Bijeten?

He als je elke dag 10.000 stappen zet moet je dan bijeten? Ik heb nu een gemiddelde intake van 2.000 kcal per dag.

24 mrt 2019, recoveryyjournall


Reacties

plaats reactie
1

Het ligt niet aan de hoeveelheid stappen die je zet. Met behulp van een weegschaal of een handige app kun je erachterkomen hoeveel calorieën je mag eten per dag. Zolang je je daar een beetje aan houd, komt het wel goed. En dan hoef je ook niet bij te eten.

25 mrt 2019, 17:03, 🦄
2

Verschilt natuurlijk per lichaam maar van mezelf weet ik dat ik 150-200 kcal verbrand met 5000 stappen, dus 300-400 met 10000 stappen. Maar dit is niets meer dan een voorbeeld, ieder lichaam is anders. Een dietist kan hier denk ik het beste antwoord op geven.

25 mrt 2019, 19:03, Vis
3

Ik ben het eens met de reacties hierboven, als jou lichaam om wat gezonds te eten vraagt dan kan je altijd wat extra eten.

26 mrt 2019, 07:03, juliatje.
4

Sowieso moet je geen calorieën tellen van gezond voedsel. Als je al calorieën wil tellen, waar ik al niet zo fan van ben, doe het dat alleen van de extraatjes (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank, fruitsap, zoet broodbeleg, etc. etc.).

Gemiddeld mag je zo’n 200 - 300 calorieën per dag aan extra’s binnenkrijgen, oftewel zo’n 2000 calorieën max gemiddeld per week. Als je wil afvallen is het natuurlijk verstandig deze hoeveelheid omlaag te brengen.

26 mrt 2019, 11:03, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.