bmi oké, maar eten oh nee

hallo mensen,
ik zal me even voorstellen
ik ben een meisje van 15 en ben 1,75 meter lang en weeg op dit moment van schrijven een gewicht van 65 kg.
dit betekent dat ik een bmi heb van 21,2.

ik haat hoe mijn lichaam eruit ziet en draag kleding die niet te strak zit om die reden, ik haat korte broeken omdat ik mijn benen kan zien.
ik ben heel perfectionisch en onzeker en ben een persson die vaak sorry zegt en vraagt of ze het niet verkeerd gedaan heeft

belangrijk is ook dat Ik een goede vriend van mij heb die van eten houd ( maar ook een lichaam die niet dik of vet is) waar ik graag over praat over liefde en voedsel. die goede vriend heeft een anorexia girlfriend maar houd eigenlijk meer van vrouwen met meer vet aan hun lichaam, maar we zijn gewoon goede vrienden. hij vind het fijn dat ik niet te weinig eet en ik zoals zijn vriendin eindig.

en mijn boyfriend ( ook niet dik, houd van sporten en gamen en zijn kijk op eten weet ik niet maar zijn hugs zijn fijn.

Het ding is dat ik soms hele erge vreet buien heb waarin ik voor mijn gevoel veel eet, dat betekent een halve zak chips en/of een halve chocolade reep en zelfs soms meer. Dit gebeurt ongeveer 3/4/5 dagen per week.

soms heb ik ook na de bui hierboven ook een moment dat ik me kut voel en minder wil eten omdat ik me te dik voel.
Zoals je mijn BMI ziet heb ik geen reden om mij dik te voelen want ik ben niet dik en mijn problemen zijn minder erg dan andere.

ik weet niet welke gevoelens beter zijn, mijn “vreetzak”bui waarna ik mijn “ik voel me kut” bui heb. of gewoon mijn habits aan te passen zodat ik minder van deze vreetbuien heb en ik meer sport indien ik meer vreet.

Dus mijn vraag aan jullie wat kan ik beter doen:
-minder buien hebben maar ik weet niet hoe en ben bang dat het slecht afloopt en ik te dun wordt.
-meer buien hebben, maar dan haat ik mijn lichaam omdat ik me te dik vind
- het nu zo aanhouden met het kutte gevoel na de tijd dat ik te veel gegeten heb.
- of iets anders wat ik kan doen?

ik ben het gewoon even kwijt nu maar durf ook niet mijn boyfriend fo goede vriend te vragen om advies.

ik weet dan al dat mijn goede vriend zou zeggen van” je bent niet dik”, “ die vreetbuien zijn niet super groot” en “ je moet nog groeien en daarvoor heeft je lichaam voedsel nodig”

Maar ben over het algemeen de weg kwijt over wat ik precies wil met eten.
wil iemand helpen of heeft iemand tips voor mij om mijzelf beter te laten voelen?

22 mei 2021, TamaraTompoes


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb dus echt precies hetzelfde ik ben Je 15 je, 172 cm en 62 kg. Mijn bmi is 21. Ik heb ook eetbuien en dan kan ik heel veel eten en de dag daarna eet ik dan vrij weinig zodat ik het kan compenseren als ik vind dat mijn gewicht nog wel meevalt heb ik die dag daarna weer een eetbui. Ik woog mezelf ook 2 keer per dag. Wat bij mij denk ik helpt is mezelf niet meer elke dag wegen en gezond te eten dus dat probeer ik nou. Ik ben het wegen aan het afbouwen eerst deed ik s’ochtends en s’avonds toen alleen s’ochtends toen een paar dagen niet en nu probeer ik 1 keer in de week en dag wil ik dan weer uitbouwen naar 1 keer per maand. Doordat ik niet weet hoeveel ik weeg ben ik bang om aan te komen dus zijn de vreetbuien weg en voel ik me wel gelukkiger. En als je stopt met eetbuien wordt je echt niet te dun. Ik denk dat dit miss ook wel helpt bij jou

25 mei 2021, 09:05, Miel
2

dankjewel miel voor je tip

28 mei 2021, 23:05, Tamaratompoes

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.