Bedplassen.

Hallo iedereen. Ik ben een meisje van 14 jaar en zit met een groot (gênant) probleem: Ik plas nogsteeds in bed. Ik schaam me hier heel erg voor en weet niet wat ik moet doen. Ik zit al bij een speciale dokter die me een soort van pilletjes geeft, maar niets helpt. Weet iemand een oplossing (We hebben alles al gedaan) De enige die dit weten zijn mijn moeder en ik. Iemand hetzelfde probleem (gehad)? zo ja hoe ben jij er vanaf gekomen?

Is er misschien een operatie hiervoor? Want ik weet nu echt niet wat ik moet doen.

Help plzzz!! X

29 mei 2012, Ikke.


Reacties

plaats reactie
1

Mijn zusje heeft ook een hele lange periode nog in bed geplast. Niet tot haar 14e maar wel toen ze nog 9 was ongeveer.

Wat mijn ouders toen hebben gedaan is zo'n speciale plaswekker behandeling.
Hierdoor is zij van het probleem afgekomen. Het was alleen wel een beetje slopend want vaak moesten we er midden in de nacht uit als die wekker af ging.

http://www.kennislink.nl/publicaties/plaswekker-helpt-bedplassers

xxx

30 mei 2012, 13:05, Raph
2

@Raph

Bedankt voor het helpen maar dat heb ik ook al geprobeert en dat heeft ook niet geholpen.

X

30 mei 2012, 21:05, Ikke.
3

Ja ik weet er alles van, ik ben zelf 15 en heb ook nog last van het zelfde probleem, maar we zijn nu bezig met een speciaal onderzoek-behandeling die me er van af zou moeten helpen.

11 jun 2012, 17:06, J
4

@J

Wat voor onderzoek-behandeling is dat? Hoe ben er met dat onderzoek begonnen XXX

18 jun 2012, 22:06, Ikke.
5

Universitair onderzoek en inschrijven ^_^

19 jun 2012, 14:06, J
6

ik had dat ook nog op mn 11e

wat ik heb gedn is

niet veel drinken savonds en goed plassen voor je gaat slapen. snachts je nog wakker laten maken door je ouders om te plassen.

en goed je blaas trainen dus daar wil ik mee zeggen alsje moet plassen hou het dan nog even op.

xxxx
selien van 14 jaar

19 jun 2012, 23:06, selien
7

@J

Kan je dat aanvragen bij de dokter of waar?

XXX

20 jun 2012, 00:06, Ikke.
8

nee niet aan zulke dingen beginne!!

ik heb toevallig ook plaswekker, pilletjes gehad hielp allemaal niet dus ik ben begonnen hoe selien het ook heeft gedaan en
het is helemaal goed gekomen

20 jun 2012, 13:06, denise
9

ik ben het ook eens met hierboven, heb ik ook allemaal gedaan, maar nooit aan pillen gedaan. Ik wou ze niet innemen omdat ik ze niet vertrouw.

En wat het onderzoek betreft probeer ik het uit op vrijwillige basis. Dus als het niets is dan kan ik zo stoppen. En als je meer informatie wilt kan ik altijd vragen of ze nog tijd hebben om een ander persoon te helpen.

En hoe het precies te werk gaat weet ik nog niet, eerst een hele vragenlijst invullen en nu wachten we nog af.

20 jun 2012, 14:06, J
10

@J

Oke, maar dat kan je dus niet zomaar vragen bij dokter ofzo? Het is maar 1malig?

xxx

23 jun 2012, 00:06, Ikke.
11

niet via de dokter, via een nicht die op de universiteit zit, hangt een bord met allerlei onderzoeken voor taalstudies en ook voor lichamelijke onderzoeken (waar men of op vrijwillige basis of je krijgt er geld voor).
Maar omdat een behandeling voor bedplassen niet meer vergoed wordt, is dit denken we een goede oplossing. Maar ik kan altijd vragen of er nog ruimte is en het is op vrijwillige basis.

23 jun 2012, 13:06, J
12

@J

Uh, Oke? Wat wordt er dan onderzocht bij zo'n onderzoek? Of helpen ze je van je probleem af? En waar is die universiteit en moet je er zelf iedere keer heenreisen? x

x

26 jun 2012, 00:06, Ikke.
13

oh zo´n onderzoek slaat vooral op wat er allemaal op die borden staan, maar hiervoor is het gewoon een vragenlijst invullen, indien nodig moet je een dagje komen, vooral om te kijken of er niets lichamelijks met je aan de hand was. Maar ik was al eerder bij een dokter geweest dus ik hoefde niet te komen, en dan wordt er een behandelplan opgesteld. En het meeste wordt gedaan via mail of chat als je vragen hebt, maar nu krijg ik ook gewoon oefeningen en wachten tot de vakantie tot het echte behandelplan begint, en ja dat zou je van het bedplassen af moeten helpen als je je aan de dingen houdt die ze zeggen.

maar zoals ik al zei als ik het moet vragen of er nog ruimte is moet je het zeggen.

26 jun 2012, 22:06, J
14

@J

Waar is het?
Vraag ander maar of er nog iemand kan komen :$

27 jun 2012, 01:06, Ikke.
15

ze zeggen dat het nog wel mogelijk is bij een begeleider in te komen, ze willen graag informatie met je opnemen, maar hier mag je via de spelregels geen e-mail plaatsen dus moeten we even kijken hoe het moet. Anders moeten we even een tijd afspreken op een standaard chat of zo.

29 jun 2012, 20:06, J
16

lieve schat,

ik zat in groep acht, en toen plaste ik nog in bed.
heel genant, want elke keer als ik ergens ging logeren moest ik een luier om. dat deed ik dan ook alleen maar bij familie en vrienden. oh wat schaamde ik mijn! heel erg.

maar we gingen er mee naar de dokter, en die zei dat mijn ouders mij om de zoveel tijd wakker moesten maken om naar de wc te gaan. dat hielp. en op eens. was ik er helemaal vanaf. gewoon zomaar! zonder pilletjes enz. plaswekkers (wat een shitdingen!) enzo.

geef niet op. het is echt *** maar, mensen die echt van je houden vinden het niet raar of vies. dat ben jij. het is jou probleem niet alleen, jij kunt er niets aan doen. schaam je niet.

mijn zusje heeft hetzelfde probleem. maar zij heeft drie nieren. ik niet. teminste niet dat ik weet. ik plas nog altijd veel, maar goed, ik ben er vanaf. en op een dag ben jij er ook vanaf.

als je er echt mee zit, je kunt heel dunne het lijkt op inlegkruisjes kopen bij de drogist. voor kleine ongelukjes zeg maar. scheelt af en toe wat schaammomenten. try it zou ik zeggen.

succes! gaat lukken meid!

2 jul 2012, 10:07, zz
17

Mijn nicht is 16 en doet dat ook nog,niets helpt...
Groetjes...Julie
XxXx

10 jul 2012, 11:07, Violet
18

als je nog interesse hebt, kunnen ze het nog regelen, echter zijn ze al wel bezig.

11 jul 2012, 22:07, J
19

Allemaal heel erg bedankt!! Maar ik heb er alles al aan gedaan en nu wil ik me eraan laten opereeren maar dat is wel met veel risico's.. Ik weet het niet meer.

27 jul 2012, 00:07, Ikke.
20

ik heb het zelf ook overwogen maar de risico´s is het niet waard als je er op een andere manier misschien ook af kan komen.

27 jul 2012, 20:07, J
21

hey, ik ben ook een meisje van 14 en ik plas regelmatig in mijn bed, ik vind het echt super vervelend en ga morgen naar de dokter. Als ik ga logeren ofzo gebruik ik een spraytje, het werkt wel maar ik krijg er wel erge hoofdpijn van.

11 sep 2012, 15:09, juuldejuul
22

Heey,

Ik ben 17 en plas ook nog steeds in bed ik heb helaas geen tip voor je maar dan weet je dat je echt niet de enige bent. Het is echt vervelend he. Je kan niet logeren of op kamp of je kan het wel maar dan zit je je heel de tijd druk te maken en het is echt genant enzo
ik hoop voor je dat het lukt met een tip van iemand helaas heb ik er geen voor je

11 sep 2012, 17:09, Laura
23

@Laura

Wat doe jij eraan? Of denk je dat het 'nog gewoon over gaat' bij jou? Ik heb een pilletje die ik moet innemen als ik ga logeren en dan gaat het wel goed. Maar het is geen medicijn.

xxx

12 sep 2012, 22:09, Ikke.
24

hoi meisje.. Ik weet HÉÉÉÉÉL goed hoe het is om in bed te plassen.. Je mag me geloven of niet.. Maar ik ben AL 25 en plas ook nog af en toe in bed. Mijn moeder heeft vroeger ook de plaswekker geprobeerd. Ik kan me niet herrinneren dat mijn ma me s'nachts wakker maakte en bij me pa ook niet. Me ma heeft het goedschiks en kwaadschiks geprobeerd, niets hielp. Ik heb zeker tot mijn 22ste constant in bedgeplast. Ik heb ook een alarm op me telefoon die vol open staat als hij afgaat.. Jammer genoeg hoor ik die niet elke nacht en dan wil het nog wel eens raak zijn.
Ik merk het s'morgens pas als ik wakker word dat ik nat ben.. Tuurlijk voel ik me vies en duik ik meteen onder de douche.. Ik weet dat ik niet per express in bedplas, ik lig in een te diepe slaap en dan voel ik het niet. Ik moet ook toegeven dat ik vaker heb gedroomd dat ik op de wc zat en dat ik voelde dat ik nat werd, haha. Heb jij dat nooit gehad?? Je hoeft je hier eigenlijk niet voor te schamen want er zijn zat mensen die andere dingen als ons hebben.. Meisje, niemand is perfect!! Vergeet dat asjeblieft nooit. Je mag juist trots op jezelf zijn dat je dat gewoon openbaar op het WWW zet! Ik ben iig wel trots op je! Groetjes van iemand die al 25jaar in bedplast XX

17 sep 2012, 13:09, Lena
25

Misschien moet je je even laten informeren over het droogbed- en bekkencentrum in Meppel!
Ik ben daar een week intensief behandeld in een groep met leeftijdsgenoten. Dit heeft mij heel veel geholpen! Ik ben er nog niet vanaf, maar ik overweeg nog een keer heen te gaan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Het is zeer zeker de moeite waard!!

Veel liefs van een 22-jarige lotgenoot

7 okt 2012, 17:10, Kaatje
26

ik heb misschien wel een tip:
probeer het met maandverband, dat absorbeert. misschien help het niet veel maar misschien wel een beetje.

SUC6!!!!!

8 okt 2012, 21:10, S.
27

ik heb bijna het zelfde probleem, maar ik doe dat ook nog is overdag :(. er is al heeeel veel geprobeerd dat helpt wel maar ik heb het nog steeds af en toe. Nu draag ik dus luiers, dat maakt me niet heel veel uit behalve dan op school. thuis loop ik wel gewoon in mijn luier.

9 okt 2012, 07:10, anne<3
28

Ik heb ook nog best lang in bed geplast. wat ik heb gedaan; overdag als je op de wc zit eerst 10 seconden of 20 wachten voor je plast. dat werkt heel goed :) probeer het maar eens..

19 okt 2012, 14:10, L.
29

Ik heb ook datzelfde probleem gehad, maar bij mij duurde het iets korter. Uiteindelijk ben ik er vanaf gekomen door een combinatie van een plaswekker en later ook nog een soort training in het WKZ in Utrecht.

22 okt 2012, 16:10, C
30

Ja had die probleem ook tot mijn 10e heel erg ik dacht dat ik niet mee naar kamp kon maar heb na avond nog 1 glaasje iets gedronken en heel veel geplast en dan voel je vanzelf dan in de avond naar wc gaat ook met je ogen dicht hoop dat je wat aan hebt

xxxx sagaltje

26 okt 2012, 21:10, sagaltje
31

hoi meid ik ben 10
en ik heb het zelfde probleem ik logeer nog wel eens bij vriendinnen
dan ben ik nog wel eens nat en ik zeg het dan ook gewoon ik heb ook van alles geprobeerd maar het helpt niet mijn broer plast ook nog in bed en is 12 misschien zit het bij ons in de familie maar ja ik kan je geen tips geven het lucht op dat ik niet de enige ben xx 10 jarig meisje doe het ook nog doet

1 nov 2012, 19:11, sterretje
32

mijn bed is ook nat ik plas ook en mijn broertje scheld mij altijd uit met ik plas hard in bed pis aa pis aa
en ik vind het leuk

19 mrt 2013, 19:03, bob
33

hey ik ben mike en ik heb een groot probleem.
ik poep nog in bed ik stink vaak in de ochtende en ga met een stank naar school en iedereen zegt tegen me je stinkt naar poep, ik zeg het is hondepoep van de straat.
maar iedereen scheldt me uit en ze lachen me uit. wat moet ik doen

19 mrt 2013, 19:03, mikeanushanritis
34

Ik heb het ook gehad, de plaswekker hielp goed. Het is wel storend, maar het helpt je echt!

20 mrt 2013, 19:03, Ikkos
35

hoi,
ik ben 15 en heb er ook nog steeds last van. Heb vanalles ook geprobeerd. medicijnen (oa minrin), plaswekkers en een droogbedtraining maar niets hielp. Ik heb me er maar bij neergelegd. Mn beste vriendinnen weten dat ik luiers gebruik dus ik kan gewoon zonder probleem wel logeren. Maar het blijft klote natuurlijk

29 mrt 2013, 09:03, veerle
36

met akapunktura met van die naaldjes mijn vriendin heeft da laten doen werkte bij haar goed! xx

31 mrt 2013, 17:03, jojone12
37

plaswekker kopen

22 apr 2013, 20:04, bedplassenisnoob.nl
38

heey

Mijn beste vriendin heeft dat, maar ze heeft het alleen als ze heel veel stress heeft. Misschien heb jij dat ook?
Dan zou je wat aan de stress kunnen doen...

veel sucses er mee!

xxx monatoetje

p.s ik hoop dat je er snel vanaf komt!

22 apr 2013, 22:04, monatoetje
39

Heej Ikke!
Misschien kijk je wel eens SpangaS, waar dit probleem ook in voor kwam bij Charlie.
Misschien weet je het van veel meiden niet, maar bedplassen kan iedereen overkomen. Het is vervelend dat het juist jou treft, maar daar is niets aan te doen.
Een operatie is een oplossing, maar een plaswekker kan ook helpen. Het is een apparaat dat met een draadje is verbonden aan een broekje of inlegger. Voor het slapen wordt de wekker geïnstalleerd. Zodra er ’s nachts een paar druppels op het broekje komen gaat de wekker af. Dan kun je zo naar het toilet en heb je niet in je bed geplast.

Good luck!
xoxo

12 mei 2013, 09:05, verwijderd-wGF1uB
40

Beste Ikke,

Mijn 2 zonen hebben er ook lang last van gehad. Maar het is vanzelf over gegaan. Om je matras te beschermen kun je een waterdicht hoeslaken gebruiken. Deze kun je bestellen op zorgmatras.com

29 okt 2013, 12:10, Tim
41

gebruik en Plasweker

29 okt 2013, 12:10, prive
42

Hey!

Ik heb het zelf ook tot mijn 13e gedaan, ik weet hoe vervelend het is maar ik ben naar meppel gegaan, daar hebben ze een speciale week voor kinderen die in bed plassen, misschien is dat een idee. Je moet dan naar de site van het ziekenhuis meppel gaan en dan vind je het

Ik hoop dat dit een goede tip is
xoxo meisje dat met je meeleeft

29 okt 2013, 16:10, meisjee
43

Hallo ik weet niet wat je moet doen maar ik heb vanacht ook dweer in mijn bed geplast terwijl ik dat al lang niet meer heb gedaan kan het liggen aan mijn nieuwe matras ? Gr

14 dec 2013, 19:12, bloemm
44

Hoi , ik ken ook het probleem je bent niet de enige. Ik schaam me er ook enorm voor. Van alles geprobeerd niets helpt echt. Heb weleens van die luierbroekjes geprobeerd. Blijft mijn bed nog niet droog ( zijn er meer die dat hebben). Omdat ik ook niet elke morgen in een stinkend nat bed wil wakker worden draag ik tena slip. Vind het gênant te vertellen. Maar helaas voor nu de enige oplossing. Ik ben 17. Als kind het ik tot rond mijn 10de ook wel ongelukjes overdag gehad. Als ik vaak genoeg ga hoef ik daar gelukkig niet meer bang voor te zijn. Ik ga bijna nooit logeren. Heel soms blijft er een vriendin hier slapen. Ik jan het dan niet verborgen houden. Hoe doen jullie dat?

1 feb 2014, 14:02, Mieke
45

Hey Mieke,

Ook een gekend probleem.
Ik heb het nu ook nog. Al heet het dan niet bedplassen, maar incontinentie.
Als kind heb ik gebedplast tot mijn 15.
Het echt verborgen houden, is niet mogelijk denk ik.
Slechts enkele vriendinnen van me weten het en doen er dan ook niet moeilijk over.
Maar net zoals jij , ga ik niet makkelijk ergens logeren. Nu ja, ik ben ook al wat te oud voor logeertpartijtjes hoor. :-)
Maar als je er meer over wilt weten, stuur dan nog maar iets terug.
Knufs en kop op.

Suzanna

3 feb 2014, 11:02, Spogirlke
46

Hoi Suzanna,

Bedankt voor je reactie. Lief van je om te reageren. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe oud je nu bent en of het bij jou nu gestopt is? Je zegt dat je tot je 15de in bed hebt geplast. Is het daarna overgegaan in incontinentie? Wat is het verschil? Of klinkt dit nu heel dom van me?
Hoe zorg(de) jij dat je niet elke dag in een nat bed wakker word? Of doe jij elke dag de was?
Ik heb misschien nog wel honderd vragen. Ik hoor wel of je nog reageert.

3 feb 2014, 19:02, mieke
47

Hallo.
Ik heb tot mijn 22e in bedgeplast. Vanaf mijn 3e jaar, na de geboorte van mijnbroertje, begon het weer opnieuw. Ook van alles geprobeerd....tot aan een operatie toe. Op mijn 22e ben ik op mezelf gaan wonen........toen is het vanzelf snel over gegaan. Achteraf denk ik dat het een psychische reden heeft gehad en die operatie op mijn 17e totaal overbodig was.
Het heeft mijne hele jeugd nadelig beinvloed. Het was een verborgen handicap, waar ik me heel erg voor schaamde.
Ik ben nu 50 jaar en denk er nog vaak aan terug.

16 feb 2014, 09:02, Esther
48

Bedankt voor je reactie Esther,

Ik voel met je mee. Ik heb nu weer een onderzoek gehad waar ik 4 nachten in het ziekenhuis heb geslapen met allemaal plakkers en sensoren. Het blijkt dat overdag heel erg mijn sluitspieren span en in de nacht dus enorm ontspan. Daarnaast maak ik wel meer urine dan normaal aan.
Ik ga weer wat proberen met therapie om beter te ontspannen overdag zodat het misschien in de nacht beter gaat.
Weer een sprankje hoop. Ik wil net als elk ander meisje ook met gewoon ondergoed slapen.

25 feb 2014, 09:02, mieke
49

Hey Mieke,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet de hele thread gelezen heb, dus misschien zeg ik dingen die al gezegd zijn.

Naast reguliere medicatie en hulpmiddelen (plaswekker, etc.), die je allemaal al lang gehad en gebruikt hebt, zijn er ook natuurlijke middelen tegen bedplassen. Vooral over Kalium carbonicum lees ik goede verhalen. Als je even googelt is dit wel in online webshops te koop (deonlindrogist.nl had het van vsm iig) en anders kan je eens bij een DA of DIO-drogist vragen of ze het daar hebben of dat ze het kunnen bestellen (meestal wel). Andere natuurlijke middelen die goed kunnen helpen zijn: Causticum (gemaakt van gebrande kalk), Pulsatilla (wildemanskruid), Equisetum (paardenstaart) en Zincum.

Verder, maar dit weet je vast, is het heel belangrijk dat je echt wakker bent als je plast. Als je halfslapend plast, bijvoorbeeld omdat je door iemand bent wakker gemaakt, houd je het bedplassen juist in stand. Los voordat je s'nachts/s'ochtends plast daarom eerst een kleine rebus op, of doe een stukje van een kruiswoordpuzzel, of schrijf twee volle zinnen op een papiertje over iets waar je echt over moet nadenken (geen herinneringen!), bijvoorbeeld hoe een stofzuiger of koffieapparaat precies werkt of hoe je iets moet vervangen/repareren, etc. Juist door het 'slaperig plassen' blijven mensen juist heel lang bedplassen.

Waarschijnlijk weet je ook dat bepaalde spieroefeningen, vooral die van je bekkenspieren, kunnen helpen om de sluitspier van je blaas beter te trainen. Hierdoor kan de disbalans tussen extreme aanspanning overdag en extreme ontspanning 's nachts, zoals je vertelde, mogelijk weggenemen.

Tot slot, zolang het nog niet lukt: d'r zijn speciale plastic overtrekbroekjes, ook voor volwassenen. Hierdoor wordt voorkomen dat je matras nat is de volgende ochtend. Geen topoplossing, maar als het echt moet wel een hulpje om gênante situaties te voorkomen (bijvoorbeeld als je in een vreemd bed slaapt).

Sterkte en blijf hier graag updates posten. Ik hoop dat je er snel van afgeraakt!

Groet,

Richard

5 mrt 2014, 22:03, Richard
50

in uz gent is speciale afdelig .mr meisjes paniekeer nog niet.ik snap jullie lasten die j draagt en is dikwels zwaarder dan het probleem..mn broer had het tot 16.mijn dochter is 12.ik word er 40 en heb nog steeds het probleem.mr ik begrijp zeer goed hoe ht vr julli voelt.panikeer niet mt mn leeftijd in mijn kinder of jeugdtijd was het zeker een taboe.en hadden w ook nog geen pc

7 apr 2014, 00:04, pattatsje
51

Ik wil het mijn leven ook niet laten beheersen al is leuk echt anders. Ik snap dat internet voor mij wel helpt. Je kunt nu anoniem met andere lotgenoten spreken zodat je je minder alleen voelt. Hoe erg is het bij jullie en hoe gaan jullie er mee om?

8 apr 2014, 10:04, mieke
52

Hey Mieke,
Hier Suzanna. Ik ben er een hele poos niet meer geweest, hier op het forum, maar ik zag jouw reactie.
Je vroeg me in een eerdere reactie welke leeftijd ik ben. Ik ben 29.
Ik heb het meestal s nachts en soms overdag (aandrangsincontinentie)
Hoe gaat het bij jou?

Groetjes,

Suzanna

24 aug 2014, 11:08, spogirl
53

Toch fijn om te lezen dat ik lang niet de enige ben. Hoewel ik me er heel erg voor schaam en het echt verschrikkelijk vind wanneer mijn bed weer nat is :( Vriendinnen vragen heel vaak om te logeren en elke keer wijs ik het weet af. Ik heb al pillen en neusspray gebruikt en dat hielp allebei niet. Nu draag ik ongeveer een jaar geen luiers meer en heb ik ook een plaswekker het gaat nu wel steeds beter soms ben ik twee weken lang droog en dan begint het weer. Ik hoop dat ze later met een goed medicijn komen, want bij mij zit het in de familie. Wat zal ik blij zijn als het stopt, maar ik denk dat het dan nog erg lang duurt voordat ik rustig ergens anders kan slapen. Maargoed ik ben nu 14, laten we dit forum levend houden en tips? Uitwisselen.

25 aug 2014, 23:08, muisje
54

Toch fijn om te lezen dat ik lang niet de enige ben. Hoewel ik me er heel erg voor schaam en het echt verschrikkelijk vind wanneer mijn bed weer nat is :( Vriendinnen vragen heel vaak om te logeren en elke keer wijs ik het weet af. Ik heb al pillen en neusspray gebruikt en dat hielp allebei niet. Nu draag ik ongeveer een jaar geen luiers meer en heb ik ook een plaswekker het gaat nu wel steeds beter soms ben ik twee weken lang droog en dan begint het weer. Ik hoop dat ze later met een goed medicijn komen, want bij mij zit het in de familie. Wat zal ik blij zijn als het stopt, maar ik denk dat het dan nog erg lang duurt voordat ik rustig ergens anders kan slapen. Maargoed ik ben nu 14, laten we dit forum levend houden en tips? Uitwisselen.

Ik heb de reactie van Richard gelezen en ben hier erg blij mee, ik ga zo de kruiden eens googlen en van dat slapend plassen wist ik helemaal niet. Waarschijnlijk doe ik dit al de hele tijd door me plaswekker :(

26 aug 2014, 00:08, muisje
55

Hey Muisje,
Gebruik jij allang een plaswekker? En welke gebruik je dan?
Ik heb dat vroeger ook gebruikt maar dat hielp niet goed. En nu recent heb ik het nog eens geprobeerd maar zonder blijvend goed resultaat.
Na een maand nu heb ik het opgegeven.

Groetjes,

Suzanna

27 aug 2014, 15:08, Spogirlke
56

Heb je pijn aan je voeten en je onderrug? Want als dat zo is en je plast ook in bed, moet je naar het ziekenhuis.

27 aug 2014, 19:08, Iemand
57

Heb je pijn aan je voeten en je onderrug? Want als dat zo is en je plast ook in bed, moet je naar het ziekenhuis.

27 aug 2014, 19:08, Iemand1
58

Hoii!

ik heb hert ook heel lang gedaan, ik ben een week naar het ziekenhuis in Meppel geweest. Daar hebben ze een speciale beddroogtraining. Na een half jaar was ik er vanaf.

Succes!

30 aug 2014, 21:08, Babyboo
59

Ik gebruik Uri-Go urineverwijderaar. Dit is niet de oplossing voor het probleem, maar het lost de gevolgen wel op. Vlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon en ook de nare geurtjes verdwijnen. Ik koop het altijd op www.anyhelp.nl

13 sep 2014, 00:09, Nel
60

Hoi dames,

Hou moed. Ik heb ook weer van alles geprobeerd. Helaas nu weer even terug in de luiers. Geeft voor nu weer wat rust. Dan voor je mail Spogirl. Ook de andere hou moed

6 dec 2014, 20:12, mieke
61

Hoi,
Ik plas ook in bed ook van alles gedaan maar ook helaas. Ik heb daarom een luier om met een plasticbroek. Dit bespaart een heleboel was en niemand ziet het.

13 dec 2014, 07:12, Owen
62

Hey Mieke,

Wat vervelend om te horen dat je er nog steeds niet van af bent. Ik lees dat je weer luiers gebruikt, een tip: draag een normale onderbroek onder je luier/absorptie-ondergoed, het liefst van katoen (misschien even wat goedkope Zeeman/Hema-onderbroeken halen hiervoor??). Hierdoor voel je je plas veel beter, waardoor je hersenen hier mogelijk toch wat sneller op reageren. Bij luiers/absorptie-ondergoed met hele goede absorptie, merkt je lichaam en dus ook je hersenen helemaal niet dat je hebt geplast, waardoor het door de gewenning mogelijk nog moeilijker wordt om van af het bedplassen af te komen.

Had je overigens nog iets met mijn tips gedaan? Vooral over dat Kalium carbonicum hoor ik goede verhalen (alleen bedoeld voor oudere jongere en (jong) volwassenen overigens). Dit product maakt je urine zouter, waardoor je minder makkelijk plast. Causticum, wat ik ook al noemde, werkt vooral op je kringspier. Hierdoor kan je je plas beter ophouden. Dit werkt vooral overdag heel goed. Want ik las dat je overdag soms ook nog moeite hebt/had om droog te blijven. Beide middelen zijn homeopathische middelen en helaas, hier in Nederland, hebben veel mensen het beeld dat homeopathie gelijk staat aan alternatief, wat weer voor veel mensen gelijk staat aan kwakzalverij. Dit is jammer, want homeopathische middelen kunnen heel goed helpen en worden in het buitenland ook veelvuldig door 'gewone' artsen voorgeschreven. Ik zou daarom zeker eens gaan kijken naar deze middelen als ik jou was (en/of een homeopathisch arts raadplegen).

Verder helpen bekkenbodemspieroefeningen bij veel mensen om van het (bed)plassen af te komen, meer bij vrouwen dan bij mannen. Hier een PDF'je met zulke oefeningen: *********
(even de spaties er tusssenuit halen; gedaan omdat anders de link automatisch verwijderd wordt in dit forum). En als je even googelt zal je nog veel meer bekkenbodemspieroefeningen kunnen vinden. Belangrijk is dat je deze spieroefeningen vaak doet. Iedere dag meerdere setjes, als dat lukt ;). De oefeningen kosten niet veel tijd, misschien dat het je maar in totaal 10 min. per dag kost. Maar doe die oefeningen wel! Het trainen van je bekkenbodemspier kan echt heel effectief zijn om ongewild plassen/bedplassen te bestrijden.

Tot slot is het belangrijk om je sluitspier goed te ontspannen op de momenten dat deze zich ook moet ontspannen, namelijk tijdens het plassen. Zorg daarom overdag altijd voor een goede plashouding (beide voeten op de grond, rechtop, holle rug) en neem de rust voor een plasbeurt. Plas goed uit bij het plassen en laat de urine rustig lopen, pers deze er dus niet zo snel mogelijk uit.

Hopelijk heb je iets aan deze tips. Sterkte de komende tijd iig. Blijf gerust updates posten hier.

Groet,

Richard

13 dec 2014, 11:12, Richard
63

Hoi Richard,
Met katoen voel je het inderdaad beter dat je nat bent. Ik daarom een katoenen luier om ook omdat dit beter van opzij opvangt. Ik doe over m'n luier een plasticbroek aan met en een strechboxer zo blijft alles redelijk op z'n plaats. en zie je m'n plasticbroek niet want ik een lang Tshirt aan.

Owen

20 dec 2014, 09:12, Owen
64

hey Owen ik dacht dat ik de enige was die nog katoenen luiers om had en plasticbroeken, ik ben een jongen van 16 en plas ook nog in bed, mijn ouders vinden dat beter voor het milieu dus vandaar. Ik ben een paar jaar droog geweest maar toen begon het weer en nu plas ik weer 3-4 keer in de week in bed en soms wel vaker. Niet leuk maar er zijn ergere dingen.

5 apr 2015, 13:04, Joris
65

Hoi Joris,
Ik ben een meisje van 17 met hetzelfde probleem... ik vind het echt verschrikkelijk en schaam me er enorm voor!! Maar hoe ben jij er vanaf gekomen (ook al was het tijdelijk).

Het is echt mijn grootste geheim en niemand behalve mijn moeder, doktoren en ik weet niemand het!

Als ik ergens blijf logeren neem ik altijd Minirin, dat helpt altijd maar lost natuurlijk niet het probleem op want ik wil natuurlijk ook dat het lukt zonder Minirin of medicatie.

Weet iemand hier wat voor?

18 mei 2015, 16:05, P.
66

hoi

18 mei 2015, 16:05, P.
67

Hey P,

Had je al mijn berichten hierboven gelezen? Niet alleen het bericht hier pal boven, maar ook dat een stuk hoger in deze discussie. Hier staan al veel tips in die kunnen helpen.

Het meest effectief blijft echter een plaswekker. Soms is een paar weken gebruik, genoeg om (weer) helemaal van het bedplassen af te komen. D'r zijn tegenwoordig hele kleine plaswekkertjes, zelfs ook nog met oordopjes, waardoor je zo'n dingetje heel onopvallend kan gebruiken en bijv. ook kan meenemen als je ergens anders gaat slapen: zo'n klein dingetje kan je prima verstoppen en voor het oortje dat je in hebt kan je zeggen dat je nog even muziek luistert voor het slapen gaan. NIets vreemds aan. Of je doet het oortje pas in als het donker is, zodat niemand het merkt.

Helaas zijn deze plaswekkers wat lastig in Nederland te krijgen. Hier zijn het vaak nog van die grote logge dingen, zonder oordopjes, waardoor meteen iedereen er wakker van wordt. Als je even googelt op de Engelse termen vind je wel die kleine onopvallende plaswekkertjes: 'bedwetting earphone', zijn vaak nog heel goedkoop ook.

Sterkte

18 mei 2015, 17:05, Richard
68

... Er zijn trouwens heel veel homeopathische middelen tegen bedplassen. Maar zoals ik al in een eerdere reactie zei, zijn we hier in Nederland over het algemeen geen fan van dergelijke homeopathische middelen. Echter afgaande op de reacties, werken sommige 'bedwetting tablets' wel heel erg goed. Bijv. op de site van Amazon zijn reageerders soms heel enthousiast over bepaalde merken van deze tabletten.

Misschien is dat ook een optie? Amazon bezorgt ook in Nederland, bijvoorbeeld.

18 mei 2015, 17:05, Richard
69

Hey Meid,

Ik heb het ook heel lang gehad. Ik ben naar het droogbedcentrum in Meppel geweest. Daardoor ben ik eraf gekomen. Misschien ook iets voor jou? Succes ermee!

27 mei 2015, 09:05, .
70

Hey '.'

Daar heb ik ook aan zitten denken maar hoe gaat dat dan? Want zit je met een groep van je eigen leeftijd daar een week dan ofzo?

Ik denk dat ik dat dan maar ook moet doen maar durf het gewoon toch niet...

31 mei 2015, 21:05, P.
71

Ik snap je probleem heel goed ik ben 13 en plas soms ook nog in bed alleen ik heb diabetes en kan daar niks aan doen als ik jou was zou ik elke avond de wekker zetten rond 1 uur en dan ga je naar de wc! Hopelijk helpt dit succes

4 jun 2015, 18:06, Juultje123xxx
72

Hoi,
weer een poosje hier niet geweest.
Juultje, kan je er niets aan doen omdat je diabetes hebt?
Zo goed ken ik dat niet hoor.
IK hoop voor jou dat je er toch van af komt.

Suzanna

19 aug 2015, 09:08, Spogirlke
73

Mieke,
ik hoop dat je mijn berichtje hier nog leest.
Hoe gaat het nou met je? Weer wat beter mag ik hopen?
Kop op meid.
Hier ook nog alles hetzelfde hoor :-(

Liefs,

suzanna

19 aug 2015, 09:08, Spogirlke
74

Heey,
Ik heb namelijk hetzelfde probleem en ben zelf's bijna 17. Ik heb via de huisarts medicijnen gekregen. Een soort van pilletjes maar heel zacht. Je moet het innemen door het onder je tong te doen net voor dat je gaat slapen. Het helpt echt!! Het heet Minrin Melt 120

Ik hoop dat je er wat aan heb't. Je bent Niet de enige.
Groetjes Sakina

5 dec 2015, 16:12, Sakina
75

Drink 2 of 3 uur niets voor je gaat slapen en ga ook nog eens naar de wc

31 mrt 2016, 20:03, het peperkoekenhart
76

hoi ik heb het wel eens als ik met spanningen zit. uitje me school. of met een tentamen, dan heb ik er wel eens last van. dan het ik een grote tena lady broekje aan. dan blijf het bed schoon.

31 mrt 2016, 22:03, jb
77

Hoi alle bedplassers. Ik ben zelf al 23jaar een bed en broekplassen. Ik ben namelijk incontinent. Draag daarom overdag en s'nachts luiers en Plasticbroeken. Heb over mijn matras een plastichoeslaken liggen. Als ik ga logeren of op vakantie ga neem ik het gewoon mee. Het beste is om er gewoon over te praten en je niet schamen of je probleem weg te stoppen. Er zijn zoveel mensen die hun plas niet op kunnen houden dat ze wel een luier moeten dragen. Ik zeg maar zo beter een luier en Plasticbroek aan dan een nat bed of natte broek..succes

6 apr 2016, 12:04, Ger
78

Ik doe alles nog in mijn broek. Moet daarom altijd een luier om. Voel me soms echr nog een baby. Zeker als ik een poepbroek heb.

18 apr 2016, 21:04, Girl
79

Hoi Ikke,
Inmiddels ben je nu 18 en ik vraag me af of je van het bedplassen af bent en wat je allemaal geprobeerd hebt in de afgelopen 4 jaar. Ik heb zelf ook al heel lang last van bedplassen maar nog geen oplossing, wel kom ik soms producten tegen die het probleem verzachten of makkelijker maken. Zo heb ik onlangs bij zorgmatras.com een professionele matrasbeschermer waterdicht gekocht. Ik slaap nu veel prettiger en als mijn bed s'nachts nat is ben ik heel snel klaar. Geen gedoe meer. Had ik dit maar jaren eerder gedaan.

21 apr 2016, 11:04, Roos
80

Je kan het best naar een soort training gaan en dan wordt je een paar keer in de nacht wakker gemaakt

24 apr 2016, 13:04, Geb
81

Hey Sakina,
Ja ik heb die pilletjes ook maar dat zijn geen medicijnen, ik gebruikt die als ik ga logeren of op vakantie ben. Ze zorgen ervoor dat het die nacht niet 'misgaat' maar ze helpen je niet van het probleem af... En dat zou ik nou juist willen.

En Roos, ik ben nu 18 en ja, ik heb er af en toe nog steeds last van... Heb verschillende plaswekkers geprobeerd maar ze werken allemaal niet echt goed (gingen af ook als het niet nat was ect.)

Ik wil gewoon helemaal van het probleem af, maar weet gewoon nog niet hoe.

Kan iemand misschien meer vertellen over die trainingen in Meppel?

Bedankt

8 mei 2016, 13:05, Ikke.
82

Hey ladies,

Je hoeft je helemaal niet te schamen voor het broek of bedplassen en daarvoor een luier aan hebt.
Eerlijk gezegd vind ik het ergens kei lief! xxx

10 okt 2016, 18:10, s
83

Het is ook lief!
Zo'n meisje moet gewoon vertroeteld worden.

4 jan 2017, 18:01, sweety
84

Lieve bezoekers het is echt niet erg schaam je niet
en schaam je als je het gek vind ik stopten pas vorig jaar
op mijn 11e luister je kan er niks aan doen
en als ze je uitlachen zijn hun ook raar vooral als ze
het niet alleen kunnen dan zijn ze gewoon slap
negeer ze

5 jan 2017, 11:01, Eva
85

Ben het helemaal met sweety eens, dames die nog in hun broek doen en daarvoor gepamperd zijn hebben een extra hoog knuffel gehalte.
Dus schaam je er niet voor meiden! er zijn ook jongens die dit leuk vinden (gewoon lief)

7 jan 2017, 08:01, Waarheid
86

Beste beheerder van de site,

Ik vond dat hierboven best wat rare reacties staan. Bedplassen/incontinentie is een serieus probleem waar in sommige reacties toch wel wat raar mee wordt omgegaan. Zelf ook nog last van bedplassen helaas.

We zouden ons niet moeten schamen maar het is denk ik niet meer dan normaal dat we dat wel doen. Het is namelijk niet geheel normaal dat het ons gebeurd. Dat het in de taboe sfeer ligt is voor een deel aan ons zelf te wijten. We lopen er niet mee te koop. En zijn denk ik altijd bang voor de reacties van een ander. Ik denk dat ouders daar een hele grote rol in kunnen spelen naar hun kinderen en het bespreekbaar te maken dat niet iedereen gelijk is. Dat sommige gewoon pech hebben en dat ze anders zijn juist moeten accepteren dan uit te lachen.

Vind het moedig dat hier zijn die durven te zeggen dat ze er mee zitten en zoeken naar steun. Er zijn erbij waarvan ik twijfel of hun steun wel echt is.

8 feb 2017, 16:02, Marijke
87

hi iedereen ik vind pesten laag en raar en gemeen dan ben je dom als je pest vooral als je het hier mee doet ik deed het op me 6e niet meer ik ben wel vroeg gestopt maar sweety een ding ze moeten geen knuffel krijgen of dat soort dan woorden ze mischien uitgelachen of dan denken ze wtf sorry maar het is zo maar e hebben gelijk schaam je niet x

9 feb 2017, 14:02, laura xxxxx
88

wie doet die duimpjes omlaag hou op

@ @
!
....................

26 feb 2017, 13:02, laura xxxxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.