Bloed bij poepen

hoii ik ben dus een hele slechte drinker waardoor mn poep soms wat harder is dan goede poep. Maar een week geleden had ik opeens bloed op mn papiertje (nee ik ben echt niet ongesteld moet het nog voor de tweede keer worden) en vandaag dus weer. Heeft iemand tips om dit te voorkomen en miss een tip om een betere manier van drinken te vinden?

8 feb 2022, oepssss


Reacties

plaats reactie
1

Als je bloed op de wc papier hebt en het komt niet van een aambei ofzo, dan adviseer ik om naar de dokter te gaan. De oorzaak kan ernstig zijn namelijk.

8 feb 2022, 22:02, .
2

Dokter gaan.. kan ernstig zijn

12 feb 2022, 22:02, Bikinigek
3

Hi! Ik ben ook een bloedpoepert ;)

Helaas al jaren het probleem. Darmen werken niet goed en op een dag heb ik iets te hard geperst. Sindsdien is mijn anus open gescheurd.

Daarvoor krijg je een zalfje bij de huisarts. Helaas heb ik mijn manieren niet veranderd, ik bleef slecht eten... Puntje bij paaltje, ben ik 3 aambeien verder. Deze heb ik afgelopen zomer laten weghalen in het ziekenhuis.

Echter helpt er maar 1 ding en dat is voor jezelf gaan zorgen. Ik heb een paar dingen veranderd:

Minimaal 8 glazen water op een dag. Ik vul bij opstaan een grote dopper met water, die heb ik op tegen de tijd van mijn eerste pauze op school. De tweede dopper is op tijdens de derde (kleine) pauze en dan nog 1 voor het slapen gaan.

Letten op mijn gewicht. Helaas komen aanbeien vaak voor bij overgewicht. Je darmen kunnen dan minder goed werken. Dus let hier wel op. Sporten is belangrijk om de darmen te laten werken.

Krukje bij de wc, zo zit je in een prettigere pershouding. Die van mij komt van de ikea en kan je kopen op de kinderafdeling.

Daarnaast ben ik gestopt met hard persen. Het komt of het komt niet. Als het al even niet komt dan drink ik nog meer water of neem ik een zakje macrogol. (Gewoon te koop bij de apotheek of drogist. )

Mocht het bloeden niet met 1 a 2 weken stoppen zou ik wel langs de huisarts gaan. Zit geen schaamde in, er zijn er wel meer dan ons ;)

1 mrt 2022, 16:03, Pannekoekje
4

Had je niet toevallig bietjes gegeten?
Na bietjes poep je ook rood

22 mrt 2022, 20:03, Randy

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer