Binging

Hoi. Heeft iemand tips tegen vreetbuien?

14 aug 2018, Aa


Reacties

plaats reactie
1

Tip 1 Vraag hulp aan vrienden en familie.
Tip 2 Eet alleen gezonde dingen bij vreetbuien.
Tip 3 Zet gezonde dingen in het zicht en ongezonde dingen buiten het zicht.
Tip 4 Eet 3 tot 6 keer op een dag.
Tip 5 Eet een vullend ontbijt.
Tip 6 Drink 1,5 tot 2 liter water op een dag.
Tip 7 Plan wat je eet.
Tip 8 Eet altijd wat voordat je wat haalt in de supermarkt en neem altijd een lijstje mee!
Tip 9 Leid jezelf af met bijvoorbeeld muziek luisteren.
Tip 10 Ga jezelf niet uithongeren.
Tip 11 Sporten zorgt dat je beter kan beheersen tegen vreetbuien(bewezen in onderzoek)
Zeg maar als je meer hulp of advies nodig hebt

14 aug 2018, 07:08, juliatje.
2

Bedankt voor de tips. Alleen veel doe ik al en het gaat dan toch nog regelmatig fout?!

14 aug 2018, 07:08, Aa
3

Hey Aa,

Wat vervelend dat je last hebt van eetbuien en het niet lukt om deze onder controle te houden.

Voordat ik je goed advies kan geven, heb ik wat meer informatie nodig over jou en je eetbuien.

Kun je wat meer vertellen over jezelf, je eetpatroon en of je probeert af te vallen of niet?
Eetbuien kunnen namelijk ontstaan als je structureel te weinig eet waardoor je extreme honger en dus een eetbui krijgt. Ook het obsessief bezig zijn met (niet) eten en het jezelf verbieden van eten kan eetbuien uitlokken.

Daar komt bij dat eetbuien vaak ontstaan als je niet lekker in je vel zit of er problemen zijn in je leven waar je moeilijk mee om kan gaan. Hoe zit dat bij jou? Zit je lekker in je vel en kun je goed praten met je ouders, vrienden en vriendinnen en ben je tevreden met jezelf?

Ik hoop je reactie binnenkort te lezen, want ik zou je graag willen helpen om van die vervelende eetbuien af te komen. Dat kan zeker!

14 aug 2018, 08:08, Amyxx
4

Hoi Amyxx,
Ik ben 160 cm en weeg tussen de 57 en 60 kg.
Ik probeer in eerste instantie niet af te vallen, maar hoop te voorkomen dat ik aankom door de vreetbuien. Verder zijn er wel een paar veranderingen in mijn leven, maar niet echt problemen. Met mijn ouders kan ik wel goed praten.

14 aug 2018, 08:08, Aa
5

Hey Aa,

Fijn dat je even reageert!
Ik snap dat je niet aan wil komen door de eetbuien.
Fijn te horen dat je goed kan praten met je ouders.

Hoe zit het met je voedingspatroon overdag? Neem je een goed ontbijt, lunch en avondeten en zo nu een dan een (gezond) tussendoortje? Eetbuien kunnen namelijk uitgelokt worden wanneer je structureel te weinig eet.

Zou je ook kunnen omschrijven wat er vlak voor zo'n eetbui bij jou gebeurd? Wat zijn je gedachten? En wat zet jou aan tot een eetbui? En wat eet je tijdens een eetbui?

Misschien wat vervelende vragen, maar als ik meer van je weet dan kan ik je wellicht ook wat beter helpen en adviseren :)

14 aug 2018, 12:08, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.