Bang voor het klimaat

Hee lieve forumgenootjes, ik ben weer heel bang voor iets. Nu dat er iets met het klimaat gebeurt. Hebben jullie tips om beter voor het klimaat te zorgen? Liefs Eva.

11 okt 2018, Eva🎀


Reacties

plaats reactie
1

maak je geen zorgen, de media maakt je alleen maar bang. ja het klimaat veranderd maar daar kunnnen wij niet zoveel aan doen, het klimaat veranderd altijd oo aarde. dan hebben we weer een ijstijd dan is het tropisch. als wij allemaal nu "enorm goed voor de aarde gaan zorgen" zou dat weinig effect hebben. ik zou als ik jou was niet zo bang zijn de media overdrijft heel erg

12 okt 2018, 07:10, hoop dat het helpt
2

Hey Eva,

Zo te lezen maak je je zorgen over het klimaat en de (jou?) toekomst.

Ik kan me voorstellen dat het nieuws je zorgen alleen maar aanwakkert. Misschien helpt het om jezelf daar wat tegen te beschermen door (tijdelijk) wat minder het nieuws te volgen.

Ik vind het mooi om te lezen dat je je graag wilt inzetten voor het klimaat. Ik denk dat je al een heel end komt als je zuinig omgaat met gas, water en elektra, er een beetje op let dat je niet onnodig veel plastic gebruikt en weinig afval maakt. Misschien kun je het onderwerp ook eens op school bespreken in de klas? Er zijn vast anderen die hier ook wat meer over willen weten!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs, Amy

12 okt 2018, 08:10, Amyxx
3

Wat goed dat je je in wil zetten voor het klimaat. In je eentje kan je niet alles veranderen maar dit zijn kleine dingen die een klein verschil maken:
Gebruik minder water
Eet minder vlees
Koop meer dingen tweedehands
Doe je eten in een broodtrommel ipv een plastic zakje
Scheid je afval goed
Laat de lamp niet aanstaan als er toch niemand in de kamer is
Etc.

12 okt 2018, 12:10, Vis
4

Als je zuinig met het klimaat om gaat helpt dat wel meer dan je denkt, omdat steeds meer mensen er voor inzetten dat heeft het steeds meer effect.Zeg maar als je meer tips wilt.
Hier wat klimaat tips
-ruil spullen in plaats van kopen
-Gebruik een recycelde tandenborstel
-Eet meer plantaardig
-Eet weinig producten van ver weg en eet uit het seizoen(gezonder)
-Gebruik geen chemische middelen maar natuurlijke
-Maak je eigen schoonmaakmiddel bijvoorbeeld met: azijn en baking soda.
-Koop alleen dingen die je echt nodig hebt.
-Koop producten met eco label erop.

12 okt 2018, 14:10, juliatje.
5

Hee lieve meiden, bedankt voor de tips en steun. Ik ga de tips opvolgen.🤗

Maar ik ben vooral bang dat anderen zich er niet voor inzetten, en uiteindelijk toch het nog slechter gaat.😒

❤️❤️❤️

15 okt 2018, 08:10, Eva🌽
6

bedank,Er zijn altijd veel mensen in de wereld die niks kunnen of willen doen, maar zelf kan je het beste op positieve klimaat dingen focussen.

15 okt 2018, 14:10, juliatje.
7

bedankt*

15 okt 2018, 19:10, juliatje.
8

Oke bedankt 😘❤️

15 okt 2018, 22:10, Eva🍓

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.