Depressief of niet? Naar gevoel

Hoi allemaal, ik wil wat met jullie delen.

Mijn ouders, hun vrienden en verschillende tests wijzen erop dat ik een oude ziel heb en een groot empathisch vermogen heb. (in het Engels wordt dit een Empath genoemd, ik weet niet of ik de juiste vertaling geef.) Op dit moment zit ik op het voortgezet onderwijs. Ik zit in de klas met 32 andere kinderen, en ik ben vaak in de stad. Als ik voor een stoplicht wacht, kan dat lang duren. Ik neem emoties erg goed op, en nu denk je misschien, sat is toch juist goed/leuk? Nou nee, want sommige mensen zijn heel negatief, en het zit zo: ben ik met iemand of meerdere personen die vrolijk zijn, ben ik vrolijk. Zijn ze verdrietig, voel ik me ook verdrietig. Nu heb ik een vriendin die enorm negatief is. Zonder dat zij het doorheeft, legt zij een enorme last op mijn schouders. Ik voel haar negativiteit, en begon mezelf te snijden(wat na twee weken nog te zien was). Uit mezelf zou ik dit nooit doen. Ik hoorde haar vaak over zelfmoord plegen en dat soort dingen. Ik besloot met mijn beste vriendin naar de mentor te gaan. Dit kwam omdat wij, als 12-jarigen, tot bijna middernacht aan ons huiswerk zaten. Dit kwam doordat we ons niet konden concentreren. Het meisje had namelijk die dag gezegd: "Vanavond doe ik het gewoon." Ik nam haar enorm serieus, want ik vind dat je daar geen grappen over mag maken, en het ruisde dagenlang door mijn hoofd. Ik kwam huilend bij mijn moeder aan, en tot een paar dagen geleden ook bij mijn vader. Ik vertelde hoe ik me voelde. Hij noemde wel bijna honderd kenmerken van oude zielen en 'Empaths' waarbij ik met tranen in mijn ogen stond. Ik herkende bijna alles (er waren ook wat dingen voor volwassen, en ik ben net een maandje 12) Ik voel mij de laatste tijd enorm naar, en kan me niet concentreren. Ik haat dag, en 's nachts heb ik nachtmerries. Hierdoor ben ik bang om te slapen, en slaap ik al bijna twee weken achter elkaar bijna niet meer. Niemand ziet dit aan mij, want om één of andere reden heb ik geen wallen. Mijn beste vriendin fleurt mij op school wel altijd op, maar nog spoken er altijd vragen door me heen over de dood. Ik doe dit niet omdat ik weet dat ik niet bestaan ben om mezelf te doden, en ik doe liever mezelf pijn, dan wel dertig mensen die mij moeten missen. Ik weet niet goed wat ik moet doen, want ik probeer zo positief mogelijk te zijn, maar toch neemt mijn angst en frustratie het over.

(Dit bedenk ik me nu, ik weet niet of het zo is, het is een suggestie :) ik geloof in reïncarnatie, zou het kunnen dat er iets in een vorig leven gebeurd is, wat de reden kan zijn van ongewone angsten?

Bedankt dat je de tijd nam voor mijn bericht, ik ben allang blij dat je hier door bleef lezen. Ik zoek hulp en weet niet goed hoe ik moet vragen om hulp. Ik raak mentaal uitgeput door mensen en voel mij naar. Ik kan me niet concentreren op huiswerk en school, wat niet bepaald handig is, want ik zit op VWO.

Heel veel liefs, Isa xx

28 okt 2018, Isa ❤️


Reacties

plaats reactie
1

Wat heftig zeg Isa, je kan ook mediteren om rustig te worden.En zelf is het beste om met een psycholoog te praten hierover(kan ook op internet) Zelf moet je tegen je vriendinnen zeggen hoe je voelt, want die vriendin moet inzien wat voor invloed ze heeft gehad.Maar zelf zijn er gevallen van reïncarnatie bekend in de wereld dus als je slecht voelt erdoor kan je altijd denken dat je niet de enige bent.Het kan zo zijn dat er iets in het vorig leven is gebeurd, maar het kan erg moeilijk zijn om er achter te komen wat het is.Ik wens je sterkte en succes en zeg maar als je meer advies of hulp wilt.

29 okt 2018, 10:10, juliatje.
2

Hey lieve Isa!

Zo te lezen ben je flink aan het worstelen met je gevoel en alle invloeden alle mensen om je heen. Ik kan me goed voorstellen dat het ontzettend zwaar en vermoeiend is voor je dat je alle gevoelens en emoties van anderen voelt. Als ik het goed begrijp neem je alle emoties van anderen ook heel snel over? En weet je je daar geen raad mee waardoor je jezelf gaat beschadigen?

Zo te lezen ben je een erg gevoelig persoon en heb je veel moeite om je af te sluiten van je omgeving. Je bent erg gevoelig voor de sfeer om je heen die jou meteen beïnvloed.
Ik geloof niet in reïncarnatie of iets dat er in een vorig leven gebeurd is wat jou nu zoveel angst geeft. Ik denk dat jij een hoog gevoelig persoon bent. Google maar eens op HSP (Highly Sensitive Person) of 'hooggevoeligheid' en kijk of je je daarin herkent. Het is namelijk een kenmerk van hooggevoelige personen dat ze erg gevoelig zijn voor de stemmingen van anderen en dat dat depressieve symptomen kan leiden, omdat ze vaak overprikkeld en oververmoeid raken daardoor.
Er zijn ook veel tests op internet die kunnen uitwijzen of jij kenmerken van een HSP hebt.

Je kan hier zeker hulp voor krijgen, bijvoorbeeld van een coach of psycholoog. Die kan jou helpen en leren hoe jij je beter kan weren tegen negatieve invloeden van buitenaf. Een huisarts kan jou doorverwijzen naar een goede coach of psycholoog.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel sterkte en succes en laat je nog even weten hoe het met je gaat en wat je gaat doen?

Liefs, Amy

30 okt 2018, 09:10, Amyxx
3

Beste Amyxx,

het is nu twee jaar later, ik word nog behandeld op het HSP gedeelte, maar ik heb een stuk meer controle. Ik heb de vriendin even uit mijn leven gezet, en ze heeft zelf ook hulp gezocht. Ik heb nu EMDR therapie gehad en ben nog bezig met de algemene dingen zoals zelfbeeld etc. Je berichtje heeft me erg geholpen, bedankt! Ik hoop dat het met jou ook goed gaat xx.

Liefs, Isa

26 mrt 2020, 18:03, Isa
4

Hi sgat. Ik ben heel erg geïnteresseerd in vorige levens etc,Er kan zeker iest gebeurt zijn in je vorige leven, maar dit hoeft niet. Je kan miss een bescherm engel oproepen om te vragen of hij de negativitijd weg van je kan halen.
Ik moet spontaan huilen. Geen idee waarom.
Je kan ook een medicatie doen om je af te sluiten.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Liefa

24 apr 2020, 01:04, D💞

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.