Dikke bovenbenen (Kan ik niet afvallen??!!)

Hallo,ik ben 12 jaar oud en ik ben onzeker over mijn lichaam.Vooral mijn bovenbenen,gezicht en armen.Meest bovenbenen.Ik wil zo graag afvallen,maar mijn moeder zegt dat het niet kan.Ik was laatst ongesteld geworden(Ongeveer in de zomervakantie,deze jaar) Mijn moeder zegt dat ik niet zo goed kan afvallen,omdat mijn hormonen nu te keer gaan en dat mijn ''vrouwelijke'' lichaam begint te groeien.Ik wil zo snel mogelijk afvallen en niet wachten tot mijn zeventiende.Is dit waar dat ik nu niet op mijn leeftijd kan afvallen? Ik heb ook advies nodig om bij mijn boven benen af te vallen(Het liefst zonder bewegingen,bijvoorbeeld diëten) Ik ben trouwens 1,51 m lang en ik weet niet hoeveel ik precies weeg ongeveer 45 kg denk ik(Maar kan ook 48) Plz help!

9 okt 2017, ExoticButters


Reacties

plaats reactie
1

Als je 12 bent kan je afvallen, zelf heb ik het ook gedaan. Maar het is meestal niet zo slim, je bent volop in de groei dus het is gezonder om er een aantal jaartjes mee te wachten. Om alleen bij je boven benen af te vallen is moeilijk dacht ik, misschien oefeningen doen met je boven benen? X

10 okt 2017, 11:10, S
2

Liefie je hebt een gezond gewicht. Je moet niet afvallen, zeker niet op deze leeftijd! Je moet nog groeien. En meis, als iedereen gaat afvallen en mager is is de wereld niet mooi. Kind, je verbeeld het echt. Van die onzekere kids, word ik best verdrietig. En zoveel mensen zijn onzeker. De meeste zijn 14 of 13 die een beetje onzeker zijn. Jij bent zo jong. Vergelijk je niet, geniet. Wil je een koekje pak een koekje. Liefs Eva.

10 okt 2017, 18:10, Eva
3

Je kan wel een oefeningetje doen voor strakkere benen:
Ga op de grond liggen op je onderarmen met je voeten op de grond en knieen boven de grond, dus een soort driehoek. Zet een been goed vast op de grond en strek je andere been. Til deze op, zodat je met je ene knie naast de ander komt. Laat je been weer zakken richting de grond maar leg hem niet op de grond, til hem daarna weer omhoog tot je andere knie, en dan weer naar beneden en boven en ga zo maar door.
Doe dit bv 10 x en wissel dan van been. Hiermee worden je benen wat strakker als je het tenminste iedere dag doet. Liefs,

10 okt 2017, 18:10, Appelflap
4

Ik ben best dun
Maar mijn boven benen zijn ENORM!!!!! Ben al 5 kilo afgevallen en wat denk je geen borsten meer je ziet me ribben
En toch zitten er van die *** zadeltassen op men benen
Echt nix werkt ik lijk alsof ik ee peerfiguur heb nu
Zou echt kunnen huilen

20 mrt 2018, 16:03, zielig meisje
5

@Zielig meisje:
Veel broccoli, kool, spruitjes en radijsjes eten. Dit zijn allemaal kruisbloemige groenten. Kruisbloemige groenten bevatten het stofje DIM. DIM is een stofje dat de vetcellen op je benen en billen in feite 'losmaakt', waardoor ze veel gemakkelijker te verbranden zijn. Normaal gesproken zijn de vetcellen op je bovenbenen juist heel moeilijk te verbranden, zoals je hebt gemerkt.

DIM zorgt op zichzelf niet voor dunnere benen, voldoende vetverbranding met daarbij voldoende bloedtoevoer naar de benen (2 - 3 per week squats en lunges doen bijvoorbeeld), blijft belangrijk om slankere benen te krijgen. DIM kan echter wel heel erg helpen.

In een goede vitaminewinkel of online kan je DIM ook in capsules kopen (Kruidvat en Etos hebben dit niet). Good luck!

20 mrt 2018, 17:03, Timo
6

Je gewicht is goed! Voor strakke benen, armen, buik moet je gaan sporten van spieren lijk je dunner te worden maar ben je wel gezond bezig 👍🏻

11 apr 2018, 14:04, Jihie

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.