Dikkere buik gekregen

Hallo!

Ik ben een jongen, 14 jaar 169cm en ik weeg nu 55 kilo. Dit is natuurlijk precies goed, maar toen ik 1 á 2 maanden geleden mezelf woog, woog ik nog maar 52 kilo. Ik ben dus 3 kilogram angekomen, en ik krijg ook een steeds dikkere buik. Een 1 maand geleden kocht ik een blouse die bij de buik een beetje strakker was, en die was toen prima.
Toen ik deze laatst aandeed zat deze alleen heel strak.

Ik heb ook best dikke benen. Laatst zij een van mijn vrienden al van ben je dikker geworden? dus heeft iemand tips, want ik kom nog steeds best veel aan. (Ik kan ook niet heel goed van al het snoep afblijven, al jaren niet, daar at ik soms kilos van per dag, maar dat is nu juist minder en ik kwam daar eerder ook nooit van aan)

5 apr 2020, Anoniem129


Reacties

plaats reactie
1

Voldoende eiwitten eten tijdens je hoofdmaaltijden en jezelf aanleren om altijd eerst uit automatisme een gezond tussendoortje te nemen wanneer je trek hebt (bijv. snoepgroente of fruit). Dit verlaagt de drang naar ongezond voedsel.

Daarnaast kan je eens met je ouders bespreken waarom er altijd zoveel snoep in huis is. Dit zou niet standaard elke keer gekocht moeten worden. Snoep behoort tot de extra's en extra's zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks 'uit gewoonte' weg te eten. Je zou bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat er vanaf nu duidelijk minder snoep wordt gekocht en dat al het uitgespaarde geld wordt bijgehouden en dat jij over een halfjaar mag bepalen aan welk familie-uitje en/of (korte) vakantie dit geld mag worden uitgegeven.

5 apr 2020, 09:04, Timo
2

Bedankt!
Ik heb de laatste tijd zoiezo minder snoep inhuis, en ik heb al meerdere keren gebprobeerd af te vallen, alleen dat lukt me echt niet, ik kan niet eens een keer een push-up doen. Ik ben misschien niet te zwaar, maar ben wel dik. Mijn buikje komt over mijn broekrand heen, en toen ik het er met met een van mijn vrienden over had zij hij: Ja dat viel me al op ja. En vroeger was hij altijd de dikke, en in het gesprek zij hij ook dat ik bijna net zo dik was.

5 apr 2020, 10:04, Anoniem129
3

Buikspieroefeningen doen helpt enorm. Het liefst ‘s ochtends voor je ontbijt: dat moment is het moment dat je het gemakkelijkst vet verbrandt van de hele dag. Heel veel jongens en mannen doen ‘s ochtends voordat ze naar school/werk gaan even een paar setjes buikspieroefeningen, inclusief ikzelf. Hetzij om een buikje strakker te krijgen, hetzij om problemen en onzekerheden voor in de toekomst te voorkomen.

5 apr 2020, 12:04, Timo
4

Beste Anoniem129, hier wat tips voor afvallen.
Tip 1: medicatie,slaap,stress,genen,aandoeningen,depressie en een eetstoornis kan ook invloed op je gewicht hebben.
Tip 2 Eet samen met anderen om gezondere eetkeuzes te maken.
Tip 3 Eet zonder afleiding zoals tv.
Tip 4 Maak van eten een speciaal moment.
Tip 5 Zoek gezonde recepten op internet op.
Tip 6 sport/afval met iemand samen.
Tip 7 download een dietapp.
Tip 8 Maak een afvalplan.
Tip 9 plak een motivatielijst op koelkast.
Tip 10 beloon jezelf een keer in week met wat kleins om afvallen makkelijker te maken.
Tip 11 kijk naar vetpercentage met meetlint in plaats van weegschaal dat is nauwkeuriger.
Tip 12 Zoek de sport die bij jou past.
Tip 13 voeg niet teveel saus,suiker en zout aan je eten toe.
Tip 14 Een vegetarisch of veganisch dieet kan helpen om gewicht te verliezen.
Tip 15 Probeer elke dag een uur te bewegen.
Tip 16 neem de trap in plaats van lift of roltrap.
Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

6 apr 2020, 08:04, Juliatje.
5

Bedankt voor de tips!

6 apr 2020, 15:04, Anoniem129

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.