dit klopt niet

Hii, ana meisje hier

Gewoon iets wat ik niet begrijp.
Mensen zeggen altijd van niet of amper eten val je niet af doordat je dan in spaarstand gaat enzo.
Maar waarom val ik en anderen ana meisjes en jongens dan wel af?

Xx

8 mrt 2019, anameisje


Reacties

plaats reactie
1

Normaal als je weinig eet kom je in de spaarstand terecht en soms is het mogelijk dat je afvalt en soms niet dat licht gewoon aan je lichaam dus iedereen is wel anders hierin.Maar anorexia maakt je lichaam kapot en het is ook een van de ongezondste afvalmethode die je kan doen dus ik zou proberen hulp te zoeken of gewoon een arts advies vragen en anders kan ik nog wel advies geven.

9 mrt 2019, 07:03, juliatje.
2

Ik zit ook in therapie voor me eetstoornis. Don't worry.

Maar was gewoon benieuwd waarom het bij sommigen mensen wel "werkt" en bij anderen niet.
Ik raad het ook niet aan ofzo hoor

9 mrt 2019, 11:03, anameisje
3

Werkt de therapie ook? en iedereen is wel nieuwsgierig een keertje en mooi dat je het niet aan raad en als je veder vragen hebt gewoon zeggen.

9 mrt 2019, 11:03, juliatje.
4

@Vica
Als je minder eet en bewust met je maaltijden omgaat, heb je niet meteen een eetstoornis hoor. En op zich is een gewichtsverlies van 4,5 kilo in twee maanden keurig: per maand kan je zo'n 2 á 3 kilo gezond afvallen. Echter, je gewicht was al laag en nu je 4,5 kilo verloren bent, kom je in de buurt van ondergewicht (precieze waarde ligt aan je lengte). Ondergewicht is mega ongezond en wordt veelal ook niet door je omgeving geaccepteerd: met flink ondergewicht maak je het jezelf, net zoals bij flink overgewicht, (veel) moeilijker om nieuwe relaties aan te gaan. Zowel vriendschap-, liefde- als werkrelaties. Juist door te laten zien dan je gezond, bewust leeft, sterk je je aantrekkelijkheid, wat helpt om makkelijker nieuwe relaties aan te gaan. Een te laag gewicht zien anderen ook en ondermijnt zodoende je aantrekkelijkheid.

Verder geef je aan dat je honger hebt. Dit duidt erop dat je de verkeerde dingen eet en/of weglaat. Als je immers in iedere hoofdmaaltijd voldoende eiwitten eet (liefst grotendeels plantaardig) en iedere dag in minstens één hoofdmaaltijd goede vetten eet (vis, noten, zaden, avocado, etc.) voorkom je een hongergevoel. Juist door inname van te veel slechte koolhydraten, krijg je honger. Slechte koolhydraten zijn niet alleen maar koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, etc. etc., maar ook zoet broodbeleg (ook jam en stroop!) en ook bijna al het brood, witte 'normale' pasta, witte rijst en 'normale' aardappelen. Vervang deze slechte koolhydraten deels door goede koolhydraten (teff, amaranth, quinoa, bataataardappel) en laat ze voor de rest weg: helpt enorm bij het afvallen/op gewicht blijven en voorkomt ook nog eens een hongergevoel!

12 mrt 2019, 16:03, Timo

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer