Concentreren lukt niet, tips?

Hoi allemaal. Ik heb een ( niet heel groot probleem maar wil wel graag tips dus daarom schrijf ik dit. Ik zit nu op het middelbaar , dus veel huiswerk. Ik vind plannen best makkelijk , leg ook me tel weg etc en eet ook niet bij me huiswerk. Maar toch kan ik me niet goed concentreren. Ik zit meestal gw aan een lege keuken tafel dus wordt ook niet echt afgelijd. Maar toch het gw echt niet om te beginnen of me concentreren. Weet iemand waaro, of heeft iemand tips?

22 jan 2020, D.


Reacties

plaats reactie
1

Tip 1 gebruik verschillende lesmaterialen denk aan filmpjes,extra opdrachten,tekeningen,boek en uit de bieb of oefenmatriaal online.
Tip 2 Doe aan mediteren voor meer focus.
Tip 3 Eet gezond en drink 1.5 liter water op een dag en meestal denken mensen dat ze gezond eten maar dat is vaak niet zo.
Tip 4 leer op verschillende plekken.
Tip 5 luister concentratiemuziek op YouTube
Tip 6 Vraag je omgeving voor advies.
Tip 7 neem korte pauzes bij het leren.
Tip 8 wissel af met vragen en onderwerpen tijdens het leren
Tip 9 kap met multitasken
Tip 10 Luister naar cafegeluiden(helpt echt)
Tip 11 leer hardop
Tip 12 Maak samenvattingen
Tip 13 Maak een spiekbriefje om te leren (niet echt tijdens toetsgebruiken)
Succes en zeg maar als je meer advies nodig hebt en je hebt echt geen planning nodig ik heb dat zelf ook niet nodig gehad zolang je maar genoeg op een dag doet en voor iedereen werken andere dingen!

22 jan 2020, 14:01, Juliatje.
2

Heel erg bedankt. Ik ga de tips zeker uitproberen. Mij lijken die geluiden erg fijn. Nogmaals bedankt voor het reageren πŸ’•

23 jan 2020, 06:01, DπŸ’ž
3

Mooi dat ik kon helpen

23 jan 2020, 12:01, Juliatje.
4

Hey, ik had hetzelfde probleem (en ik studeer ook aan de keukentafel, eindelijk nog iemand die dat doet! πŸ˜‚) en ik begreep maar niet hoe dat kwam dat ik me niet kon concentreren, ik deed ook altijd super lang over mijn huiswerk. Ben je ook vergeetachtig? Mijn moeder had wat zoekwerk gedaan en vond ADD. Ik ben toen naar de psychiater geweest en ik heb een test moeten doen en ik heb indd ADD. Ik neem er ritalin voor en ik ben er super blij mee, het helpt echt goed. Dus mss heb jij ook ADD?

27 jan 2020, 00:01, A
5

Ik zal effe googlen wat dat is. Bedankt voor je rea❣️

27 jan 2020, 18:01, DπŸ’ž
6

Sneller afgeleid
Ja
Rusteloos
Nee
Stemmingsschommelingen
Nee, en als ik dat heb komt het door de pubertijd denk ik( heb het heeelll soms namelijk)
Vergeetachtig
Nee, ben juist de genen uit de familie die alles onthoud
Slaapproblemen
Nee , niet echt
Ander tijdsbesef
Nee
Ongeorganiseerdheid
Alleen als je naar me kamer kijkt maar voor de rest niet
Onbewustheid
Nee
Dromerig
Nee
Probleem oplossend
Ja
Overgevoelig voor geluid / beeld
Zie wel plaatjes maar niet overgevoelig

Kan ik dat ook weer afstrepenen. Wel heel erg bedankt ❣️

27 jan 2020, 18:01, DπŸ’ž

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.