🍝🥪🍹🍮🍩BED

Hey mijn beste vriendin heeft 🛌. Dat is een eet stoornis. Ze eet altijd en drinkt. Cola in de klas en ranja. En ze eet dingen en ze maakt veel eten zelf en gaat vaak uit. 🍮🍩🍭🍫🥧🍰🍪🍨🍦🍿🍕🍟🥞🥤🍼🍶🥤ik wil haar niet depresief hebben. Heb jij misschien tips? xx

14 mrt 2018, 🐶


Reacties

plaats reactie
1

kan iemand reageren?🐶

17 mrt 2018, 16:03, 🐶
2

kan iemand nu reageren?

20 mrt 2018, 17:03, 🐶
3

Praat met haar of met haar ouders.

13 mei 2018, 19:05, Ikweeterallesvan
4

Als je je vriendin wilt helpen, vraag haar dan of er iets is wat je voor haar kan doen: een knuffel, een luisterend oor, iemand om mee te lachen. Het is moeilijk om je vriendin zo te zien. Probeer er voor haar te zijn wanneer ze zich alleen voelt. Wees niet bang wanneer ze je van haar weg duwt. Dit doet ze onbewust omdat ze opgesloten zit in haar eetstoornis. Negeer dit en wees een goede vriendin. Succes!

14 mei 2018, 22:05, Me
5

Sorry hoor maar weet je wel wat BED is?
BED is als je tenminste 2 keer per week eetbuien hebt. Je hebt eetbuien omdat je je depressief/slecht/eenzaam/gestresst voelt, NIET omdat je het gewoon lekker vind. In een eetbui eet je 2000 calorieen of meer binnen 2 uur. Je zorgt ervoor dat niemand je kan kan zien tijdens een eetbui omdat je je zo schaamt.

Veel eten verspreid over de dag is dus geen BED!!! En al helemaal niet als ze dat doet in jouw bijzijn!

15 mei 2018, 16:05, Vis
6

Hey!

Wat lief dat je je zorgen maakt om je beste vriendin en haar eetpatroon.
Ik denk dat het het beste is als je haar even onder vier ogen spreekt en haar verteld dat je je zorgen maakt om haar en haar gezondheid. Probeer te vermijden dat je zegt dat ze slecht eet, dan zal ze zich misschien aangevallen voelen. Je kan beter vertellen wat je ziet ('ik zie dat je op school xx en xx en xx eet/drinkt en maak me zorgen of dit wel goed is voor je gezondheid). Vervolgens zou ik haar vragen waarom ze dit doet, hoe ze zich daarbij voelt en of ze het ook graag anders zou willen. Daarna kun je haar aanbieden dat je haar wel wilt helpen/steunen bij het zoeken van een gezond eetpatroon of het oplossen van andere problemen waar ze mee zit.

Heb je hier wat aan?

22 mei 2018, 10:05, Amy

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.