Ben ik te dik? Help

Hoi
Ik ben 12 jaar, over de 1.50 m en rond de 50 kilo zwaar. Is dat te zwaar voor mijn leeftijd? Want ik ben heel veel zwaarder dan andere kinderen uit mijn klas. Ik heb heel lang geturnd en daardoor heb ik volgens bij moeder heel veel spieren, en ze zegt ook dat spieren zwaar zijn. Maar ik ben niet tevreden met mijn Lichaam maar ben ik te zwaar?
Xx Ff

24 jan 2018, Ff


Reacties

plaats reactie
1

Bereken gwn je BMI super irritant dit 😒

24 jan 2018, 19:01, Kim
2

Meis, ik denk dat je bmi het beste weet. Liefs Eva.

24 jan 2018, 20:01, Eva✨
3

Je BMI is een getal dat iets zegt over de verhouding tussen je lengte en je gewicht. Je BMI op dit moment 22,2, wat net te veel is voor jouw lengte en leeftijd.

Echter, dit getal zegt niets over hoe jouw lichaamsgewicht is opgebouwd (hoeveel vet, versus hoeveel spieren, versus hoeveel vocht). Je moeder heeft gelijk dat spieren zwaarder zijn dan vet en zo kan het zijn dat je met nu toch een perfect lichaam hebt, ondanks dat de BMI-meter aangeeft dat je licht overgewicht hebt.

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

25 jan 2018, 20:01, Timo
4

Waarom is mijn stuk over de WHR nou weggehaald?? Deze methode is bij uitstek geschikt om te bepalen hoe je lichaam ervoor staat. Veel beter dan de BMI-methode!!

25 jan 2018, 22:01, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.