condoleance

hoi ik ben M (19), en afgelopen week is een kennis(rond de 30 jaaro ud) van mijn vriendin erg abrupt om het leven gekomen, ik ga niet hoe precies, dat is ook verder niet relevant. nou heeft zij gevraagd of ik mee wil gaan naar de condoleance, en daarop heb ik ja gezegd, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten en hoe ik me moet gedragen en wat ik precies moet doen daar, aangezien ik hem enkele keren heb gezien.

iemand die mij hierbij zou kunnen helpen?

19 okt 2021, m


Reacties

plaats reactie
1

Een condoleance is over het algemeen een soort steunbetuiging aan de nabestaande van de overledene. Als je deze persoon zelf niet echt hebt gekend maakt dit niet heel veel uit als je de nabestaanden wel kent. Als je vriendin je heeft meegevraagd, zal ze waarschijnlijk jouw steun op prijs stellen tijdens het proces.
Als je daar aankomt is het gebruikelijk dat je de aanwezigen condoleert en daarna zal je de sfeer een beetje aan moeten voelen. Heb het hier vooral over met je vriendin zodat zij ook weet dat je niet 100% weet wat je doet en zodat je samen erover kunt praten.

20 okt 2021, 10:10, michelle

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.