BMI gezond maar voelt niet zo

Als je geen zin hebt om mijn verhaal te lezen moet je dat vooral niet doen maar dan liever ook geen reactie met waarom X terwijl ik X al uitgelegd hebt. Thnx.

Hey, ik ben 20, 167 cm lang en weeg 52 kilo. Een gezond BMI dus van 18.6. (Op het randje van gezond) Ik heb mij na een jaar weer gewogen en omdat ik een aandoening heb dat ik constant mijn spieren aanspan/verkramp. Hierdoor heb ik meer ontwikkelde spieren en dat blijft groter worden. Ik ben net een bodybuilder 😜. Mijn vetpercentage is ook heel erg laag. En omdat spieren meer wegen dan vet ben ik bang dat mijn 'gezonde' BMI helemaal niet zo gezond is want ik heb spieren maar geen vet. Nu kan je denken: wat is er mis, ik wou dat ik wat meer spieren en minder vet had. Maar ik denk dat een klein beetje vet wel gezond is want dan valt mijn haar minder uit, heb ik het minder koud, heb ik niet zo een vacht op mijn lichaam, heb ik gezondere tanden en heb ik ook niet constant pijn aan mijn gewrichten.
Maar als ik meer ga eten, zet mijn lichaam dit om in nog meer spieren en als ik minder ga eten zie je alleen maar meer mijn botten. Dus ik weet echt niet wat ik hieraan kan doen. Ik denk eigenlijk ook niet dat jullie een antwoord weten, maar wie weet, wees creatief en denk gezellig met mij mee

22 mei 2019, Yara


Reacties

plaats reactie
1

Als je een gezond lichaam wilt moet je ook goed voor jezelf zorgen dus:Elke dag een uur of langer bewegen,zo min mogenlijk stress(mediteren kan daarbij helpen) onarm Ahimsa(helpt echt) ,een goed slaappatroon dus elke dag hetzelfde tijd opstaan en ook naar bed gaan, ook de laatste paar uur niet naar een beeldscherm staren helpt ook voor goeie nachtrust. Veder is algemene verzorging belangrijk dus: 1 keer in de week douchen en haar wassen, 2 keer 2 minuten tanden poetsen per dag ,om de paar maanden je tandenborstel vervangen en je haarborstel elk jaar vervangen. Ook is het handig als je elke dag je raam een uur laat open luchten. Ten slotte is VOEDING heel belangrijk dus:drink 2 liter/1.5 liter water op een dag,Eet geen junkfood(pizza,donus,bijna alle Starbuckkoffie,frisdrank,pudding,chips,borrelnootjes en koekjes o.a.) je gaat je er alleen maar slechter door voelen als je junkfood eet dus stop ermee! ,kijk ook kritisch naar voedinglabels(dus hoeveel suiker,vezels en E nummers bijv.) ,ik raad plantaardig eten ook aan vanwege de lange termijn gezondheidseffecten, Probeer ook aan de schijf van vijf te houden en probeer goed op je eten te kauwen(30 keer per hap) en maak van eten een bijzonder moment. Je hoeft niet alles tegelijk te doen wat ik zeg maar probeer er rustig een gewoonte van te maken. Maar uithongeren is voor niemand gezond ook voor jou niet dus ik raad uithongeren af. Maar als je me advies volgt ga je zeker beter in je vel zitten! Ik raad wel aan om je probleem met de dokter te bespreken. Zelf ken ik ook de spierziekte van jou maar ik raad gewoon aan om naar behoefte te eten. En misschien een personal trainer om bepaalde lichaamsdelen beter uit te laten kom? Zeg maar als je meer advies wilt en nog sterkte💟

22 mei 2019, 19:05, juliatje.
2

Hey Juliatje,

Thnx voor de adviezen, ik leef het liefst gezond en ik wist dat je levensstijl daar grote invloed op heeft. Ik doe trouwens al, al die dingen die jij hebt opgenoemd behalve dat ik op mijn telefoon zit voor het slapen. Ik vind het wel wat vreemd dat je zei dat je bekend was met mijn spierziekte terwijl ik alleen maar heb gezegd: Ik heb een aandoening waardoor ik mijn spieren continu aanspan....

22 mei 2019, 22:05, Yara
3

Je zei: Maar als ik meer ga eten, zet mijn lichaam dit om in nog meer spieren en als ik minder ga eten zie je alleen maar meer mijn botten. Als je dat hebt dan ken ik ook die aandoening want hoe meer je eet hoe meer spieren je kweekt zoals je zei. Maar jammer dat je me gelijk in twijfel gaat trekken hierover. Veder is het mooi dat je een gezond leven leeft.

23 mei 2019, 19:05, juliatje.
4

Nee, nee, nee ik twijfel niet aan je, ik ben alleen niet gewend dat mensen mijn aandoening kennen. Ik heb een conversie stoornis en een conversie stoornis is eigenlijk een ander woord voor een niet neurologisch verklaarbare aandoening die zich in heeeeel veel dingen uit. Dus als er al mensen zijn die een conversie stoornis kennen, dan is de kans dat ze mijn uiting van een conversie stoornis kennen nihil. Daarom was ik verbaasd. ;)

24 mei 2019, 10:05, Yara
5

Bedankt voor de uitleg.☺

24 mei 2019, 14:05, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.