Denk aan ons en jezelf!

Hoi lieve schatten ik wil iets belangrijks delen, ik stuurde al een bericht dus lees maar als je wil. Hey, sorry dat ik het zeg het is hard maar toch ik ga het wel zeggen. Je had beter moeten nadenken en ook denken aan ons. Je wilt dun zijn maar op een ongezonde stomme manier. Wij zijn er nog en trekken op een andere manier aandacht. En ik snap dat je je verdriet wilt los laten maar je verdriet komt meer en meer het is verdubbeld. En dan ga je ook dood. Maar toch moest je wel de keuze en gevolgen inzien. De wereld is niet mooi de wereld is hard. Soms lijkt het of de wereld ons slaat. Zo hard, maar ook voor ons en daar denkt bijna niemand aan. Wij zien jullie pijn lijden en jullie niet. En dan zijn julie nog boos en halen slechte cijfers, en jullie haren vallen uit. Julie zien in de spiegel een dik persoon, maar jullie zijn skeletten. En jij bent boos op ons (denk je dat het leuk is) dat is niet goed. Maar ja dat is ook een gevolg en jij koos ervoor. Dacht dan na dat je luie ogen kreeg, haaruitval, gele tanden, ruzie, verdriet, darm problemen, bloed en poep, rode bleke huid, schuldigheid. Je mag wel dun zijn hoor (ben ik ook BMI 17.) Maar anderen zijn er ook onzeker van het is een gevoel en besmettelijk dus. Straks komt iedereen in deze schoenen. En valt niet de kwart dood maar de helft. Waarom zijn er mensen nog zo lief. Je kan ook meegaan en lief doen maar dan kom je nergens. Laat ze gewoon eten en doe het. Hulp is niet het eerste misschien worden ze gepest op school, en dan is het eerst niet het beste. Maar laat het los. Wil jij die gevolgen? Wil jij geen privé in het ziekenhuis/kliniek? Even de gevolgen daar: geen privé, geen zelfstandigheid je mag niet alleen naar de wc. En je spullen worden afgepakt, je hebt geen internet, je vrienden ben je kwijt, je kan je hobby niet doen. Pluk het leven want je kan maar een keer. En met erg ondergewicht verkort dat je leven. En je moet ook aan ons denken. Misschien hard maar zo is anorexia en vergeet het niet. Knoop het in je oren en luister nou. Ik zou julie steunen en geef om julie want ik kan hier al mijn problemen kwijt. En we weten het nu wel jongens zijn minder onzeker dat is toch leuker. Die dunnen modellen die jij wilt zijn hebben teminste een beetje ondergewicht of geen. En ook geen gevolgen. Dus zijn zij wel mooi iedereen heeft een lijf. En als we alleen maar dezelfe dingen hadden was het saai jij hebt een bouw. En hopelijkk een hart, zoals ik zij ik steun julie en geef om julie. Liefs Eva (sorry voor mijn lange tekst, ik stuur veel maar ik vind het belangrijk)

15 jul 2017, Eva


Reacties

plaats reactie
1

Anorexia is een ziekte, geen keuze. Dus dan kan je dit nu wel sturen maar niemand roept: 'Yay laat ik even een eetstoornis krijgen!' Het is een ziekte! Je kan er niet voor kiezen.

15 jul 2017, 18:07, Mai
2

Mai heeft gelijk
Ik vind dit echt walgelijk wat je zegt ja je moet maar beter nadenken.
Of mensen er wat aan kunnen doen het is een ZIEKTE !!!!
En je bent echt aan het stereotype en sommige denken ook aan andere jij kent ook niet elk persoon met een eetstoornis in heel de wereld.

15 jul 2017, 19:07, juliatje.
3

Soms niet sommige willen het hier ook op een verhaal. Julie hebben ook gelijk en het is ook erg als je het wil. Maar denk een beetje na. De gevolgen en ons verdriet. Je zult veel gelukkiger zijn zonder. Ik steun julie en hou van julie. @juliatje iedereen heeft een mening. Overval mijn pls niet

15 jul 2017, 20:07, Eva
4

En zeg dan iets goeds als je iets wil zeggen. Besteed geen aandacht. Jij zij ik steun je hoe dan ook

15 jul 2017, 20:07, Eva
5

Sommige zijn boos omdat wij tegen Ana zijn. Ze hebben het ook moeilijk. Soms zeggen ze dat ze aandacht willen. Maar dat is verkeerde aandacht meestal. En sommige willen iets met hun verdriet doen. En ik hoor dat ze van zichzelf al dun zijn en niks eten. Ik weet niet of dat klopt. Ik bedoelde dit juist goed, om elkaar te steunen. Het liefst wou ik dat niemand het had. Het komt ook niet vaak voor, maar toch hoor ik het hier wel. Op voedingcentrum zag ik ook hoeveel het hadden. Hier besteed ik wel aandacht aan. Soms help het het beste om het zo aan te pakken sommige flippen en dat helpt ook. Maar ik steun julie juist ik heb geen nare bedoelingen en mijn vriendin wou het ook. Dus dat moet ik verwerken. En al was het je keuze dan is het nog veel erger. Maar ook wel een beetje, maar het is een reden. Perfect willen ze zijn en de aller beste met perfectionisme word je geboren dus die eetstoornis is jou keuze niet 100% maar een beetje wel. Jij zoekt sites' op of bent boos omdat wij tegen Ana zijn. Vat dit niet fout op. En laat pls geen haat achter

16 jul 2017, 09:07, Eva
6

Luister Eva,
Ik weet natuurlijk dat jij alles goed bedoelt! Je bent heel aardig enzo, maar toen ik anorexia had luisterde ik naar niemand, ik had mijn vriendinnen verloren, mijn cijfers werden slechter, ik wou zelfs spugen en laxeermiddelen kopen om dunner te worden, zelfs toen ik al wist dat het hartstikke slecht voor me was. Gelukkig is Het bij sommige mensen nog niet te laat en zij kunnen nog snel gered worden. Als iemand Het tenminste in de gaten hield.. ik hield het 2 maanden vol, ik ging joggen, geen ontbijt of middageten, ik sportte 7 uur in de week en soms wel meer. En de enige die me uiteindelijk hielp waren mijn ouders. Door hun verdriet zag ik wat ik ze aan had gedaan, en mijzelf. Nu ben ik er al een jaar vanaf en ben nog steeds onzeker, maar ik ben tenminste gezond beZig!

16 jul 2017, 16:07, Loveyouu
7

Lieve Loveyouu, ik snap jou ook wel. Het is wel mijn menig natuurlijk. Maar een beetje te hard. Maar echt waar ik bedoel niks lullig ik wil jullie geen pijn doen. Gelukkig zijn de meeste patiënten al genezen voor ze het ziekenhuis inkomen. Mijn vriendin die wil het hebben omdat ze gepest word. Mijn hulp wil ze niet hebben, ze wil dood en dit was haar oplossing. Nu is ze heel druk bezig en ben ik echt boos op haar. Jij bent wel een held jij zag het in zo goed. Het is heel heftig dat ik soms tranen krijg. En niet van boulimia of anorexia (57.000) maar ook van orthorexia. Iedereen denkt dit is erger. Mensen hebben gevoelens en die raken besmettelijk. Door mensen die gelukkig zijn of door boze mensen. En onzekerheid ook dan wil iedereen dunner zijn dun-dunner-dunst. En zo gaat het. Maar echt knap dat jij dat kon je durf echt niet te eten en denkt de hele dag aan die dunne modellen of eten. Iedereen moet zich fijn voelen en jezelf haten is niet goed. Anorexia verkort je leven. Ik gun jou echt een goed leven en jij bent ook aardig, sterkte nog. PS: als je het opzoekt zie je genoeg.

16 jul 2017, 17:07, Eva
8

Eva heeft voor een deel gelijk... niet alles maar voor een deel!
Vorig jaar had ik nagedacht over om heeeeel erg af te vallen maar ik wou nog niet beginnen omdat de examens eraan kwamen dus ik heb gewacht en daarna in de zomervakantie ben ik 40 kilo afgevallen.... ik kreeg anorexia sinds kort mag ik weer naar huis...
Niet voor iedereen is t een ziekte...

18 jul 2017, 08:07, Keuzemeisje
9

Lieve Keuzenmeisje, bedankt voor wat je verteld. En dapper dat je zo je verhaal verteld. Strerkte nog voor iedereen

18 jul 2017, 08:07, Eva
10

Lieve, Eva ik weet niet als je je mij nig herrinert het is al een tijdje terug dat ik dit forum bezoek. Maar ik wil je bedanken je hebt me echt geholpen. Ik heb nog steeds zwaar ondergewicht(Ben zelf nog een kilo afgevallen) maar jij liet me inzien dat ik slecht bezig was en dat ik moest genieten van het leven+eten. je liet me ook inzien dat botten helemaal niet mooi zijn. Ik ben een plank met uitsteeksels om het zomaar te zeggen. en dat is niet mooi!!door jou begon ik dat in te zien. ik eet nu elke dag ontbijt middag en avondeten. en soms een snack als tussendoortje. Het zijn nog wel kleine porties maar het is wel wat. ik ben nu ook niet meer bang om bijv een dropje te nemen als mn zus me dr 1 geeft. Je hebt me echt geholpen dankjewel Eva!

18 jul 2017, 14:07, anoukik
11

Lieve Anouk, heel lief! Bedankt voor je lieve bericht. En je hebt ook gelijk. Het is gewoon niet mooi. Jij bent een kanjer en nu zie je dat gelukkig in En ik vind het ook fijn dat jij nu geniet. Want een korter leven wil je niet. Ik wil jou ook zeker bedanken. En je doet het goed en jij bent echt cool, dapper, lief, mooi, slim, positief. En het mooie zit in de binnenkant!
Ik vind het nog wel jammer dat je nog erg ondergewicht hebt. Maar jij gaat heet goed💕😍

18 jul 2017, 15:07, Eva
12

Lieve Eva, je hebt gelijk het gaat ook hoed met me. Het voelt zo stom en dom als ik terugkijk naar de tijd waar ik veel afviel. ik was een zombie ik was verdooft alles ging om controle. zo stom van me!! ik heb gwn een halfjaar lang verprutst en mezelf gekweld. voor wat? om lelijk dun te zijn, donshaartjes op mn gezicht en erntige haaruitval? waarom deed ik het dat is zo'n vraag waar ik echt antwoord op wil weten want het was nergens goed voor. en als ik dacht dat ik hier gelukkig van werd dan hat ik het zeer fout. voor de mensen die willen afvallen op een manier door niet te eten ik geef 1 tip. praat er met iemand over je beste vriendin of je ouders. want iedereen heeft zo wel zijn moment van: ik wil eigenlijk voor de zomer slankere benen hebben en een plattere buik. alleen het is maar net hoe ver je er in doorgaat want andere mensen zien geen probleem met een buike ofzo. Jij bent de gene die er een probleem om maakt. en jezelf gek maakt en ziek. en je word echt niet gelukkiger als je 10 kilo of meer afvalt. zeker niet! je voelt je koud, energieloos, en het ergste leeg en gevoelloos. als je dat wilt dan moet je maar beginnen met sites te bezoeken en niet te eten,maar mensen ik raad het af je word er niet gelukkig van

18 jul 2017, 15:07, anoukik
13

Lieve Anouk, bedankt voor je lieve bericht. Fijn dat het beter gaat. Wel jammer dat je zo dun bent. Maar wat dapper dat je het nu durft en dat je ook kan genieten. Jij bent slim, lief, dapper, open, positief. En natuurlijk mooi ook vanbinnen. En nog goede tips ook! Krachtige tekst. Waren de meeste maar zo slim en dapper als jou. En hopelijk gaat het uitstekend met je. Jij verdiend het beste. En je bent ook mooi zonder een ribbenkast. Anouk is mooi van buiten en vanbinnen. Gelukkig bestaan zulke goede, leuke, lieve, slimme, dappere personen. Jij bent een kanjer💋

18 jul 2017, 15:07, Eva
14

Jij bent echt heel cool Anouk, zo wil iedereen toch zijn

18 jul 2017, 16:07, Eva
15

Bedankt Eva!!

18 jul 2017, 16:07, anoukik
16

Jij ook bedankt 💋

18 jul 2017, 16:07, Eva
17

en trouwens Eva je zegt wel allemaal dat ik goed ben enzo. Maar je mag er zelf ook zijn hoor!! ik heb je nig nooit ontmket of wat dan ook maar je bent een zonneschijn om het zo maar te zeggen. ik weet zeker dat jij het ver schopt en dat er een hoop mensen van je houden. om je bent mooi, speciaal, dapper en hebt respect voor iedereen je geeft zeer goeie raad en steekt aandacjt in mensen.ik vind je een prachtig mens. X

18 jul 2017, 16:07, anoukik
18

Lieve Anouk, ik jou ook. Jij bent ook en zonneschijn en een goede helper. Jij komt ook heel ver omdat jij zo dapper en lief bent. En tenminste luistert en jezelf niet meer haat. Jij hebt ook geen redenen nodig om je haar te geven. Jij komt er altijd. En iedereen geeft om jou. Ik hoop echt dat het goed gaat met jou. En anders ben ik er voor je. Liefs je vriendin Eva 😘

18 jul 2017, 17:07, Eva
19

ik ben er ook voor jou Eva, je hoeft het maar te zeggen als er wat is. erg fijn dat ik je vriendin ben en mag zijn. Liefs je vriendin Anouk

18 jul 2017, 20:07, anoukik
20

Lieve Anouk bedankt, ik hou van je. Jij bent echt geniaal liefs je vriendin Eva

18 jul 2017, 20:07, Eva
21

Even ietsje duidelijker, je kan in het ziekenhuis komen. Maar dat is niet cool of stoer. Veel meiden hier zeggen iets maar hebben geen flauw idee. Er zij ergere dingen en hun denken gelijk aan anorexia. Maar je kan niet trots zijn op in het ziekenhuis belanden of je ziekte. Want wij hebben er last van. Je kan dan wel dun zijn maar TE dun is niet mooi. Ik keek op Hartstichting en een bmi van 18,5 is goed en hoger mag ook. Niemand is de beste in .... Ik wou alleen doorgeven dat iedereen wel iets heeft om trots op te zijn. De meeste bezoekers hier zijn onzeker. Maar anorexia is geen ''meidenziekte'' 15% is jongen en 15% is meisje. Ik denk dat sommige mijn niet begrijpen. Maar sommige willen cool zijn door dun te zijn en sommige doen te overdreven. En dat is een trofee voor hun en in het ziekenhuis belanden is ook niet cool of leuk. Want als jij daar bent kan je niet echt aan jou ziekte denken. Veel meiden hebben dan ook NAO of boulima maar die vergeten jullie. Dit is ook een site voor meiden of jongens met vragen, advies, verhalen, problemen. En daarom post ik dit. Niet om het in te vrijen dat het stom is en verwend. Dat is het wel maar niet lullig bedoeld. Ik wou alleen mijn mening vertellen om te helpen. Want dan kan je in een geval nadenken aan ons en aan je gezondheid. Zo erg dat die website's zijn gemaakt. Altijd afvallen en jou anorexia. Dapper dat jij je verhaal verteld maar toch. Andere denken dan ''was ik ook zo dun''. En dan krijgen zijn ook een probleem. Sommige hebben BED. Als je eerst dun was zit je daar nog vol van. En bij anorexia mensen die eerst overgewicht hadden zaten daar nog vol van. Met anorexia hebben jullie genoeg info je durft niet te eten. Doet alles om te af vallen. Jou grootste angst is aankomen. En bij BED eet je juist meer.

22 jul 2017, 19:07, Eva
22

Er is geen reden om ''trots'' te zijn op een ziekte. Sommige zien het als prijs om in het ziekenhuis te komen. En sommige zien dat niet in. Een site zoals 99 gram, voedingscentrum, Hartstichting weet echt wel wat normaal is. Een bmi van 15 voor een 12-jarige is te licht. En hoe ouder je bent hoe hoger je bmi mag zijn. Dan is 16 veel te laag. Het is niet cool om te belanden in een ziekenhuis en je ouders te zien breken. En ik weet zeker dat jullie heel lief zijn maar het is wel waar. En als ik lieg schieten we ook niks op. Bijna niemand denkt het zoals Mai al zij. Maar sommige willen bijzonder zij en doen dus dat. Dan komen ze in een record. Be proud of yourself but not for anorexia

22 jul 2017, 19:07, Eva
23

Soms zijn er nog maar mensen van 10 en die zeggen ik ben 14 en heb anorexia. Maar sommige willen cool zijn en hebben een trofee met nervosa. Die denken dit en dat die willen dit en dat. Ik wil ook niet dood en geen leukemie mijn opa had dat toevallig en ging dood en daar ben ik kapot van. Mijn vriendin is echt zo een meisje dat bijzonder wil zijn. Dat mensen in shock raken als ze een bmi van 15 of lager zien. En wat is het doel. En waarom niet genieten en je leven verkorten. Het leven draait toch niet om afvallen steeds. Dat bedoelde ik geen trofee voor een ziekte en opname. Snap je? Anouk jij bent een kanjer ga zo door. Ik steun jou echt

22 jul 2017, 19:07, Eva
24

Weet je mijn opa heeft kanker. Maar jullie hebben soms hier een ziekte. Nervosa ziektes maar ik bedoel het niet rot hoor. Het is niet cool geen trofee om in een ziekenhuis te komen of om je gewicht laag te hebben is geen pakje. Ik wil geen kanker, ik wil geen ebola. Waarom dan wel nervosa? Waarom bezoeken jullie site's. En willen jullie dood? En wij kijken er wel tegenop. Vaak zijn er van die kinderen die iets als grap bedoelen. En op deze site zitten genoeg kinderen die denken dat het alleen om gewicht en eten draait. Je bent wel bijna nergens anders dan eten en gewicht mee bezig. Maar je hebt ook meer. Zoals verdriet en onzekerheid. Als je leukemie hebt dan is het zielig en niet cool. Jij als nervosa patiënt bent trots op je lage gewicht en een diagnose en een opname. Soms dan. Maar de mensen met leukemie die zijn toch ook niet trots op een kuur. Het is toch pijnlijk en zielig. Waarom komen er meer bij? Omdat gevoelens besmettelijk zijn en iedereen de beste wil zijn. Dun dunner dunste.

23 jul 2017, 14:07, Eva
25

Dit artikel heeft een bijzonder grote indruk op me gemaakt. Dat is te lezen in sommige reacties.
Wat me dan opvalt is dat die ontstaat door de voorbeelden die gegeven zijn over de uitwerking die anorexia op je lijf kan hebben.
Een waarheid onder ogen durven zien, die je helemaal niet WILT zien, maakt dat je die waarheid gaat ontkennen......
Anorexia is een bijzonder vieze, stiekume rotziekte, die als een lief stemmetje in je hoofd gaat zitten en je mooie dingen influistert en je daarbij hoop geeft op een perfect bestaan. Als je naar die stem blijft luisteren, ga je er uiteindelijk uitzien zoals op
deze foto's te zien is. Een andere waarheid hierover is er helaas niet.
Hebben jullie wel eens foto's gezien van mensen in een oorlogsgebied waar lange tijd geen eten meer is? (denk bijv. aan afbeeldingen van uitgehongerde mensen uit Wereld oorlog 2, of van stervende baby's uit hongerend Afrika)
Die mensen leden niet aan anorexia, maar ze leden aan voedsel gebrek.
Anorexia laat je ook lijden aan voedselgebrek. En voedselgebrek laat je er uiteindelijk uitzien als een levend lijk. Is dat nou zo mooi? Wat heb je aan je leven als je er uiteindelijk als een PERFECT LIJK uitziet?
Anorexia betekent niet dat je controle over jezelf hebt. want als je ECHT controle over jezelf had, dan had je geen anorexia!!
De waarheid over anorexia kan hard aankomen. Maar om door te kunnen dringen tot de hoofden van mensen die al aan anorexia lijden, moet je soms gewoon hard zijn. Anders komt de boodschap niet over.
Alle ontkenners van dit artikel moeten eens nagaan wat hun ontkenning precies is. En als ze dat goed weten, lees dan nog eens dat artikel door. Je zult dan je eigen ontkenningen beter terug kunnen herkennen.
Dit artikel zegt precies waar het op staat.

5 aug 2017, 14:08, .
26

Bedankt, het klopt ook. Maak je niks wijs.

13 aug 2017, 08:08, Eva
27

nou een lijk is niet mooi. een arm persoon kan geen eten kopen. en wij wel onze ouders etalen dat. en ja we gooien ht weg. wil jij laten zien dat je zonder eten kan ofz

13 aug 2017, 16:08, noah
28

Ja uitgehongerde in Afrika komen wij aan met ......! Maar dat is een deel van mijn mening. E het is al weken geleden dat ik dit scheef.

13 aug 2017, 20:08, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.