Bekeren islam

Ik wil mezelf bekeren tot de islam, maar ik weet niet hoe ik het aan mijn ouders moet vertellen. Aangezien mijn moeder fel tegen de islam is. Ook vraag ik me af of ik me ook kan bekeren zonder dat mijn ouders er iets van merken. Laatste tijden krijg ik ook dromen over de islam. Vorig jaar droomde ik dat ik in mekka bij de heilige moskee was. Daarna droomde ik dat ik me in mijn kamer bekeerde. Vervolgens droomde ik dat ik de Koran las in de klas. Ook droomde ik dat ik me op straat bekeerde. Daarna droomde ik dat ik in mijn kamer op een islamitische wijze bad. Nou ja, ik heb daarna nog meer dromen gehad. Kort daarna ben ik de Koran gaan lezen. Dit doe ik via internet, want ik kan moeilijk de Koran in mijn kamer zetten. Ook leer ik Arabisch, ook dit doe ik via internet en apps. Als ik de Koran lees, vergeet ik alle stress en problemen. Op dat moment denk ik aan Allah. Ik hoop zo graag dat ik zo snel mogelijk de Shahadah (de geloofsovertuigenis) kan opzeggen. Sinds dat ik weet dat ik de islam kies en interesses voor heb, ben ik me ook anders gaan kleden. Bijvoorbeeld een jurk met een broek of longshirts met een broek. Lange rokken en jurken met een wijd T-shirt eroverheen. Mijn moeder en broer vinden het maar niks. Hebben jullie nog tips of vragen voor mij? Ik hoor het graag van jullie.

23 jun 2017, Roos


Reacties

plaats reactie
1

mooi dat je je wilt bekeren tot een geloof gesticht door een pedo en moordenaar en vrouwen maar 1/4 waard zijn van een man! :)

23 jun 2017, 12:06, .
2

Mmm ik zou er goed over nadenken!
En als je het weet, aan je ouders vertellen! Groetjes

23 jun 2017, 14:06, -N
3

Dat 1/4 van een man vind ik ook maar niks... Maar het is jouw leven..

23 jun 2017, 16:06, Mai
4

Ik zou je de tip geven om zo snel mogelijk de Shahada te doen want een morgen is je zeker niet beloofd, en het is jouw keus en vroeg of laat komen je ouders erachter. Je moet je sterk houden en vechten voor wat je wil, want geloof me eenmaal iedereen uit je omgeving weet dat je bekeerd bent, zullen de meeste mensen net doen alsof se je niet kennen. Anyway hoe oud ben je eigenlijk

23 jun 2017, 18:06, .o.
5

Iedereen zegt hier zo'n beetje van: dat is belachelijk
Maar als dit is wat jij écht wil en waar jij je gelukkig bij voelt moet je je simpelweg aansluiten bij de islam. En ja, de islam wordt gediscrimineerd en vernederd en heeft momenteel geen goede reputatie. Als jij als moslima door het leven wil moet je dat gewoon doen! Toon je lef en je daadkrachtigheid en bewijs dat de islam meer is dan terrorisme (terrorisme vind ik een geloof apart).
Veel succes!
X

23 jun 2017, 20:06, X
6

De profeet vzmh was geen pedo of verkrachter. Hij gebruikte in geen tijden geweld. In de islam is het idd zo dat mannen 4 vrouwen mogen, maar het hangt Vd man af of hij 4 vrouwen wil. Ook weet ik dat het belangrijk is om zsm de Shahadah uit te spreken. Ik ben 17 jaar oud. Wat IS doet is tegen de Koran. En in geen een geloof is terrorisme toegestaan.

Ik vraag me ook af hoe ik me kan bekeren zodat mijn ouders van niets weten. Want thuis moeten we ook 1x in de week bidden.

26 jun 2017, 00:06, Roos
7

Denk er goed over na, je kan wel heen maar terug is moeilijk.

26 jun 2017, 23:06, Moslima
8

@moslima
Ik weet zeker dat ik de islam als geloof wil, maar mijn ouders hangen een ander geloof aan. En ik moet perse 1x in de week deel aan nemen. Ik heb ook al zitten denken om Gwn alsof te doen en bij andere bijeenkomsten zeggen dat ik ongesteld ben. Is dit goed? Of hebben jullie nog andere tips?

27 jun 2017, 07:06, Roos
9

Beste Roos,
Wanneer je gaat bidden met je ouders dan is dit een mooi moment om contact tot God te leggen. En of dit nu islamitisch gerelateerd is of christelijk, dat beslis je zelf. Dus ik zou gewoon mee bidden maar in je hoofd tot Allah.

27 jun 2017, 14:06, 18+
10

@18+
Het heeft meer te maken met bloemen opofferen. Is het ook goed als ik de bloemetjes neerzet en niks zeg?

27 jun 2017, 16:06, Roos
11

Hey! Ik ben zelf ook een moslim en ik vindt het echt knap dat je jezelf wilt bekeren! Geloof me je zult er geen spijt van hebben😉 en wat ook een toeval is in de koran staat er dingen geschreven van duizenden jaren geleden dat nu echt gebeurt! En ik krijg soms ook dromen over de islam. Een droom is een beeld dat van god komt. En als je 100% zeker bent dat je je wilt bekeren dan moet je dat gewoon doen luister naar je hart!❤ veel suc6 nog groetjes

27 jun 2017, 21:06, Pizzaloverr
12

@pizzaloverr
Ik wil me echt super graag bekeren, maar omdat ik nog thuiswoon kan dat moeilijk. Maar ik heb nog een paar vragen. Als ik me bekeer, zal Allah mij dan ook accepteren tot zijn geloof? En als ik dood ga, ga ik dan naar de hel omdat ik van geloof ben veranderd?

29 jun 2017, 07:06, Roos
13

Heeft iemand een antwoord op mijn vragen hierboven??

30 jun 2017, 20:06, Roos
14

@X je hebt helemaal gelijk!

30 jun 2017, 22:06, Angel😇
15

Tja ik vind Het zoiezo onzin maar doe lekker wat je wilt joh het is een vrije wereld en als jij in een of andere gast wil geloven vind ik het helemaal prachtig en praat er gewoon met je ouders over ze zullen het vast met je overleggen en als je het heel graag wilt dan kunnen ze niet weigeren toch? Succes!

1 jul 2017, 09:07, Youarecool
16

Heeft er iemand misschien nog antwoorden?

3 jul 2017, 11:07, Roos
17

Hallo heeft er iemand misschien een antwoord op mijn vraag? Groetjes roos

5 jul 2017, 23:07, Roos
18

wat voor advies wil je dan nog meer ? en wat voor problemen heb je eigenlijk ? ik wil je daarbij wel mee helpen als je wilt.

6 jul 2017, 09:07, juliatje.
19

@juliatje
Ik wil me bekeren maar mijn moeder haat moslims en alles wat met de islam te maken heeft. Nu wil ze bv dat ik geen lange rokken of jurken draag maar korte dingen. Ik trek nu gewoon een broek aan. Fijn hoor als je niet mag bepalen wat je draagt. Anyway ik vroeg me af of ik ook kon bekeren zonder dat mijn ouders daar achter komen. En hoe ik het moet doen als ik met hun moet gaan bidden? En als we op vakantie zijn hoe ik dan mijn gebeden moet doen of dat ik die thuis doe als ik terug ben?

8 jul 2017, 07:07, Roos
20

Hallo is er iemand die antwoord kan geven op mijn bericht hierboven? Gr roos

14 jul 2017, 19:07, Roos
21

Lieve Roos, jou moeder moet ze toch wel normaal vinden. Vertel ook de goede dingen. Je beslist het eigenlijk of je meedoet aan de ramadam. Sorry voor mijn late bericht

14 jul 2017, 20:07, Eva
22

@Eva
Mijn moeder haat ze echt ze zegt de hele tijd dat ik geen moslim man mag hebben en dat ze dat absoluut afkeurd. Maar andere soorten mogen wel. En mijn vragen gingen over het bidden en hoe ik het moet gaan doen na mijn bekering. Gr roos

16 jul 2017, 00:07, Roos
23

Hoi lieve Roos, als je haar verteld dat je lange rokken mooi vind bij de zomer is al een 1. Ramadan is ook een feest met vasten. En anders kan je met je vader of leerkracht praten, die vinden het misschien wel goed. Doen of je moslim bent (meteen is niet heel goed denk ik) zou ik niet doen want dan is je moeder boos. Maar wat voor haar doen helpt ook een beetje (bij mijn dan.) Ik snap niet waarom ze dat vind. Je gebeden kan je in de wc doen of je kamer. Het lijkt raar maar als jij dat wil.

16 jul 2017, 09:07, Eva
24

@Eva
Ik bedoel met gebeden als we op vakantie zijn. En als ik met mijn ouders moet bidden hoe ik dat dan moet doen.
Gr roos

16 jul 2017, 21:07, Roos
25

Wil je het met je ouders doen dan?

17 jul 2017, 18:07, Eva
26

@Eva
Nee niet met mijn ouders maar ik bedoel als mijn ouders 1x in de week bidden voor hun geloof hoe ik dat dan moet doen. Moet ik dan alleen gebaren doen en niks zeggen?

18 jul 2017, 08:07, Roos
27

Ik zou het gewoon zeggen (tegen je ouders) boeien wat ze vinden en anders kan je praten met mensen van het zelfde geloof.
En islam is een geloof die heel erg groeit onder personen dus misschien zijn er meer islam mensen in jou omgeving.

18 jul 2017, 11:07, juliatje.
28

Lieve Roos, dan met je vrienden of met mensen die hetzelfde geloof hebben. Of je zoekt het op internet

18 jul 2017, 15:07, Eva
29

Dus ik moet gewoon me bekeren en tegen mijn ouders vertellen? Als ik dat aan mijn ouders vertel worden ze echt woest op me en dan gooien ze mij uit huis.

18 jul 2017, 20:07, Roos
30

Ze gooien je echt niet het huis uit. Ik zou het gewoon vertellen je moeder houdt echt wel van je, geloof me maar.
en anders is je vader er ook zo erg tegen? Als hij het niet is moet je moeder eerst langs je vader om je uit het huis te zetten. (Sorry voor late rea tie keek er de hele tijd overheen.

Groetjes -Lisa426

18 jul 2017, 22:07, Lisa426
31

En als je echt twijfelt kun je nog met een deskundige praten in de chat.

Groetjes -Lisa426

18 jul 2017, 22:07, Lisa426
32

Lieve Roos,

Ben je nog steeds bezig om eventueel te bekeren? Weten je ouders hier inmiddels wat meer van?

Ik kan je een hoop vragen beantwoorden als je daar nog behoefte aan hebt. Ben zelf een bekeerling van 26 ;).

Liefs Meggie

29 sep 2017, 13:09, Meggie10
33

Ik wil me graag bekeren tot de islam en ik zou dat morgen nu doen maar nu ben ik net ongesteld geworden kan ik me nog steeds bekeren of moet ik wachten ?

14 feb 2019, 11:02, Dill

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.