De dikke in de familie

Hallo, ik vroeg mij af of andere dit probleem ook hadden.
Ik ben al zo lang als dat ik weet de "dikke" in mijn familie. Mijn vader was ook altijd aan de zware kant, mijn moeder is altijd heel dun van zichzelf. Ik heb mijn vaders genen, mijn zusjes die van mijn moeder.

Mijn vader is 3-4 jaar terug de strijd aangegaan en is super afgevallen, hij moet alleen elke dag rekening houden met wat hij doet om op gewicht te blijven. Hij schommelt dus enorm kwa gewicht. Nu vind hij zichzelf de expert en gooit hij me continu plat met informatie. Maar eerlijk is het niet, want hij heeft wel een persoonlijke trainer...

En dan heb je mij, ik ben 1,69 en heb een lichaamsvorm die niet meewerkt in het slank lijken. Ik heb helaas grote borsten gehad (cup G) en flinke heupen. Ik ben altijd al een net aan gezond gewicht, maar ben wel stabiel. Ik heb een diëtist gehad en ik ben toen afgevallen. Ik was niet blij met dat lichaam mijn borsten leken raar en het was zo een gedoe. Samen hebben we toen besloten dat een constanter gewicht en een lichaam waar ik blij mee ben belangrijk was. Dus hier ben ik, ik pas gewoon in maat M-L. Maar vergeleken mijn familie ben ik altijd dik. Met alles wat ik doe wordt dat benoemd, heb ik last van mijn enkel komt het door mijn gewicht, last van mijn hoofd, gewicht. Ik kan sporten en lijnen wat ik wil, ik ben altijd dik vergeleken de rest. Ik krijg continu tips en advies, maar mijn lichaam werkt niet zoals dat van hun. Ze bedoelen het niet gemeen en ze willen me helpen. Ze helpen me alleen op deze manier niet. Ze snappen het niet, maar hierdoor ben ik in een constante strijd met mezelf. Aan de ene kant wil ik wel afvallen, aan de andere kant leverde dat alleen maar een ongelukkige periode op. Ik ben blij met mijn lichaam en loop zelfverzekerd in mijn badpak, tot mijn familie erbij is.
Hoe doen andere dit? Tuurlijk heb ik het een paar keer uitgesproken, maar ze snappen het gewoon niet.

28 mei 2020, De dikke in de fam.


Reacties

plaats reactie
1

Gewoon boos worden flink boos worden dan denken ze 2x na

28 mei 2020, 14:05, Bikinigek
2

heee ik herken dit heel erg! Zelf lijk ik niet alleen de dikke in de familie, ik heb ook gewoon overgewicht. Mijn ouders en broers en zusje zeiden er ook constant wat van tot ik gewoon een keer met ze aan tafel heb gezeten en heb gepraat over dat ik me fijn voel in mijn lichaam en er trots op ben. Ik beweeg genoeg en eet gezond genoeg om niet in gevaar te komen met mijn gezondheid. Toen ik alles had uitgelegd begrepen ze dat wat ze deden geen positieve invloed op mij was en ze zijn ook bijna direct gestopt. Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad!

29 mei 2020, 15:05, Fatandproud
3

Fatandproud hoe oud ben je dan? En wat is je lengte en gewicht?

29 mei 2020, 15:05, D
4

@D ik ben 21 jaar, 1.72m lang en weeg inmiddels 140kg :)

30 mei 2020, 19:05, Fatandproud

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.