bijkpijn en ondergewicht

hoi ik ben 15 jaar ben 1.80 cm en weeg 43,7 kilo ik ben best wel mager als ik me bikini aan heb kijkt iedereen me aan en zeggen jij bent erg dun ik eet best weinig en ben vaak snel moe en heb heel vaak erge buikpijn en de poepen gaat ook erg moeilijk hoe kom ik meer aan ik ben veelste mager

20 aug 2019, jisca111


Reacties

plaats reactie
1

beste, jisca111 je moet aankomen wel zelf willen en niet doordat andere het willen. Als je zelf veel zelfvertrouwen uitstraalt en ook opkomt voor jezelf als mensen negatief tegen je zijn vanwege je bouw dan heb je ook minder last van vervelende mensen. Die gezondheidsklachten die je beschrijft die komen door je onderwicht, het beste is om hiervoor naar een arts of huisarts te gaan. Je moet zelf niet alleen gaan aankomen maar je omgeving om hulp vragen en misschien willen meerdere mensen met jou samen aankomen?? Maar kijk ook naar meerdere oorzaken van je ondergewicht: stress,depressie,weinig slaap,teveel bewegen, medicijnen,aandoeningen,hormonen,genen of schildklier werkt niet goed. Maar bij aankomen heb je geduld nodig en een aankomplan ook moet je gezond eten om aan te komen en geen junkfood.
Hier wat tips voor aankomen:
1 Gebruik een aankom app voor extra hulp.
2 Hang een motivatielijst boven je bed en op koelkast.
3 Eet rustig zo krijg je geen last van je maag.
4 Probeer zo min mogelijk hetzelfde te eten.
5 Maak plezier in eten bijv. probeer een nieuw recept uit.
6 Kijk voor advies op het voedingscentrum.
Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

20 aug 2019, 08:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.