BMI._.

Hoi, ik ben bij de huisarts geweest voor me eetprobleem. DIe had me gewogen ik woog 48kilo en ben 166 ze zei dat ik ondergewicht heb.
Maar op alle BMI calculator dingetjes staat bij mij 17,4 en gezond gewicht, maar op internet staat dat bij alle leeftijden onder de 18,5 ondergewicht is.

Heb ik nu ondergewicht of niet?
Want alle meisjes uit mijn klas wegen zoveel als mij of minder behalve 3 dus dat is best raar als je hele klas ondergewicht heeft.

29 jun 2018, KINDJE


Reacties

plaats reactie
1

Het is niet zo dat bij alle leeftijden 18.5 ondergewicht is. Voor kinderen gelden andere BMI waardes. Je kunt je BMI beter bereken op deze site want die kijkt ook nog naar je leeftijd.

29 jun 2018, 08:06, Vis
2

Die regel dat je ondergewicht onder de 18,5 hebt, geldt alleen voor volwassenen. Voor kinderen en jongeren moet het BMI-getal anders opgevat worden. Dat die dokter kennelijk geen rekening houdt met deze andere interpretatie, is erg suf. Je hebt immers nog net een gezond gewicht, wel bijna te weinig.

29 jun 2018, 08:06, Timo
3

Hoe oud ben je ?

29 jun 2018, 13:06, Lola
4

ik ben 12

29 jun 2018, 14:06, KINDJE
5

Ik heb je BMI berekent en je hebt geen ondergewicht volgens de berekening. Maar de dokter zegt dat vast zodat je niet afvalt want je minimaal gewicht is 44 kilo. Je mag maximaal 59 kilo wegen. Dokters zijn vaak bang dat als ze zeggen dat je goed weeg dat je niks meer aan doet. Maar blijf vooral zo door gaan met je eetprobleem.

30 jun 2018, 14:06, Bluemerel
6

Je zit dus net aan de ondergrens. Je bent echt heel lang. Dus ik denk dat jij de langste dan bent want 12 en 1.66 is wel heel lang. Waarschijnlijk zijn hun iets in de 1.40 en 1.50.

30 jun 2018, 19:06, 🐶

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.