dit is geen anorexia.

♥ Durf mensen erop aan te spreken
Zeker toen ik nog in mijn herstel zat, was ik erg kwetsbaar voor uitspraken over diëten en calorieën. Als ik iets ging doen wat ik heel spannend vond, wilde ik niet met dat soort zaken geconfronteerd worden. Ik was dan bang dat ik direct naar huis zou gaan of geen hap meer door mijn keel zou krijgen. Ik heb dat toen ook aan mijn vrienden uitgelegd en gevraagd of zij het daar niet over wilden hebben tijdens het eten. De meeste mensen aan wie ik het had gevraagd, deden dat ook gewoon en hadden er veel begrip voor. Wanneer iemand er toch over begon, sprak ik diegene daar ook gewoon op aan met de vraag of ze het daar niet over wilden hebben. In het begin vond ik het erg spannend om te doen, maar ik merkte dat veel mensen daar begrip voor hadden.

♥ Je komt niet meteen aan
Wanneer je een avond wat meer eet dan normaal dan kan jij misschien bang zijn om aan te komen. Je voelt je dan schuldig en wilt dan achteraf gaan compenseren. Dat is eigenlijk harstikke jammer, want je kan in een dag helemaal niet zo veel aankomen. Schiet dus niet in de stress wanneer je een keer meer eet dan normaal. Je komt hier echt niet van aan en het weerhoudt je alleen van een fijne avond.

♥ Bekijk het menu van tevoren
Het kiezen van mijn eten vond ik het meest stressvolle moment van zo’n avond. Het heeft mij heel erg geholpen om van tevoren rustig te kijken wat ik zou willen eten. Ik koos dan in alle rust een paar gerechten uit waar ik mijzelf al op kon voorbereiden. Doordat ik meerdere gerechten uitkoos, had ik nog wel de mogelijk om op de avond zelf zonder stress te kiezen waar ik het meeste zin in had.

Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt en dat ze ervoor kunnen zorgen dat jij misschien een beetje meer kan genieten van een avondje uit eten zonder dat jij jezelf de hele tijd te vergelijkt met andere mensen!

Hoe ga jij om met je gedachtes tijdens het uit eten?

21 aug 2017, Claartje

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.