Beetje te zwaar voor de buiten wereld

Hallo,
Meisje van 20 1,73 lang en een gewicht van 86 kilo.
Ja ik ben wat te zwaar, maar ik heb er zelf eigelijk niet zon probleem mee alleen mn moeder zegt best vaak dat ik wat aankom maar ik heb er geen problemen mee ik geniet van het eten en als ik alleen ben draag ik ook graag strakke kleren.
Alleen wat vinden jullie ervan als een meid wat overgewicht heeft ?
Doordat ik het zelf geen probleem vind kan ik toch niet afvallen bewust.

Heb mezelf ook beetje verwend om na 10 uur echt nog te gaan snacken waardoor ik elke avond ook gwn honger krijg.

Verneem ook wel dat beetje bij beetje ik een grotere maat van kleren nodig ben maar vind dat best fijn eigenlijk

Wat is jullie mening ?

9 sep 2020, Jane


Reacties

plaats reactie
1

Als jij het fijn vindt hoef jij voor niemand iets te doen! Het is jou leven, en jij bent al 20 dus jij kan zelf beslissingen over jouw leven nemen.

9 sep 2020, 06:09, Anoniem
2

Hey Jane, de sleutel tot je antwoord zit eigenlijk al in je bericht. Het gaat om jouw lichaam en jouw leven en het is vooral belangrijk dat jij je goed voelt bij wat je doet. Als ik je verhaal zo lees voel jij je prima bij de manier waarop je nu leeft en bij het figuur wat je daardoor krijgt. Natuurlijk, niet iedereen zal het mooi vinden, net zoals niet iedereen een afgetraind lichaam, een bepaalde haarkleur of een specifieke kledingstijl mooi vindt. Ikzelf ben een jongen die juist die leefstijl die jij hebt heel aantrekkelijk vind, inclusief het bijbehorende figuur, dus weet dat er jongens zijn die er helemaal geen moeite mee hebben. Houd wel in je achterhoofd dat het natuurlijk niet optimaal is voor je gezondheid om al te veel aan te komen. Je wordt er niet direct ziek van, maar naar mate je zwaarder wordt, worden de risico’s op klachten (op latere leeftijd) wel groter.
Waar ik zelf wel benieuwd naar ben is: hoe lang is dit aankomen bij jou al bezig? Wat drink en eet je zo’n beetje op een dag? En wat doe je aan beweging en merk je bij die dingen ook veranderingen sinds het aankomen?
Ga vooral door met genieten van je leven. Maak je niet te druk om wat de buitenwereld vindt, als je maar in je achterhoofd houdt dat afvallen moeilijker is dan aankomen en dat het op een gegeven moment gevolgen voor je gezondheid zou kunnen hebben.

9 sep 2020, 08:09, B
3

Hoi Jane.

Zoals de rest ook al schrijft je bent natuurlijk baas over je eigen lichaam.
Zelf vindt ik vollere vrouwen mooier.
Zeker als ze met trots hun curves laten zien :d

9 sep 2020, 17:09, T
4

Hoi Jane,

Je moet in principe zelf weten wat je met je lichaam doet alleen heb je al wel overgewicht en als je nog 4 kilo aankomt obesitas.
Ik weet niet hoeveel je bent aangekomen maar je wil straks geen suikerziekte hebben omdat je nu.trveel gegeten hebt

10 sep 2020, 00:09, Lotte435
5

Jane, ik ben zelf een jongen die wat overgewicht bij meiden juist wel mooi vind. Volg vooral je eigen gevoel. Er zijn natuurlijk risico’s, maar die zijn er ook als je bijvoorbeeld rookt, alcohol gebruikt of in een gebied met veel luchtvervuiling woont. Laat je vooral geen normen door anderen opleggen en volg dus je gevoel. *

* dit bericht is aangepast door de moderator

10 sep 2020, 08:09, mr.
6

Als je er zelf geen problemen mee hebt zou ik het niet veranderen als ik jou was. Genoeg mensen die dat juist zoals bv feabie bewijst mooi vinden. Doe je aan sport? Daarmee zou je het een beetje in de perken kunnen houden als je dat wil.

11 sep 2020, 06:09, Bas
7

Een klein percentage mensen kan er niks aan doen maar als jij bewust aankomt vind ik het niet kunnen. Overgewicht is een nare ziekte en blijkbaar heb jij dit nog niet onder ogen gezien zoals sommige andere mensen op dit forum. Het is niet tof als je gezondheid verwaarloost doordat je een beeld in je hoofd hebt van wat mooi is en met een gezond gewicht heb je toch curves(al schamen mensen er wel voor) Heb je ook stil gestaan bij de sociale problemen? Sneller afgewezen voor baan, vervelende opmerkingen, meer kans op depressie, kleding is moeilijk met vinden en mensen hebben een bepaald stereotype beeld waar je moeilijk van af komt. En ja je hebt echt wel kans op ziektes met je overgewicht, waarom ga je niet met iemand in gesprek die door overgewicht ziek is geworden? Ik ken er al een boel. Ik ben wel voor body positiviteit maar jij zorgt bewust niet voor je lichaam en dat vind ik ernstig. Maar laat eten= slechter slapen. Ik hoop dat je voor jezelf en gezondheid kiest en de stap maakt naar een gezonder leefpatroon, want gezond eten= maakt je leven beter.

* dit bericht is aangepast door de moderator

11 sep 2020, 10:09, juliatje.
8

@jane

Lekker doorgaan met je levenstijl! Zou willen dat er meerdere meiden waren die er zo over denken!

11 sep 2020, 17:09, Rick
9

@rick (en anderen) dus je moedigt iemand aan door te gaan met slecht leven. Moedig je iemand ook aan door te gaan met roken? Dat diegene nou een grotere kans op kanker heeft ach wat maakt het uit.
Een alcoholist kan gewoon drinken? Dat hij aggresief is, niet kan werken en een kapotte lever heeft maakt niet uit.

Even een kopietje van het Voedingscentrum. Lees even goed of jij iemand nog aanraadt door te gaan met deze levensstijl

*Bron Voedingscentrum:
Ziekten gerelateerd aan overgewicht en obesitas zijn diabetes type 2 (suikerziekte), hoge bloeddruk, galstenen, hart- en vaatziekten, rug- en gewrichtsklachten, slaapapneu en bepaalde soorten kanker.

Maar ga allemaal.vooral door met haar te adviseren zo door te gaan

13 sep 2020, 07:09, Lotte435
10

Woah Jezus

Lotte435 en juliatje denken meteen dat als je over de 100 weegt je meteen obesitas lll en diabetes 500 hebt en je snel doodgaat en ook chronische pijn krijgt. en als mensen het niet erg vinden om een kilo dikker te zijn is het meteen slecht. ik vindt het juist stoer dat ze niet volgens jullie “ideaalbeeld” leeft. Dikkere mensen blijven mensen en ik vindt dat de wereld zo dus ook moet behandelen. En ja, er zijn mensen die een stapje te ver gaan, maar als jane zo wilt leven sta dat dan gewoon toe. Zij zit waarschijnlijk ook niet te wachten op gekopieerde stukjes tekst over hoe ongezond het wel niet is, dat weet ze waarschijnlijk zelf ook wel.

Maar he geen haat ofz als je bang bent over wat andere mensen over je denken en je dun wilt zijn en een “ideaal” leven wilt lijden ✌️

14 sep 2020, 21:09, Oi mate ya bloody coont
11

@oi mate ya bloody coont, ze vraagt wat vinden jullie er van?

Dus ze krijgt te horen wat ik er van vind. Wat zij doet moet ze zelf weten maar ik snap niet hoe het kan dat mensen haar ongezonde adviezen geven je zegt ook niet tegen iemand met AN ga maar door met te dun zijn. Als iemand dat zou vragen zou ik ook eerlijk antwoord geven..

14 sep 2020, 21:09, Lotte435

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.