Beniktelicht?

Ik ben 11 jaar, 1,54 meter lang en weeg 32 kilo. Anderen in mijn omgeving zijn vaak veel zwaarder. Is mijn gewicht normaal voor een 11jarige?

7 sep 2018, Samuel


Reacties

plaats reactie
1

Zelf weegt de een meer dan de ander, maar je bmi zegt dat je ernstig ondergewicht hebt en dat is niet goed maar iedereen is anders gebouwd en soms hebben mensen met een andere afkomst een andere bmi waarde.En soms heb je mensen die alles kunnen eten zonder dik te worden.Je kan het beste voor info naar de huisarts gaan en anders wil ik je wel helpen om gezond te leven.

7 sep 2018, 10:09, juliatje.
2

Nou nou, ernstig ondergewicht: je bent 5-6 kilo te licht voor je lengte.

Is op zich op dit moment nog niet zo'n probleem als je geen klachten hebt (vermoeidheid, doffe huid, slap haar, acne, etc). Iedereen is anders gebouwd en de een is van nature 'tengerder' dan de andere. Vooral niet te veel met je gewicht bezig zijn en zeker niet willen afvallen.

Let er wel op dat je elke dag voldoende goed eten binnenkrijgt (min. 400 gram groenten per dag, voldoende eiwitten en goede vetten, etc.), juist ook om bovenstaande klachten te voorkomen.

Voor hulp bij het gezond aankomen kan je heel goed bij een diëtist terecht, zoals Juliatje ook al zei.

7 sep 2018, 11:09, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.