'Bij mij dringt niks meer door.'

Ik ben een meisje van 12 jaar oud... Mensen zeggen dat dit de leukste jaren uit me leven zouden zijn. Dat is voor mijn gevoel dus niet zo... :( De laatste tijd denk ik alleen nog maar aan wat ik niet mag eten. Ik zoek dingen op hoeveel calorieen iets heeft. Ik heb stemmen in mijn hoofd die zeggen: 'laat die banaan liggen dat is weer 150 kalorieën.' Een andere stem in mijn hoofd die zegt weer dat ik daar niet naar moet luisteren. Zo kibbelen ze maar door. En ik... Ik zit er tussen in... Ik luister nu naar de 'knappe' die mooi slank is en zegt dat ik niks mag eten. Ik vertrouw niet meer op die ander. 'Die maakt me dik' denk ik dan. Ik doe dit nu al 3 maanden. Elke keer als ik op de weegschaal sta is dat nummer mijn 'persoonlijkheid'. Toen ik een paar kilo was afgevallen begonnen steeds meer dingen me optevallen aan mijn gezondheid. Ik kreeg spierpijn, was sneller moe en werd chagrijnig. Ik dacht dat dit wel bij de puberteit hoorde. Nu... Ongeveer 3 maanden later dringt er niks meer tot mij door. Als iemand iets zegt of laat zien doe ik maar alsof ik het heel mooi vind. Ik vind dit niet meer leuk... Mijn stem in men hoofd wordt ook steeds erger. Ik eet geen ontbijt meer geen tussendoortje en geen lunch. De helft van mijn avondeten dan nog net. 'Ik ben bang voor eten'. En nu... Nu denk ik aan de tijd dat ik nog vrolijk was en nergens overna dachtte. Maar ja... Dat was vroeger. Ik weet nu ook niet wat ik moet doen. Moet ik wachten tot de schoolarts komt of zelf hulpzoeken? Help me alsjeblieft!
Oja en als jij beginnende stemmen in je hoofd krijgt luister er niet naar! Het is echt niet leuk... :(

9 okt 2017, Liever annoniem


Reacties

plaats reactie
1

Waarschijnlijk is dit psychische en moet je ervoor naar de kinderarts

9 okt 2017, 18:10, Lynser
2

Hi,
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik zou als ik jou was toch hulp gaan zoeken. Dit is niet goed meer! Je bent nog in de groei en je lichaam heeft juist nu ontzettend veel voedingsstoffen nodig die je nu niet binnenkrijgt. Op lange termijn ga je daar de gevolgen van merken. Dus zoek alsjeblieft hulp!

9 okt 2017, 18:10, Kx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.