Ben ik te licht? 10 jaar??

Hallo ik ben een meisje van 10. Ik weeg 23 kilo en ben 1.33 lang is dit normaal of niet?

9 jul 2019, Meisje10.


Reacties

plaats reactie
1

Wil iemand please reageren? 🙁!

9 jul 2019, 21:07, Meisje10.
2

Nee, dit is niet normaal. Je bent inderdaad te licht. Let erop dat in groep 8 en anders zeker op de middelbare school, te licht zijn niet meer geaccepteerd wordt door je vriendinnen en klasgenoten. Zij zullen plagerige/vervelende opmerkingen gaan maken, waardoor je minder zelfvertrouwen gaat krijgen wat op deze manier je uitstraling en aantrekkelijkheid gaat ondermijnen. Te dun zijn (ondergewicht) wordt immers vaak net zo hard veroordeeld als te dik zijn (overgewicht). Iets aan je gewicht doen de komende tijd, is dus wel verstandig!

Gezond aankomen doe je niet door meer koek, snoep, chips, cake en slagroomtaarten naar binnen te gaan schuiven.

De basis is om voldoende groente, fruit, goede vetten en eiwitten binnen te krijgen per dag. Voor de precieze hoeveelheden in jouw geval, kan je heel goed bij een diëtist terecht. Zo iemand is er niet alleen voor mensen die te dik zijn en gezond willen afvallen, maar zeker ook voor mensen die te dun zijn en gezond willen aankomen.
Succes!!

10 jul 2019, 02:07, Timo
3

Meisje10, je bent te dun. Zelf is het handig om te onderzoeken waarom je dun bent. Zelf kan dun zijn meerdere redenen hebben: Depressie,eetstoornis,slecht voedingspatroon,dun zijn zit in je familie,je hebt nu je groeispurt,medicijnen en ziekte.
Dit kan je ook het beste laten onderzoeken door een arts. Als je aankom tips wilt moet je het zeggen.

10 jul 2019, 07:07, juliatje.
4

Ik ben al bij een arts geweest ik ben meisje van: ik eet niks. @Timo en @ juliatje heeeeeel erg bedankt❤️ En oh ja, @juliatje wat zijn dan goede aankomtechnieken? Thanks voor helpen!

10 jul 2019, 20:07, Meisje10.
5

Bedankt, op wat voor manier bedoel je?: ik ben een meisje van :ik eet niks. Hier wat aankom tips.
Tip 1 Heb geduld.
Tip 2 Vraag je omgeving om hulp
Tip 3 Maak een eet en drink schema.
Tip 4 Bouw het eten en drinken rustig op.
Tip 5 Eet geen junkfood om aan te komen.
Tip 6 Doe aan krachtraining, daarbij kweek je spieren op en weeg je zwaarder.
Tip 7 Beloon jezelf met iets als het aankomen goed gaat.
Tip 8 Eet volle producten in plaats van magere producten.
Tip 9 Eet ook rustig en neem de tijd voor je maaltijd(krijg je minder last maag)
***
Tip 11 Lees een zelfhulpboek voor aankomen.
Succes en zeg maar als je meer hulp wilt.

*** bericht is aangepast door moderator ***

11 jul 2019, 16:07, juliatje.
6

Thanks! ❤

11 jul 2019, 21:07, Meisje10.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.