Diazepam

Hallo ...,

Ik heb vandaag Diazepam voorgeschreven gekregen van de psychiater voor mijn slaapproblematiek. Ik heb heb al heel wat ervaring met medicatie. En ook met diazepam. Echter ging het toen zo slecht met mij dat ik er niks (ik heb het dan over de bijwerkingen) meer van weet. Hier ben ik dan ook best bang voor. Ook weet ik dat er veel medicijnen zijn die je eetlust toe laten nemen, hierdoor ben ik bang om aan te komen. Maar zijn dit ook medicijnen die je eetlust af laten nemen en hierdoor is de kans in mijn terug val van een eetstoornis groter. Ik heb wel wat gelezen en gehoord, maar zijn er mensen die ervaring hebben met diazepam en die het ook zouden willen delen.

Mijn dank is groot.

Groetjes :)

22 jun 2018, recoveryyjournall


Reacties

plaats reactie
1

Je kan het altijd aan de huisarts vragen want die heeft er ook verstand van.

23 jun 2018, 07:06, juliatje.
2

Hey recoveryjournal,

Wat ontzettend naar dat je zo slecht slaapt momenteel. Goed dat je daarvoor naar de huisarts bent gegaan!
In de bijsluiter van de medicatie staat wat de mogelijke bijwerkingen zijn. Of en welke bijwerkingen optreden, verschilt weer per persoon en per situatie. De enige manier om daarachter te komen is om het te proberen.

Herinner je je helemaal niets meer van die vorige periode toen het zo slecht met je ging? Of ben je alleen vergeten of je last van bijwerkingen had? Als dat laatste het geval is, zou het misschien wel zo kunnen zijn dat je geen of slechts een heel klein beetje bijwerkingen hebt gehad. Als je destijds hele erge bijwerkingen had ervaren, had je je dat nu vast nog wel kunnen herinneren.

Wat betreft de invloed van deze medicatie op eetlust is vaak niet zo groot als jij vreest. Misschien helpt het je als je een eetlijst aanhoud tijdens het slikken van de medicatie? Dit om te voorkomen dat je dan te veel of te weinig gaat eten. Is er iemand in je omgeving die je hierbij kan helpen en steunen?
Heel goed trouwens dat je je gezondheid goed in de gaten houdt!

23 jun 2018, 08:06, Amyxx
3

Dank jullie voor jullie reacties. Over die eetlijst vind ik nog een goede tip. Thanks!

27 jun 2018, 00:06, recoveryyjournall

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.