Bh te klein

Hoi ik ben een meisje van 14 jaar, ik draag nu een 75c Bh, maar deze is veeeel te klein, het dragen doet pijn, bij de Bh’s met beugel steekt de beugel in m’n borst en bij die zonder beugel valt m’n borst er uit. Het probleem is dat ik het niet tegen m’n moeder durf te vertellen. Bij m’n eerste Bh vond ik t ook al super moeilijk, maar toen kwam ze er uiteindelijk zelf mee. Ik durf het haar echt nie te vragen

4 mei 2021, Janne


Reacties

plaats reactie
1

Je hoeft niks voor te schamen, het is normaal dat je borsten groeien, en je moeder begrijpt het waarschijnlijk zelf ook.

4 mei 2021, 19:05, D
2

Ik ben 14 en heb 70e ik had zelf veel liever een cup kleiner gehad voor de leeftijd die ik nu ben en mijn borsten groeien soms nog wel want ze doen soms nog pijn maar mijn moeder ziet mij soms in mijn BH en soms vraagt ze er ook naar want hiervoor had ik c/d en mijn eerste BH was al b en toen was ik 12/13 als ze echt niet fijn meer zitten dan moet je sport BH s dragen is niet heel goed voor je lichaam als je ze de hele tijd draagt maar je moeder ziet dat op een gegeven moment en dan zal ze wel met je naar een lingerie winkel gaan

14 mei 2021, 00:05, Hebjeerwataan
3

Bedankt voor de tip de bh die ik nu heb is zo veel te klein ik ga vanaf nu sport bh dragen hopen dat ze t ziet.

18 mei 2021, 17:05, Janne
4

Koop een nieuwe bh aub, je doet jezelf zo alleen maar pijn. ga naar de hunkemöller of livera, of een andere lingerie zaak want daar meten ze je op en hebben ze de juiste maat voor je, de hema raad ik af want daar vind ik persoonlijk hun bhs heel slecht van kwaliteit, de steken heel ver uit en dat is lelijk met een t shirt. en ik heb zelf maat 65 a/b en bij de hema verkopen ze alleen 65 met cupmaat aa en dat past niet lol.

13 jun 2021, 22:06, .
5

Als je borsten zo hard groeien zou ik geen sportBH dragen.
Goede ondersteuning is belangrijk dus zorg dat je opgemeten wordt in een lingeriezaak.
SportBH's klemmen je borsten samen. Dat is niet aan te raden nu ze dus hard blijken te groeien.

15 jun 2021, 01:06, Daphne
6

Is ondertussen tijdje later, toen ik smaen met mn moeder mn kast aan t uitruimen was pakte ze mn bh’s en vroeg ze wat er nog van paste, ik zei dst ze allemaal te klein zijn. We hebben toen wat nieuwe besteld. Daarvan paste er 1. Ik heb net wat kleren uitgezocht en heb er ook 2 bhs bij gedaan vanavond ga ik dus ff vragen

20 jul 2021, 19:07, Janne
7

hoiiiii, ik ben een meisje van twaalf jaar. Ik wil eigenlijk een bh want echt alle meiden van mijn klas hebben er een. Zit ook al in de eerste klas middl bare maar ja, schaam me dus rot bij gym. Ik heb opgemeten en kom uit op 70a maar durf mijn moeder niet te vragen want mijn zus van 14 heeft ze pas 2 maanden geleden gekregen. HELPPPPP!

21 nov 2021, 21:11, SCHAMEND elfje
8

Hey Janne, ik heb gewoon aan mijn moeder gevraagd of ze nieuwe topjes wilde kopen, want ze zaten zo "strak". Daarna begon ze er zelf over. Veel suc6

21 nov 2021, 22:11, Roosie
9

@schamend elfje. Gewoon aan je mamma vragen en zeggen dat je ook een BH wilt.
Ze zal het juist makkelijker doen als ze voor je zus ook bh's geregeld heeft.
En voor cup 70A zijn echt al leuke setjes.
Daarnaast zijn er ook leuke topjes als je je borsten nog te klein vind voor een bh-tje.
Berust je ook in een ander voordeel. Als de borsten van je zus snel groeien zal ze dus snel weer nieuwe nodig hebben, zodat er snel meer voor jou passend worden op den duur. Weet je welke cupmaat je zus heeft? (Staat in het label van de bh) Als het verschil niet groot is zullen ze mogelijk ook snel voor jouw beschikbaar worden. Dat scheelt in ieder geval een tripje naar de lingerie winkel als je dat eng lijkt. 😉

22 nov 2021, 16:11, 🔘 Marjolein 🔘
10

@Marjolein Bedankt voor je bericht. Ik had het aan mijn moeder gevraagd en ze was meteen heel entousiast. Ze heeft de volgende dag meteen twee bh's gekocht en gaat op internet nog meer zoeken. Thx voor de tip

22 nov 2021, 17:11, NIET meer schamend elfje :)
11

Hallootjes, wat is de gemiddelde cupmaat voor je eerste bh? Ik ben 12 en 166 cm mocht dat belangrijk zijn. Doeiiiiiiii.

27 nov 2021, 21:11, ?¿?
12

BH's zijn er al vanaf cupmaat 65AA.
Je bepaald zelf wanneer je het prettig vind om je eerste BH te gaan dragen. Meestal kiezen meiden ervoor zodra je het gaat zien in shirts. Zodra je borsten gaan groeien (als is het alleen maar dat je tepels boller worden) zal het fijn zijn een bh te gaan dragen omdat je borsten best gevoelig of pijnlijk kunnen zijn als ze groeien.

28 nov 2021, 17:11, Marjolein
13

Hallo, ik ben een beetje onzeker. Ik ben net zoals ?¿? 12 jaar en heb een vreemde blauwe plek onder mijn tepel bij allebei mijn borsten. Ik draag al bh's maar kan het zijn dat dit een te kleine bh is of is het borstkanker? Het kan ook zijn dat ik op het verkeerde foum zit maar idk. Alv heel erg bedanktttttt!

29 nov 2021, 20:11, Lilly

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.