Dik geworden en aangekomen

Hoi, ik ben een meisje van 13 jaar.
Ongeveer een jaar geleden sporte ik nog op hoog niveau maar door een blessure en school moest ik daar mee stoppen. Ik had toen nog wel buikspieren die je kon zien. Ik was toen 1.60 en 49 kilo. Nu een jaar later ben ik redelijk wat aangekomen ik zit nu op de 63 kilo en ben 1.65 m lang. Je ziet het wel echt goed mn shirts zitten super strak en mijn buik hangt over mijn broek heen ik heb echt wel veel vet gekregen. Mijn conditie is ook heel slecht geworden we moesten laatst hardlopen bij gym en mijn vet ging natuurlijk wat op en neer maar het was 6 minuuten en dat kon ik niet zo goed volhouden terwijl ik dat vroeger een half uur deed. Maar ik vind mijn vetjes soms ook wel leuk. Maar ik denk dat andere mensen dat niet zo vinden. Weet iemand wat ik moet doen?

5 okt 2020, Dikiee


Reacties

plaats reactie
1

Hoi Dikiee,

Je vraagt wat je moet doen.
Het hangt er ok een beetje vanaf wat je wil.
Maar allereerst wat jammer dat je met je sport moest stoppen. wat voor sport deed je?
Is er wel weer iets wat je op kunt pakken zodat je conditie wat beter wordt?

Vorig jaar toen je 12 was, was je bmi 19,1. Dat is een gezond gewicht voor je lengte.

Nu is je BMI 23,1 en dat valt in de categorie overgewicht.

Als je 13 bent mag je bmi maximaal 22,58 zijn.
Dat is bij jouw lengte bij 61 kilo en een beetje.

Je bent dus maar 2 kilo te zwaar. Nou ja, je zit 2 kilo boven wat je maximaal mag wegen.

Wat je moet doen is sowieso zorgen dat je niet zwaarder wordt want afvallen is steeds moeilijker.
Let er ook op dat spieren zwaarder wegen dan vet. Als jij altijd heel gespierd was en die spieren nu weg gaan en het vet wordt je er ook voor je gevoel dikker uit ziet.

wat je verder moet doen hangt af van wat jij wil.
Hoe komt het dat je zoveel bent aangekomen?
Vind je dit wel prima, laat het dan zo maar laat het niet verder mis gaan door aan te komen,
wil je wat afvallen ga dan wat meer bewegen als dat kan.

wat zou je willen want dan kunnen wij je beter helpen

5 okt 2020, 21:10, Lotte435
2

Ik wil denk ik mijn vet nog wel houden omdat ik dat gewoon mooi vind ik schrik er wel van dat ik nu overgewicht heb. Want vroeger was ik altijd super slank maar nu zit er gewoon een laag vet op.

6 okt 2020, 06:10, Dikiee
3

Hoii dikiee,
Ik zou je vetjes lekker houden. Ik ben zelf ook wat aan de stevigere kant (1.85m en 91 kg.) en begrijp je helemaal. Zelf ben ik ook helemaal weg van mn vetlaag.

6 okt 2020, 22:10, Q
4

Hoi Dikiee,

Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt.
Alleen is het wel zo dat dat te zwaar zijn allerlei gezondheidsrisico's met zich meebrengt.
Ik ben zelf ook te zwaar en zit net in het obesitas stuk. Het gaat mij niet eens om m'n uiterlijk maar vooral om dat ik er lichamelijk last van heb.
Als je het nu nog niet hebt krijg je het misschien later wel. denk aan suikerziekte, een hartaanval, mere kans op kanker enz.
Ik zeg niet dat je super dun moet worden maar als je niet aankomt, kom je als je nog wat groeit vanzelf weer in het groene gebied

6 okt 2020, 23:10, Lotte435
5

@Q ben je een jongen of een meisje..
En wat vind je zo leuk aan jou vetjes
Heb je gewoon vet of heb je echt blubber.

7 okt 2020, 20:10, Dikiee
6

Hoi dikkie,

Hier een ander flink dikkie van 13 jaar.
Ik moet nu naar het ziekenhuis omdat ik te dik ben geworden. Het begon met een beetje te zwaar zijn maar werd steeds erger. Aan het begin vond ik dat extra vet niet zo heel erg want mijn vader is ook vrij groot en dik. Maar nu heb ik langzaamaan obesitas gekregen en dat is best vervelend. Dus een beetje vetjes is niet erg maar overgewicht of obesitas is niet goed want daar word je ziek van. Je hebt nu al overgewicht en als je met Sinterklaas bijvoorbeeld teveel pepernoten eet en nog 1 of 2 kilo zwaarder wordt, ben je zomaar 5 kilo te zwaar en met de kerst weer een kilo en voor je het weet word je echt te dik.

Ik hoop dat je voor een gezond lijf kiest.

7 okt 2020, 23:10, Evert
7

Hoi evert, ik weet wel dat het niet gezond is om wat vet op mn buik te hebben maar ik zou denk ik nu al te laat zijn want ik heb al overgewicht ik denk dat mijn gewicht momenteel nog wel te doen is en er zijn ook vele andere meisjes met dit gewicht. ik ben ook niet van plan om af te vallen. Daar ben ik gewoon te lui voor geworden. Ik zorg wel dat ik niet in de catogorie obesitas ga vallen want dat lijkt mij we heel heftig en dat vind ik dan ook niet meer mooi denk ik. Ik hou wel van lekker wat vet maar het moet echt niet TE veel zijn hoor. Bedankt voor de info evert!

8 okt 2020, 15:10, Dikiee
8

Hoii dikiee,
Ik ben een jongen en heb, redelijk wat vet. Het is geen blubber ofzo maar ik heb wel een redelijk dikke buik.

10 okt 2020, 23:10, Q
9

beste Dikiee het is nooit te laat om iets aan je gewicht te doen, al ben je 68 jaar oud, zeker in deze coronacrisis moet je goed voor jezelf zorgen en al doe je het niet voor gewichtsverlies kijk dan kritisch naar je leefpatroon. Dat je geen/nauwelijks conditie heb geeft aan dat het niet met je gezondheid goed gaat. En zoals veel mensen denk je: Ik ga later geen klachten hierdoor krijgen! maar dat is zeer onjuist en een foute gedachten. En met een gezond gewicht heb je genoeg ruimte om je vetjes te laten staan. Maar denk ook aan de sociale gevolgen: discriminatie,vervelende opmerkingen en mensen hebben met jou en andere mensen die zo leven meer kosten aan gezondheidszorg, best vrekkig als je het mij en een andere grote groep vraagt van de samenleving. En klachten overgewicht ontstaan pas veel later in het leven en dan is het al te laat om aan die klacht te doen vaak.......

11 okt 2020, 17:10, juliatje.
10

Hoi allemaal,

Ik wilde jullie even op de hoogte houden hoe het met mij gaat. Ik leef gewoon mijn leventje nog als hpe ik dat altijd deed. Ik eet wel veel, dat deed ik toen ik nog sporte ook. Maar nu doe ik dat nog steeds maar ik sport niet. Dat zie je nu ook. Ik word steeds dikker en zwaarder. Ik ben nu ook weer wat aangekomen ongeveer 2 kilo. Dus ik weeg nu 65 kilo met een lengte van 1.65. Mijn kleren zaten steeds strakker dus toen ging ik nieuwe kopen zit nu in een maat M. Vroeger zat ik in maat 1.74 dus dat is nog al wat. Maar ik vind mijn vet nog steeds leuk. Soms is bet wel een beetje irritand.

25 okt 2020, 10:10, Dikiee
11

Hey @Dikiee, ik ben net als jij maar dan een jongen. Ik heb ook een beetje vet. Ik ben 14 en ben 178 cm en 71kg. Ik vind het ook leuk. Alleen mijn conditie is laag en ik sport ook niet meer. Dat is het nadeel.

25 okt 2020, 14:10, HoiHoi
12

Hoi dikkie
Ik heb dat ook. Ik ben een jongen van 15 jaar en 175. Maar ik weeg 80 kg. Dat is eigenlijk net te veel. Maar dat vind ik niet erg. Vind het ook wel leuk. Het is idd soms wel een beetje vervelend. Mijn kont is ook best groot geworden. Ik krijg veel kleren niet meer aan omdat ik naja... gewoon te dik geworden ben.

24 mrt 2021, 16:03, Dikke man
13

Kunnen jullie je fetisj fantasieën niet ergens anders uitten? Denk niet dat dit forum is bedoeld voor mensen die graag willen vertellen hoe fijn ze het vinden om dik te zijn.

26 mrt 2021, 17:03, Doe gewoon normaal
14

Hoe gaat het nu met je @dikkie

13 mei 2021, 09:05, .
15

@Doe gewoon normaal het probleem is dat er niks anders is dan dit forum. Er bestaat wel een site voor dit soort fantasieën maar die is alleen voor 18+

19 jun 2021, 00:06, Max
16

Hoi allemaal, het is is nu een half jaar later ongeveer. Een half jaar geleden had ik wel een redelijk blubber buikje. Nu is het wat erger. Ik moet nu mijn buik een beetje in mn broek doen want anders komt het onder mijn shirt vandaan, ik heb nu zo'n rare bobbel. Mijn kont is groter geworden en het er zit blub en Mijn borsten zijn groter geworden. Ik ben nu 167M met een gewicht van 77 kg ik ben 13 kilo aangekomen.

8 jul 2021, 16:07, Dikiee
17

asjeblieft doe er wat aan ik vind het heel belangrijk dat iedereen gezond is. het begint echt erg te worden

8 jul 2021, 22:07, fleur
18

En hoe gaat het met lopen/fietsen en gym? En wat vind je van je buikje? Ik vind dat het je eigen beslissing is, maar in ieder geval iedereen is mooi zoals die is, dus ook mensen met een buikje zijn erg mooi. Ik persoonlijk vind zulke meiden heel mooi, en ik ben lang niet de enige. Een fijne vakantie aan jou gewenst:)

8 jul 2021, 22:07, Dm
19

Hoi Dikie

Ik hoop echt dat je in ziet dat dit niet goed is. Ik weet zelf nog steeds helaas hoe slecht het voor je lichaam is en hoe moeilijk het is er vanaf te komen.

13 jul 2021, 23:07, Evert
20

Hey @Dikiee is je gewicht na 3 maanden veranderd? En hoe gaat het nu met je?

19 okt 2021, 19:10, Someone
21

Hey hoe gaat het afvallen? Lukt het een beetje?

5 dec 2021, 15:12, Lola
22

@Dikiee
Hoe heb je ervoor gezorgd? Ben je gestopt met sporten? Hoe vinden je ouders het? Sorry voor deze vragen maar ik ben benieuwd en zou ook wel wat willen aankomen

13 dec 2021, 22:12, BellyHuman
23

Hoi Dikie,

Ik ben zelf ook een meisje van 13 jaar en weeg nu 81 kilo, en ben ongeveer 1.69 cm. Mijn ouders zagen dat ik steeds dikker begon te worden en toen moest ik naar de dokter, en toen werd ik doorgestuurd naar een dietist omdat ik obesitas heb. Je bent (net als mij) veel aangekomen in een half jaar, maar vinden je ouders dat wel goed? Of zeggen die er wel eens iets over? Ik vind het vooral vervelend dat ik niet meer zo lang kan sporten en ik altijd mijn buik moet inhouden, of in mijn broek moet doen omdat je hem anders onder mn trui vandaan ziet. Ik zou als ik jouw was ook naar de dokter gaan want anders blijf je aankomen en dat is helemaal ongezond. Hou jij van je buikje? Ik soms wel, maar vind het wel vervelend als alles heen en weer gaat en mensen dat zien. Hoe is het nu met je?

30 dec 2021, 19:12, Doglover1234
24

@Doglover1234 waarom vind je het zo vervelend? Een hangende buikje is trouwens heel mooi, vooral als je het ook nog onder je trui ofzo ziet, veel vinden het heel sexy en worden er opgewonden van. Kijk van de andere kant: je kan veel meer tijd besteden aan andere leuke dingen zoals filmpjes kijken ipv sporten. Je kan nu vlgns mij niet weg van het traject, maar je kan ook gewoon meer of hetzelfde eten, en niet meer denken over sport en gewoon van je leven genieten. Denk niet over wat anderen vinden, en er zijn heel veel jongens die dat heeel mooi vinden!!

30 dec 2021, 22:12, Someone

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.