Ben ik veel te dik?!?

Ik ben een meisje van 13 jaar en ben 162,8 cm. Ik weeg 59,3 kilo en ben bang dat ik te dik ben....

Mijn benen zitten vol met van die streepjes en als ik loop wiebelen ze helemaal. Zijn die streepjes door te veel vet ofz..

Als ik naar de macdonalds ofz ga dat weeg ik al snel 61,5 kilo en ben ik dan niet veel te dik? Weet iemand of dit erg is?

Xx Bente

10 jan 2019, Anoniempje1234


Reacties

plaats reactie
1

Tip 1 Je kan van die plantaardige yoghurt halen(alpro onder andere) zelf vult het goed en je eet dan ook veganistisch en kom je minder snel aan.
Tip 2 Als je een vreetbui ziet aankomen of gewoon erge trek hebt, ga dan een stukje lopen om die vreetgedachten te vergeten.
Tip 3 Ga nu niet denken: Oh ik mag dat en dit niet eten, want dat gaat echt niet helpen met afvallen.
Tip 4 Eet anders een keer in de week iets klein ongezond en voor de rest gewoon gezond(dan is afvallen makkelijker)
Tip 5Hou de moed erin,ook al zit het je tegen.
Tip 6 Zelf heb je ook vaak in supermarken producten die vaak ongezond zijn maar gezond lijken bijvoorbeeld fruitrepen, maar die zitten vaak vol met suiker dus trap daar niet in.
Tip 7 Eet elke week peulvruchten,die zijn lekker altijd als tussendoortje
Tip 8 Eet soms een avocado ,die zijn erg gezond.
Tip 9 Kies een vegetarische of veganistische levenstijl
Tip 10 Maak je eten pittig,dat helpt bij afvallen.
Tip 11 Drink elke dag groene thee,zelf stimuleert dat vetverbranding.
Tip 12 Eet elke dag genoeg producten met gezonde vetten zoals ,olijfolie,lijnzaadolie,kokosolie en zonnebloemolie.
Tip 13 Eet 3 keer per dag fruit, want dat vult goed.
Tip 14 Eet soms bonen dat vult goed.
Tip 15 Voeg geen saus,teveel boter of jus toe aan je eten.
Succes met afvallen en zeg maar als je meer tips wilt.
En kauw goed op je eten, want dat zorgt ervoor dat je minder honger hebt. Succes en zeg maar als je meer tips wilt.En door mac donalds kom je aan door onder andere het vette eten en daardoor kom je snel aan en het beste is om gewoon er niet meer heen te gaan vanwege je gezondheid en anders kan je het beste weinig bestellen dus gewoon een vegetarische burger en niet een heel menu.

10 jan 2019, 14:01, juliatje.
2

Die strepen op je benen zijn eigenlijk scheurtjes in de huid. Deze worden veroorzaakt doordat de huid de onderhuidse groei niet bij kan houden.
Dit kan komen door een gewichtstoename, maar is meestal door de ontwikkeling tot een vrouwelijk lichaam, dat lijkt mij (gezi n je leeftijd en gewicht) de meest aannemelijke verklaring

11 jan 2019, 11:01, Jonathan
3

Ik ben zelf een jongen van 13 jaar en ik weeg 65kg mijn lengte is 1.65. Ik heb een dikke buik en benen en als ik mijn zwembroek loop beweegt bijna alles op mijn lijf. *
(Ik vind het fijn om dik te zijn:)

* Dit bericht is aangepast door de moderator

11 feb 2019, 22:02, Khb13
4

Het is alleen maar slecht voor je gezondheid.Misschien kan je hiervoor therapie zoeken, want je gaat je alleen maar slecht voelen met overgewicht( kijk maar wat voor gevolgen er op internet staat) Ik raad je eerder aan om wat gewicht te verliezen.Zelf ben ook nog in de groei.

12 feb 2019, 07:02, juliatje.
5

@juliatje
Hoeveel weeg jij dan?

12 feb 2019, 12:02, Khb13
6

50 nu, gemiddeld 48 ben 160 cm en ben 15 (16 in april)

12 feb 2019, 14:02, juliatje.
7

Nou en ik wil gewoon dik zijn, want je mag alles eten wat je wilt en het voelt fijn

12 feb 2019, 14:02, Khb13
8

Eigenlijk is de pret er snel af doordat je bij overgewicht grote kans hebt op:Zo geeft obesitas een grotere kans op diabetes, een verhoogd cholesterolgehalte en nog een verhoogde bloeddruk. Die factoren vergroten het risico op hart- en vaatziekten, zoals een hartinfarct en een beroerte. Ook is er sprake van een verhoogd risico op het krijgen van sommige vormen van kanker!
De extra druk op het lichaam door overgewicht veroorzaakt gewrichtsklachten en ook slaapapneu, met ernstige vermoeidheid tot gevolg en dat wil jij vast niet? Verder kan ernstig overgewicht, net als ondergewicht, zorgen voor menstruatieproblemen, verminderde vruchtbaarheid en incontinentieproblemen.
Al met al heeft obesitas dus grote gevolgen voor je gezondheid. Het goede nieuws is dat er bij gewichtsverlies snel verbetering optreedt.Dus daarom raad ik het af om aan te komen wel om af te vallen, want als je meer troep in je lijf gooit ga je alleen maar slechter voelen.Vaak zijn mensen die dik willen worden zijn juist onzeker,vaak ook een moeilijke jeugd gehad en daardoor verdooven ze gevoelens van onlust door zich te richten op hun lichaam.Dus denk goet na erover, want extreem dik zijn is niet zonder risico's. Zelf is beste hiervoor gewoon hulp zoeken, want uitgaande dat dik willen worden gedrag een verslaving is moet je onder ogen zien, Iemand die drugsverslaafd is doet immers ook van alles om aan een shot cocaïne te komen, ongeacht alle risico's.

12 feb 2019, 17:02, juliatje.
9

Heb ik dan ernstig

12 feb 2019, 20:02, Khb13
10

Ja eigenlijk wel, je hebt al met je bmi zeer veel overgewicht, je zit al richting obesitas.59 tot 44 is gezond gewicht voor dus ja ik raad je aan om gewicht te verliezen.

12 feb 2019, 21:02, juliatje.
11

@juliatje bij welke site heb je dat berekent want als ik het bereken heb ik overgewicht

12 feb 2019, 22:02, Khb13
12

99gram, en ja je hebt overgewicht.Gebruik wel kinderbmi,want volwassenen geeft een ander beeld dus 99 gram en voedingscentrum zijn goeie voorbeelden.

13 feb 2019, 12:02, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.