Bang dat ik aan blijf komen als ik zoveel blijf eten anorexia herstel

Hoi allemaal, ik ben Sophie, ik heb altijd wel veel voeding nodig gehad. Nu geef ik mijn lichaam na jaren lang uithongeren door anorexia eindelijk genoeg en kom ik aan. Ik ben bang dat als ik op gezond gewicht zit ik niet meer deze hoeveelheid kan eten omdat ik bang ben aan te blijven komen . Terwijl ik dat waarschijnlijk wel nodig heb. Ik wil mezelf later ook geen te kort of restricties opleggen ..
Wie heeft hier ervaring mee?

22 dec 2021, Sophie


Reacties

plaats reactie
1

Lieve sophie, ik weet niet wat jij ziet als ‘gezond gewicht’. Een gezond gewicht is een gewicht waarop jij voldoende energie hebt om te leren, sporten, menstrueren, simpelweg leven. Dat is ook 9/10 x niet op het randje van ondergewicht, omdat BMI beweert dat dat gezond is. Als jij nu veel zou eten om gezond te worden, zal je lichaam vanzelf aan geven dat het niet meer nodig is zoveel te eten wanneer het beter gaat. Ikzelf heb hier ervaring mee, ik had zwaar ondergewicht met lijkverschijnselen en besloot te starten met echt herstel (ik deed Minniemaud, wat inhoudt dat je een minimum van 3000kcal per dag eet zonder te sporten) en ik kreeg veel meer energie, kon weer beter zien, kreeg weer puberteit en concentreren op school lukt ook. Nu zit ik nog wel op ondergewicht, dus eigenlijk zou ik meer aan moeten komen, maar dat zegt de dokter niet. Overleg dit met je dokter, psychiater, psycholoog, anyone.

23 dec 2021, 11:12, Eva
2

Bedankt voor je antwoord! Mijn gezonde gewicht is mijn streef gewicht en niet echt op het randje ofz . Ik ga dit zeker bespreken want m’n lichaam geeft nu aan dat het het nodig heeft maar wat als dat dan nog zo is?

23 dec 2021, 19:12, Sophie

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.