Bloed door tampon raar verhaal

Helooo,
Ik heb een beetje een raar verhaal....

Ik was vandaag een YouTube filmpje aan het kijken en het ging over puberteit enzo, het ging ook over ongesteld zijn. Ik ben nog niet ongesteld geweest, ik ben dertien dus dat is niet raar.

Omdat ik dus nog nooit ongesteld ben geworden vroeg ik me af hoe het voelde als ik een tampon in bracht, ik had een filmpje gekeken over hoe je een tampon inbracht en ik ging het proberen met zo’n aller kleinst tamponnetje. Ik probeerde het en het deed best wel pijn (ik heb zeg maar nog nooit gevingerd in mijn vagina alleen nog maar gewreven tegen mijn clitoris) en het ging niet eens heel diep.

Ik haalde het er maar uit en ik vond het wel genoeg proberen, alleen ik moest net naar het toilet en er zat bloed in mijn onderbroek doordat ik dus die tampon probeerde te gebruiken. Ik raakte in de stress want hoe kan dit!!!!!

Als je hier antwoord op hebt, vertel het me graag. <3

Xx

29 apr 2021, Helpmij


Reacties

plaats reactie
1

Lieve HelpMij,
Mogelijk heb je met het proberen van de tampon je maagdenvlies (een beetje) gescheurd. Bij sommige meiden houd het maagdenvlies een flink deel van de vagina dicht. Bij het naar binnenduwen van de tampon is er mogelijk een scheurtje ontstaan. Dit is niet erg of eng. Dit gebeurd officieel bij de eerste keer dat je sex hebt. Maar het kan dus ook veel eerder gebeuren door tampongebruik en vingeren. Heeft het pijn gedaan? Zo niet, heb je geluk. Het (scheuren van) het maagdenvlies is veelal de reden dat voor veel meisjes de eerste keer sex pijn doet.
Maak je er geen zorgen om. Als het beetje bloed van het scheuren komt, heb je er in de toekomst waarschijnlijk geen last meer van. Ik raad je aan jezelf eens te bekijken van onderen met een spiegeltje. Misschien ksn je het zien als je je schaamlippen een beetje openhoud.

Overigens is er ook een mogelijkheidheid dat je een beetje bloed had omdat je de tampon eruit getrokken hebt en hij niet vol zat (je bent immers niet ongesteld). De tampon is droog en neemt het vocht op van je vagina waardoor het droog kan schuren bij het verwijderen omdat het droog is. Had je de tampon helemaal ingebracht? Als dit de reden was, had je dat overigens zeker gevoeld, want dat is zeer onprettig.

Ik denk dus eerlijk gezegd dat het je maagdenvlies was. Je verteld dat je nog nooit iets in je vagina hebt gehad (zoals tampon, vingers of speeltje).
Het bloeden is maar tijdelijk en zal zeer waarschijnlijk niet nog eens gebeuren. Niets om je zorgen om te maken!

-xXx- Mariëlle

30 apr 2021, 17:04, Mariëlle16
2

Dankje voor het antwoord!

1 mei 2021, 00:05, Helpnuh
3

Hallo helpmij, maak je geen zorgen ik denk dat je tijdens het "oefenen" met de tampon een heel klein wondje in je ... kreeg. Kan gebeuren, ik denk dat het al lang over is?

2 mei 2021, 15:05, meisje12
4

Als je niet ongesteld bent is je vagina niet zo vochtig als dat er bloed zou zijn. Daarom is het lastiger en pijnlijker om hem in te brengen en kan je dus een klein beetje gaan bloeden. Dit is niet erg of raar en je hoeft je geen zorgen te maken!

25 mei 2021, 19:05, lau
5

Hallo helpmij, gaat het weer goed met je? Heb je er nog last van gehad?

28 mei 2021, 16:05, isa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.