DENK NIET GELIJK DAT JULLIE AOREXIA HEBBEN, DAT HEBBEN JULLIE NIET

Geef toe, ben jij eerlijk tegen jezelf? De meeste niet, vooral meiden. En als jullie onzeker zijn hebben jullie gelijk anorexia. Maar je hebt een obsessie met eten, bent bang om dik te zijn, je vind jezelf dik, je ziet niet dat je een probleem hebt, je bent nooit ergens goed in, je doet er alles aan om dun te worden. Dat is anorexia. Maar bij Nao (eetstoornis: niet anders omschreven) heb je ook last van jezelf te dik vinden. En je hebt boulimia, dan eet je soms weinig en soms heb je vreetbuien. Na zon eet partij, voel je je slecht en kots je alles uit. Maar boulimia komt stiekem meer voor. Jullie horen op het nieuws alleen dingen over anorexia, omdat dat een zeldzame, bijzondere ziekte is. Dat is ook de reden waarom ik Ana/anorexia wou. Ik bezocht Ana site's. IK WOU TE GRAAG GEZIEN WORDEN, ANDEREN MOESTEN IN SHOCK RAKEN ALS ZE MIJN ZAGEN. Over me roddelen hoe dun ik ben, dat ik in het ziekenhuis moest komne. Maar ik had vreetbuien. Ik was nooit na de dokter geweest, maar ik zei steeds dat ik zou gaan na het ziekenhuis. Maar ik zei ook dat dokters vertelden dat ik anorexia had. En dat klopte niet. En ik at gewoon koeken. Maar ik ging alles uit kotsen, ik wou liever anorexia. Liever dat, dan WORD IK GEZIEN, dan rodelt iedereen over me, ik wou gewoon een watje zijn, dat ik uniek was. Toch kreeg ik ondergewicht, en daarom droeg ik korte kleding, zo kon iedereen zien hoe mager ik was. Maar bij echte anorexia, verbergen ze hun ziekte, anders vallen ze af. Wat ik ook graag wou was de therapie, dan werden andere boos op me, en dan ging ik huilen. En ik wou gewoon kwetsbaar zijn. Maar ik was mezelf kwijt. Ik was 14! Ja 14 ja! De meeste met anorexia zijn 15 of 19. Dus kids van 12 doen we of ze anorexia hebben. Maar hoe weet je dat? Wil je het soms, als je zo vaak zegt dat je anorexia hebt. Dan deed ik net als veel hier ook expres dom. Van de dokter zegt dat ik veel te mager ben, maar ik ben veel te dik. Terwijl jullie zelf weten dat jullie dun zijn. Maar dun of dik, boeie. Jullie moeten je schamen en ik ook. Mijn ouders en me zus namen afstand en gingen me haten. Ik verwaarloos hun met me ''anorexia''. Ik wou gewoon uniek en speciaal zijn. Wow moesten ze zeggen. Hulp kreeg ik niet. Maar wel van me ouders, omdat zij zo boos waren. En dat hielp gewoon. Ik leerde ook dat keuzes moest maken.

5 okt 2017, monalisa


Reacties

plaats reactie
1

hey,

het klopt wat je zegt er zijn veel verschillende vormen van eetstoornissen. waarom ik denk dat mensen meteen aan anorexia denken als iemand zich dik vindt en niet wil eten omdat dit nu eenmaal de bekendste vorm is...

en ja ik weet hoe het is om anorexia te hebben, ik heb het namelijk zelf gehad toen ik slecht nog maar *kilo woog met een lengte van 1,75 wist ik het echt niet meer ik was ook nog suïcidaal voelde me zwak en ziek en tot wilde ik meer afvallen Door mezelf gewoon uit te hongeren dagen soms wel weken niet eten en minimaal drinken want ja ik dacht dat er in water ook calorieën zaten. daar lag ik dan in het ziekenhuis zondes infusen ik werd helemaal gek!!!

nu... tja ik heb een gezin gewicht wel heel veel behandelingen gehad voor depressie want die had ik erbij gekregen 5 maanden opgenomen geweest inmiddels weer gezond gewicht maar nog steeds moeite met eten.

en ja dan nog iets voor degene die denken dat jongens geen eetstoornis kunnen hebben... dat kan wel want ik ben er 1 van

groetjes een jongen

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

29 mrt 2018, 22:03, eenjongen
2

Hoe vaak heb je hier al een topic over gemaak? Dat jij je anorexia hebt gefaked betekent niet dat de meesten het doen. Er zijn ECHT mensen met anorexia die wel hulp nodig hebben. Om nou zoveel topics aan te maken over het kleine percentage dat het faked. Natuurlijk zullen er mensen zijn die het faken maar er zijn ook mensen die radeloos zijn omdat stemmetjes in hun hoofd zeggen dat ze moeten afvallen. Kan er niet een topic aangemaakt worden om blij met jezelf te zijn?.. En dat je niet dun hoeft te zijn... Want dit negatieve verwijtende verhaal kennen we ondertussen wel. De mensen die aan anorexia zijn overleden deden het vast voor de aandacht.. Want daar hebben ze nu nog wat aan.

Iedereen is mooi.. Kunnen we ook positieve energie uitstralen?..

30 mrt 2018, 19:03, Mai
3

De meeste met die ziekte krijgen ook depressie. En dat is niet leuk, en ja op de Anna sites lees je dat wel vaak van wat jij in je topic typte. Maar ook die hebben een echt probleem, of ze voelen zich buitengesloten. En laten worden ES patiënten ook gepest. Al krijgen de meeste geen behandeling ze komen er toch dapper zelf uit. De klinieken komen heel weinig voor en opnames. Maar de meeste komen er zelf uit, en die willen dit ook. Er is niets voor niets nieuws, wat bijzonder en uniek is, dat zijn de triggers. Maar je bent het waard om te vechten, langzaam kom je er zelf uit.
Be strong ⭐️

31 mrt 2018, 09:03, Eva🥕

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.