depressie, snijden

Heiii,
Ik ben dus al best wel een tijdje depressief.... (meisje 15jaar)..
Ik heb het idee dat ik een eetstoornis heb en zit totaal niet lekker in mijn vel. Ik snijd mezelf en heb de laatste tijd last van zelfmoordgedachtes. Mijn beste vriendin worstelt ook met een snijprobleem en eetprobleem. Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen en ben bang dat ik het allemaal niet meer zo lang vol houd. Kan iemand mij helpen?

Kusjes Noontje

17 dec 2017, noontje


Reacties

plaats reactie
1

Beste noontje
Ik zou echt stoppen met snijden want, sommige littekenen gaan niet zo snel weg en dat staat niet bepaald mooi en mensen gaan het dan doorkrijgen.En het leven heeft slechte en goede dingen het is goed dat dat je een balans maakt om naar goede en slechte dingen te kijken bijvoorbeeld jij hebt een zeven gehaald voor een toets maar er zijn mensen die het heel slecht hebben in de wereld.Probeer te denken dat veel mensen het slecht hebben en dat je verwend bent met al dat eten terwijl andere niks te eten hebben en dan ga je ook niet goed eten! en je moet goed voor jezelf zorgen omdat niet iedereen dat kan doen dus 3 maaltijden op een dag (gezond en soms wat lekkers) en Probeer hulp te zoeken jij en je vriendin want het leven is moeilijk maar als je goed genoeg je best doet zie je vanzelf de goede dingen bijvoorbeeld je hebt beter leren dingen aanpakken in het leven en dat brengt je veel voordelen.
succes ps zeg maar als je hulp nodig hebt.

17 dec 2017, 08:12, juliatje.
2

Je bent er zelf bij met dat je een einde aan je leven kan maken dus je kan ook tegen jezelf zeggen ik wil dit niet. Probeer aan iets te denken wat je kan bereiken in je leven.

17 dec 2017, 08:12, QueenπŸ‘‘
3

Lieve Noontje, wat rot voor je dat je je zo k*t voelt. Je kan met je vriendin praten over je problemen. Je bent het leven waard, nu is het niet leuk. Maar er komen nog zoveel leuke dingen bij. Later word het leuker, denk en hoop ik. Stop met snijden! Het is heel slecht, het is fout. Meis, wat doe je jezelf aan? Misschien wil je deze tips volgen?
- Praat met je vriendin, jullie zullen elkaar met het snijden kunnen helpen, of afleren.
- Denk hoe erg je familie zult schikken, van dit.
- Ga afleiding zoeken, ga in bad of ga cupcake's bakken (dan heb je gelijk je angst overwonnen misschien, en het is toch te lekker, dus helpt het je), ga lezen.
- Trek je niks van andere aan, en vergelijk je niet. Misschien is dat de reden van je probleem. Iedereen heeft een eigen bouw, dus geen appels met peren. 🍎🍐
- Eet GEZOND, dus zoek op wat de schijf van vijf is, en vraag aan je ouders wat je kunt eten. Voedingscentrum vind ik een goede site. Maar overdrijf niet, en vet en suiker heb je ook nodig. Dus wees niet bang om aan te komen, want je hebt het gewoon nodig.
- Gebruik na het snijden als je heel veel pijn hebt, nivea boddy butter.
- Heb je een huisdier? Dan kan je daar wat mee. 🐢🐱
Blijf sterk, je kunt het. Liefs Eva.

17 dec 2017, 10:12, Eva🎁
4

Hey zit ook met iets ik heb niet echt antwoord op jou bericht maar ik dacht om weer een nieuwe toppic aan te maken met ong hetzelfde onderwerp/probleem. Ik was depressief ik sneed mezelf ook heel erg. totdat ik een vriendje kreeg die me hielp en me enorm steunde enzo, maar nu doet hij soms raar maar dan een andere x weer super lief. Ik kan het niet helpen en ben weer begonnen met me te snijden terwijl ik tegen vrienden heb beloofd om dat niet meer te doen. Het gaat automatisch en ik kan het echt niet stoppen. Heb ook alweer een paar x geprobeerd zelfmoord te plegen maar iets houd me soms tegen. Een paar x hield niks me tegen alleen kwam er dan oppeens een vriendin langs. Weet iemand wat ik moet doen ik weet het niet:(.

24 jan 2018, 19:01, Idk anymore

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.