Crush, help

Ik heb een crush op een jongen van school, bij sommige lessen zit hij bij me in de klas. Ik ken hem niet zo goed maar ik wil hem wel leren kennen.

Vorige week had ik hem voor het eerst een dm gestuurd op insta met "ey (naam) hoe was het in amsterdam" want ik wist dat hij daar heen was gegaan met schoolreisje. We hadden even een kort gesprek en ik kapte het af met "ik moet gaan doeii". De dagen daarna hing hij een beetje rond me heen alsof hij van me verwachtte dat ik iets zei. Maar ik vond het doodeng en klapte dicht en zei helemaal niks meer. Vrijdag tijdens een tussenuur ging ik tegenover hem zitten in de mediatheek, maar ik zei nog steeds niks en na een paar minuten liep hij gewoon weg. Ook toen we elkaar tegenkwamen in de gang durfde ik geen "hoi" ofzo te zeggen. Nu ben ik bang dat hij me niet leuk vind. Heeft iemand advies?

9 jun 2019, V


Reacties

plaats reactie
1

gwn vragen via dm om z’n snap ofzo, of zn nummer. en zeg gwn hai als je m tege komt

9 jun 2019, 11:06, hh
2

@hh is dat niet raar? En waar moeten we het dan over hebben? Ik ben gewoon heel bang dat hij me afwijst...

10 jun 2019, 00:06, V
3

@V , het lijkt mis raar, maar je kunt gewoon dingen vragen van hoe het gaat en hoe het gaat op school en dingen over hemzelf, en als je vraagt of hij een vriendin heeft (ookal weet je t antwoord al) dan heeft hij t meestal wel door wat je probeert en misschien vraagt hij wel leuke dingen aan jou, maar misschien niet en het is helemaal niet erg als hij je afwijst, want dan weet je het antwoord teminste, en gwn hoi zeggen of wat dan ook als je m tege komt, en anders lach je gewoon :)

11 jun 2019, 18:06, hh
4

Ik zit in dezelfde situatie als jou, maar dan heb ik nog nooit een woord gezegd tegen mijn crush. Ik zou al je moed bij elkaar rapen en ‘hoi’ zeggen als je m tegenkomt in de gang (of lachen ofz). Als je echt bv les hebt met hem zou ik eens beginnen over een toets ofz en een gesprekje starten. Ik weet dat het heeeeel moeilijk is maar dat is het enige wat je kan doen. If nothing changes, nothing changes. Nog heel veel succes!!x

15 jun 2019, 15:06, justmexoxo
5

Dankjewel jullie allemaal, maar telkens als ik tegen hem praat begin ik te stotteren en word ik rood en zak ik het liefst door de grond :(

20 jun 2019, 16:06, V
6

hey @v, ik zit met hetzelfde probleem als jou ,alleen zit mijn crush op een andere school maar wel op dezelfde bus,ik wil hem ook al zolang zeggen dat ik hem leuk vind maar ook ik heb bang dat hij me afwijst en de vriendschap kapot gaat …
meestal probeer ik hem te sturen en als het gesprek op gang komt (wat handig is als je dezelfde intresses hebt) probeer ik te bellen of videobellen ,en dan komt het vanzelf dat hij vraagt om af te spreken ,maar of hij me leuk vind weet ik niet ,nog veel suc6 xx

14 aug 2019, 09:08, wicca
7

gwn praten anders wordt het niks is moeilijk mr bedenk van tevoren alvast wat onderwerpen en uiteindelijk gaat t vanzelf succes

17 sep 2019, 22:09, guusje
8

gewoon praten, dingen als 'hey weet je de datum' 'hoe was je vakantie' 'ik had gehoord dat je een voetbalwedstrijd had, had je gewonnen of niet' zulke dingen. niet al te pushy maar wel aan hem laten zien dat je met hem praten leuk vindt

17 okt 2019, 22:10, -_-
9

Dankjulliewel ik heb een paar keer met hem gepraat over toetsen, vakantie, etc en het viel heel erg mee. Ik vind hem nu weer wat minder leuk maar dat heb ik tenminste achter de rug. Volgens mij heeft hij ook al een vriendin. Was het niet raar dat ik hem op insta wat stuurde??????

20 okt 2019, 23:10, V

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.