Buikvet, hoe kom ik er vanaf

Hoi
Ik zit met een probleem:
Ik heb namelijk een best grote hoeveelheid buikvet en daar wil ik graag vanaf en het liefst zo snel mogelijk vanaf want ik ga volgende week tijdens valentijns dag confesses aan mijn crush
❤️❤️❤️

Nog ff iets over mijzelf:
Leeftijd:13.5
Lengte:1.66m
Gewicht:46

7 feb 2019, Catlover


Reacties

plaats reactie
1

En hoe kom je erbij dat je te veel buikvet hebt? Heeft iemand dat tegen je gezegd of heb je dat zelf bedacht? In het eerste geval: meteen die persoon dumpen, in het tweede geval (waarvan ik denk dat dit juist is) klopt je zelfbeeld niet met de werkelijkheid. Je hebt immers het perfecte lichaam, niet 'normaal goed', maar echt perfect!! Als je nog slanker zou worden, zou je ondergewicht krijgen en dit is mega ongezond met kans op serieuze gezondheidsschade voor de rest van je leven!

Voor de kritische lezer die nu denkt dat ik haar woorden verdraai - ze vraagt immers niet hoe ze kan afvallen maar hoe ze haar hoeveelheid buikvet kan verminderen - zeg ik dat vragensteller met dit lage gewicht ook niet een (te) hoog vetpercentage kan hebben. Zodoende is het eveneens ongezond om dit percentage te willen verlagen. Iedereen heeft immers een minimale hoeveelheid vet nodig om goed te kunnen functioneren. Als je vetpercentage te laag is, gaat je hersenfunctie (geheugen, concentratie, focus, etc.) achteruit en wordt o.a. de werking van je hormonen (de regelstoffen in je lichaam) verstoort. Dit kan zich uiten in problemen met je slaap, je gedrag, je huid en haren, je levenskracht (je geestelijke energie - neerslachtigheid, depressie, motivatie, etc.), het beloningsprincipe van je lichaam - met kans op verslavingen tot gevolg bijvoorbeeld, etc. etc. etc. Dit moet je dus niet willen!!! Ieder lichaam heeft vet keihard nodig om goed te kunnen functioneren. Voor een man ligt een gezond vetpercentage tussen de 10 en 18%, voor een vrouw tussen de 18 en 25%!

Iemand die je kan helpen om een verkeerd zelfbeeld weg te nemen, is een psycholoog. Zo iemand leert je hoe je van een afstand naar je eigen denkbeelden kan kijken, alsof je een soort waarnemer van jezelf bent. Hierdoor kan je jouw verkeerde denkbeelden (lees: denkbeelden die niet overeenkomen met, in dit geval, de gezondheidsnorm) gemakkelijker verwerpen of terugsturen. Een psycholoog helpt je om je kader waarop jij je normen baseert, te herschikken en zo een betere versie van jezelf te worden!

Wat ook kan helpen om je zelfbeeld te veranderen is: meningen van vreemden vragen. Ga maar eens met een vriend of vriendin naar het zwembad en ga daar in een bikini op een plek staan waar anderen je goed kunnen zien. Vraag aan je vriend of vriendin of ze vreemden wil interviewen over jou waarbij ze vragen stelt als: "hoe aantrekkelijk vind je haar" en "wat vind je van haar gewicht en buikomvang". Laat je vriend/vriendin deze reacties filmen. Kijk ze vervolgens samen terug: je zal merken dat niemand je te dik vindt en/of je buikomvang te groot vindt! Doordat je de mening van vreemden vraagt over hoe je eruit ziet, krijgt je eerlijke antwoorden. Antwoorden zonder sociale wenselijkheid en (lief bedoelde) betutteling erin. Juist door de mening van vreemden te vragen en de antwoorden hiervan te analyseren, kan je je relatief gemakkelijk je eigen norm bijstellen aan dat wat iedereen vindt en zo je zelfbeeld verbeteren!

8 feb 2019, 03:02, Timo
2

heel erg bedankt voor de reactie Timo
ik vond het zelf erg behulpzaam en ik zie nu in dat het misschien aan mijzelf ligt en ik gewoon prima ben :)
overigens heb ik wat dingen gedaan om zogeheten bloating te verminderen en dit heeft enorm gewerkt

nogmaals bedankt 😘

11 feb 2019, 00:02, catlover

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.