Dikki

Hey...
ik ben 13 jaar oud, 1.68 m en ik weeg 75 kilo....
Ik word echt heel verdrietig elke keer als ik in de spiegel kijk.. ik zie een monster.. ik vind mezelf niet mooi.. ik hoor wel is van andere mensen die zeggen “jewel!! Je bent echt mooi”.. maar ik geloof hun niet want ik zie heel wat anders...
heeft iemand miss tips hoe ik dat kan veranderen? Want ik word er echt ziek van... ik wil nooit gaan zwemmen enzo..

28 okt 2017, Dikkie..


Reacties

plaats reactie
1

Als ik het zo hoor heb je vooral moeite met je gewicht. Dan kan je misschien succevolle curvy/plussize modellen opzoeken en hun verhaal lezen. Over wat hun allemaal hebben doorgemaakt en waarom hun nu juist wel van hun gewicht houden.

Ook kan je bijv. - een blog of ander platform waarover je kan praten over wat je moeilijk vindt. Je komt misschien wel andere mensen tegen die zich hetzelfde voelen, en dan kunnen jullie elkaar daarmee steunen.

Ik heb nog een leuk ideetje om te doen. Je kan alles wat je mooi aan jezelf vindt met stickynotes op je spiegel plakken, zodat elke keer dat je naar de spiegel kijkt je weer weet hoe mooi je bent. Het kan zowel uiterlijk als innerlijk zijn, je kan ook een vriend of vriendin vragen om wat te bedenken.

Jemig wat een verhaal... Succes 😂❤️

- Dit bericht is aangepast door de moderator

29 okt 2017, 00:10, Mai
2

Hier 10 tips om gezonder te leven of af te vallen.
1 : Eet maximaal 6 keer op een dag.
2: Sport minimaal een uur per dag al is het lopen en bouw het wel op.
3 : Poets je tanden 2 keer 3 minuten als je dat nog niet deed want dan krijg je en een gezond gebit en je krijgt minder trek.
4: Wacht minimaal 2 uur voordat je weer iets eet.
5: Maak een plan hoe je dit gaat aanpakken want zonder is best onhandig.
6 : Eet voedsel dat goed vult dus weinig junkfood !
7 : Drink 6-8 glazen water per dag.
8: Beloon jezelf soms met volhouden
9: Ga niet maaltijden overslaan dat helpt niet.
10 : Wees blij met kleine verbeteringen.
Zelf ben je nog in de groei dus snel afvallen is ongezond.
Zeg maar als je meer tips wilt.

29 okt 2017, 08:10, juliatje.
3

Lieve ''Dikkie'', wat rot voor je. Maar dik betekent niet gelijk lelijk. Op wat topic's lees ik ook dat meiden en jongens van dikke mensen houden. Maar gewoon een gezond gewicht, ondergewicht is ook niet mooi. Mai en Julia hebben wel goede tips vind ik, maar ik heb er ook nog wat. EN GA NIET NIKS ETEN, WANT DAN GA JE DOOD, EN DAN VAL JE IN HET EERSTE GEEN GRAM AF. EN DAN GROEI JE NIET.
1, Drink veel water of thee.
2, Ga fruit eten als tussendoortje.
3, Ga een uur tot 1,5 uur sporten. Anders word je ook niet heel dun, en dan word het een drang.
4, Misschien vitamine pillen.
5, als je moet poepen, ga na de wc. Inhouden is slecht, en je valt af van na de wc gaan.
6, Ga muziek luisteren.
En ook tips om zelfverzekerder te worden:
1, Ga bv in de natuur, en maak een wandeling.
2, Bedenk dat zoveel mensen in Nederland of België te dik zijn. En je bent niet de enige.
3, Bedenk ook dat dik niet gelijk lelijk is.
4, Ga een lijst maken met de leuke, mooie dingen aan jou. En hang heb op op een goede plek!
5, Als iemand zegt je bent mooi, wees er blij mee. Niet dat je dan zegt ''valt wel mee''.
6, Laat het los, iedereen is onzeker. En je word niet slimmer, mooier, sterker als je onzeker bent.
7, Als je trek hebt eet dan, ZO OVER WIN JE DIE VERVELENDE STEM. En af en toe suiker eten is echt niet slecht. Elke dag kan het, maar niet te veel. Je moet gewoon genieten van wat lekkers. EN NIET NIKS ETEN. En dan word je echt na de dokter gebracht, voor eetstoornissen misschien. En je kan dood gaan. Sorry....
En ja je bent nog maar 13, wel lang voor 13, maar je kan nog groeien. Dus niet afvallen je moet nog groeien. Ga gezond afvallen. 🥑 Big Huge. 🥜

29 okt 2017, 09:10, Eva🍄

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.