunnen ontstekingsreacties ontstaan, bijvoorbeeld een ontsteking van de huid. Áls de droge huid dus door een Ontstekingsreactie komt, kan een tekort aan maagzuur dus een oorzaak zijn. Komt de droge huid door een andere oorzaak dan een ontstekingsreactie, heeft de hoeveelheid maagzuur dus helemaal geen invloed. Iets te kort door de bocht dus.

Geldt ook voor gammalinoleenzuur (GLA). Dit is een ontstekingsremmer die vaak bij huidontstekingen wordt ingezet. Áls de droge huid dus voortkomt uit een ontstekingsreactie (zoals bij eczeem) kan GLA helpen, anders doet dit niks voor een droge huid.

Omega 3 en B-vitamines hebben inderdaad een belangrijke koppeling met de kwaliteit van de huid: bij een tekort hieraan kan dat leiden tot huidproblemen, zoals een droge huid.

26 feb 2020, 22:02, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.