Ben ik wel goed genoeg

Hoi.
Ik ben 17. Ik vraag me soms af of ik wel goed genoeg ben. Ben ik niet te aanwezig of juist te stil. Zien jongens mij wel staan? Of denken ze wat is dat voor lelijk meisje. Te dik of juist te dun. Ik voel me soms zo radeloos. Ik zit echt niet lekker in mijn vel en ben erg onzeker. Ik was nooit echt zo maar ik voel me nu echt vreemd. Herkennen mensen zich hier in? Ik hoop van wel want dan kan iemand mij misschien tips geven wat ik met deze gevoelens aan moet.

7 jan 2023, Bloem16


Reacties

plaats reactie
1

Oh ja en dit ook nog
Niks gaat echt goed meer. Mijn sport niet. School niet. Huiswerk niet. Eten niet. Vrienden niet. Ik mis de vrolijke versie van mezelf. Diegene die niet moe wakker werd en vrolijk voor iedereen klaar stond. Ik ben zo moe van alles en iedereen. Ik weet het soms gewoon even niet. Ik doe dit jaar examen van de havo. Ik heb geen idee wat ik wil doen en wat me leuk lijkt. Het geeft me stress en ik ben bang om fout te kiezen.

7 jan 2023, 01:01, Bloem16
2

Heyy..dit is een best late reactie maar ik hoop dat je dit nog leest..
Oke eerste vraag hoe gaat het nu met je?
En mocht je je nog steeds zo voelen..
Ik ben nu 15 en ik ben 2 jaar depressief geweest.. en je zult wel denken huh? Zo jong dat is onzin. Maar het heeft te maken gehad dat mijn basisschool super slecht was al die jaren en ik heb een hoop mee gemaakt.. maar mijn tip is vooral veel praten over je hoe je je voeld (met een volwassen of een goede vriend/vriendin) en niet opkroppen. En ik had ook veel last van dat ik dacht ik ben niet goed genoeg maar ik ben gaan leren dat ik van mezelf moet gaan houden.. en probeer niet te denken aan wat anderen van je denken.

Jij bent goed zoals je bent.. onthoud dat maar.

Verder kan ik je natuurlijk niet persoonlijk helpen..
Ik hoop dat dit ietsjes helpt!! Doeiii

2 sep 2023, 19:09, P'tje
3

En ow ja! Het is oke dat dingen dan niet helemaal lukken en dat is ook logisch!!

2 sep 2023, 19:09, P'tje
4

En nog 1 ding hihi..
Wees gwn lekker jezelf dat is het beste!

2 sep 2023, 19:09, P'tje
5

Dat heb ik ook ik ben 11 en heb nog nooit verkering gehad soms voel ik me onzeker omdat ik geen borsten heb of dat ik te dik ben ik ben 33kg of te dun of dat ik te weinig make-up draag ik heb da ook

13 sep 2023, 20:09, Ik
6

Hi, ik herken mezelf hier zo erg in! Soms denk ik echt dat ik de enigste ben. Vooral het stuk over ben ik te stil of juist te aanwezig mensen hebben altijd wel wat te klagen. Het onzeker zijn over je uiterlijk is ook heel herkenbaar. Mijn tips zijn denk ik wel echt dat je je moet richten op de positieve dingen met je uiterlijk maar ook in het algemeen. In plaats van dat je in de spiegel jezelf jezelf bekritiseerd over wat er wel niet mis aan je is belicht juist de mooie dingen. Mijn moeder zegt ook altijd zo streng dat jij voor jezelf bent mensen letten daar allemaal niet zo op aangezien iedereen altijd alleen maar met zich zelf bezig is.

23 okt 2023, 21:10, Elise
7

Oh ik lees nu ook je tweede bericht qua stress voor je examen. Ik heb zelf vorig jaar eind examen gedaan wat mij heel erg heeft geholpen waren heel veel examen trainingen zodat je zeker van je zaak bent. En ik had ook erg last van faalangst wat mij erg hielp was een examen vrees training. Als ze dat op je school geven zou ik daar zeker eens naar kijken

23 okt 2023, 21:10, Elise

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer